Doradztwo strategiczne i marketingowe

2452Wsparcie marketingowe dla mikroprzedsiębiorstw!

Doradztw strategiczne i marketingowe – na czym polega?

Marketing B2B różni się od tego, który znamy z codziennych reklam, kierowanych do konsumentów. Wymaga innego podejścia, znajomości aspektów biznesowych i sprzedażowych oraz zrozumienia wielu obarów strategicznych firmy.

Powielanie działań konkurencji często kończy się odwrotnie za założonego celu, a działania, które sprawdzają się w jednej branży nie zawsze będą efektywne w innej. Ponadto stosowane komunikaty w B2B i B2C znacząco różnią się od siebie, stąd też kluczowe jest, by pracować z doświadczonym konsultantem B2B.

W projektach doradczych pomagamy firmom B2B w tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych, doradzamy jak samodzielnie przeprowadzić audyt czy strategie, a nawet pracujmy jako zewnętrzny dział marketingu.

Doradztwo strategiczne i marketingowe polega na wybraniu właściwego konsultanta z naszego zespołu i dopasowanie jego kompetencji do potrzeb Klienta. Polega na zaangażowaniu konsultanta-eksperta z zewnątrz, który pomoże klientowi w poprawieniu działań firmy, bez konieczności zatrudniania ekspertów do wewnątrz organizacji. Konsultant dzięki doświadczeniom wyniesionym z podobnych firm, pomaga zaplanować strategię marketingową oraz zamienić ją w rzetelny plan działań. Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje założoną strategię – tak, aby marketing zaczął przynosić realne efekty.

Doradztw strategiczne i marketingowe – korzyści

W ramach współpracy doradczej przy rozwoju Marketingu B2B nasz konsultant przeprowadzi z Tobą rozmowę, która pozwoli na dogłębne zrozumienie problemu. W ramach poznania chętnie podpisujemy umowę NDA, by jeszcze bardziej szczegółowo móc wejść w potrzeby Twojego biznesu.

Przeanalizujemy na początek Twoje wartości i przewagi konkurencyjne, zapytamy o to kim jest klient i jakie są jego bolączki. Sprawdzimy, jak wygląda Twój lejek marketingowy i sprzedażowy i czy każdy etap działań jest właściwie zagospodarowany.

Podczas pierwszych dni współpracy zaprosimy Cię na warsztaty startowe, które pozwolą nam dokładnie zrozumieć całą ścieżkę Twojego klienta i określić cele strategiczne naszych wspólnych działań. Efektem warsztatu startowego jest wypracowanie planu na wspólne działania.

  • Mierz efektywność swojego biznesu!

  • Sprawdaj kto odwiedza Twoją stronę internetową!

  • Pozyskuj więcej Klientów z prowadzonych działań marketingowych!

  • Dbaj o spójność swojej marki.

  • Analizuj obecną pozycję marki.

  • Skutecznie promuj swoje przedsiębiorstwo!

Doradztwo strategiczne i marketingowe – proces współpracy

Zakres prac podczas projektów doradczych jest dopasowany do potrzeb Klientów. Może obejmować następujące elementy:

Budowanie strategii marketingowej

Osiągane efekty: opracowana strategia marketingowa na bazie analizy rynku i otoczenia, bazująca na wartościach firmy i przewagach konkurencyjnych. Dopasowujemy ją do aktualniej sytuacji na rynku i rozszerzamy o plan komunikacji i budżet

Budowa działu marketingu

Osiągane efekty: rekrutujemy i szkolimy zespół marketingu, który pracuje zgodnie z opracowaną strategia i planem marketingowym. Towarzyszymy