Doradztwo sprzedażowe i marketingowe

7484Doradztwo

Doradztwo strategiczne – na czym polega?

Marketing B2B różni się od tego, który znamy z codziennych reklam, kierowanych do konsumentów. Wymaga innego podejścia, znajomości aspektów biznesowych i sprzedażowych oraz zrozumienia wielu obszarów strategicznych firmy.

Powielanie działań konkurencji często kończy się odwrotnie do założonego celu, a działania, które sprawdzają się w jednej branży nie zawsze będą efektywne w innej. Ponadto stosowane komunikaty w B2B i B2C znacząco różnią się od siebie, stąd też kluczowe jest, by pracować z doświadczonym konsultantem B2B.

W projektach doradczych pomagamy firmom B2B w tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych, doradzamy jak samodzielnie przeprowadzić audyt czy strategie, a nawet pracujmy jako zewnętrzny dział marketingu.

Doradztwo strategiczne – korzyści

W ramach współpracy doradczej przy rozwoju Marketingu B2B nasz konsultant przeprowadzi z Tobą rozmowę, która pozwoli na dogłębne zrozumienie problemu. Podczas pierwszych rozmów chętnie podpisujemy umowę NDA, by jeszcze bardziej szczegółowo móc wejść w potrzeby Twojego biznesu.

Przeanalizujemy na początek Twoje wartości i przewagi konkurencyjne, zapytamy o to kim jest klient i jakie są jego bolączki. Sprawdzimy, jak wygląda Twój lejek marketingowy i sprzedażowy i czy każdy etap działań jest właściwie zagospodarowany.

Podczas pierwszych dni współpracy zaprosimy Cię na warsztaty, które pozwolą nam dokładnie zrozumieć całą ścieżkę Twojego klienta i określić cele strategiczne naszych wspólnych działań. Efektem warsztatu jest wypracowanie planu na wspólne działania.

  • Mierz efektywność swojego biznesu!

  • Sprawdzaj kto odwiedza Twoją stronę internetową!

  • Pozyskuj więcej Klientów z prowadzonych działań marketingowych!

  • Dbaj o spójność swojej marki.

  • Analizuj obecną pozycję marki.

  • Skutecznie promuj swoje przedsiębiorstwo!

Doradztwo strategiczne w marketingu i sprzedaży – proces współpracy

Zakres prac podczas projektów doradczych jest dopasowany do potrzeb Klientów. Może obejmować następujące elementy:

Audyt działu sprzedaży
Osiągane efekty: analizujemy jak pracuje zespół sprzedaży, czy współpracuje z marketingiem, by lepiej realizować cele, jakie występują w zespole problemy.

Audyt marketingowy
Osiągane efekty: całościowa ocena działań marketingowych i komunikacyjnych w firmie wraz z rekomendacjami zmian.

Audyt pracy działu marketingu
Osiągane efekty: wykrycie ewentualnych problemów w ramach wewnętrznych struktur marketingowych, zarówno w kwestii personalnej jak i procesowej.

Budowa działu marketingu
Osiągane efekty: rekrutujemy i szkolimy zespół marketingu, który pracuje zgodnie z opracowaną strategia i planem marketingowym. Towarzyszymy naszym klientom na wszystkich etapach, od określenia potrzeb rekrutacyjnych pracowników marketingu, poprzez ich poszukiwanie i selekcję, a wybrane osoby szkolimy i opracowujemy ścieżkę rozwoju marketingowego w Twoim przedsiębiorstwie.

Budujemy procesy sprzedaży
Osiągane efekty: opracowujemy modele sprzedaży, które wprost odpowiadają na potrzeby Klientów.

Content Marketing
Osiągane efekty: proces budowania content marketingu bazującego na potrzebach klientów, dopasowanie słów kluczowych i planów wydawniczych.

CRM i Marketing Automation
Osiągane efekty: doradzamy przy wyborze narzędzia CRM i Marketing Automation oraz pomagamy w ich właściwym wdrożeniu, by dawały wsparcie w procesie sprzedażowym.

Customer Journey
Osiągane efekty: szczegółowe opracowanie i opisanie ścieżku klienta prowadzącej do zakupu.

Definiowanie wartości firmy i przewag konkurencyjnych
Osiągane efekty: odkrycie insightów klientów, na bazie których budowana jest przewaga firmy.

Mierzenie wyników marketingowych
Osiągane efekty: nauka zespołu marketingowego mierzenia i prezentowania wyników marketingowych, które pozwalają na weryfikowanie wydawanych budżetów i oceny ich efektywności.

Określenie grupy docelowej i person marketingowych
Osiągane efekty: szczegółowe opracowanie grupy docelowej w ujęciu demograficznym i behawioralnym, określenie potencjalnych kanałów dotarcia do grup docelowych oraz opracowanie person, do których kierujemy komunikację marketingową, zwiększając jej skuteczność i optymalizując budżet.

Projektujemy lejki sprzedaży
Osiągane efekty: na bazie zebranej wiedzy o Kliencie budujemy lejki sprzedaży, które płynnie prowadzą Twojego Klienta do zakupu. Co ważne, nasze działania zawsze skupiają się wokół biznesu, marketingu i sprzedaży, ponieważ wierzymy, że tylko połączenie pracy zespołów i spójne zaplanowanie działań przyniesie pożądane rezultaty.

Rekrutujemy do działów sprzedaży
Osiągane efekty: pomagamy znaleźć właściwych kandydatów i przeprowadzamy pełen proces rekrutacji.

Transformacja digitalowa w marketingu B2B
Osiągane efekty: opracowanie procesu transformacji digitalowej oraz wprowadzenie nowoczesnych narzędzi, dzięki którym marketing w firmie przyśpiesza sprawne działania dostosowane do oczekiwań nowoczesnego rynku.

Wejście na nowe rynki, eksport
Osiągane efekty: poznanie docelowego rynku i konkurencji na rynku zagranicznym, zaplanowanie i wdrożenie działań marketingowych, dzięki którym firma sprawniej osiągnie efekty na nowym rynku B2B.

Wsparcie w budowie strony internetowej
Osiągane efekty: określenie celu strony www, architektury strony, zasad rządzących stroną internetową B2B, która dostarcza nowych klientów. Gotowy koncept strony internetowej przekazujemy do developera.

Współpraca działu handlowego i marketingowego
Osiągane efekty: zbudowanie spójnego zespołu sprzedaży i marketingu, który działa razem realizując założone cele.

Zarządzanie outsourcingiem marketingowym
Osiągane efekty: uporządkowanie współpracy z zewnętrznymi dostawcami marketingowymi i agencjami wspierającymi firmę w działaniach marketingowych. Określenie jasnych celów ich działań oraz sposoby weryfikowania osiąganych celów.

Zewnętrzny dział marketingu
Osiągane efekty: jeśli w Twojej organizacji nie możesz lub nie chcesz zatrudniać dodatkowych pracowników, nasi eksperci mogą stworzyć dla Ciebie zewnętrzny dział marketingu, który będzie pracować na bazie wyznaczonych procedur. Taki zespół zna strategię i cele przedsiębiorstwa, dzięki czemu osiąga dobre wyniki.

Doradztwo strategiczne w marketingu i sprzedaży – dla kogo?

Naszymi Klientami w obszarach doradztwa są zarówno firmy, jak i ich przedstawiciele. Z kim najczęściej pracujemy?

  • Firmy B2B
  • Właściciele firm
  • Prezesi, członkowie zarządu
  • Firmy MŚP
  • Firmy rodzinne
  • Działy marketingu
  • Działy sprzedaży

Doradztwo strategiczne w marketingu i sprzedaży – jaki jest koszt?

Koszty doradztwa strategicznego i marketingowego rozliczamy w stawkach godzinowych, która wynosi 450 zł netto. Rekomendujemy zakup pakietów, gdyż im więcej godzin, tym niższa stawka konsultacji. Jeżeli chcesz dowiedzieć jak ile godzin warto zarezerwować na wsparcie danego projektu, umów się na bezpłatną konsultację, podczas której omówisz pełen proces doradztwa.

Doradztwo strategiczne w marketingu i sprzedaży – od czego zacząć?

Już na samym początku zastanów się jaki efekt ze współpracy chcesz osiągnąć. Czasami podczas konsultacji okazuje się, że liczba wybranych godzin jest za mała lub za duża, że dany temat łatwiej będzie opracować inną usługą z naszej oferty. Dlatego zachęcamy, by zacząć od bezpłatnej konsultacji.

Umów konsultację

Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych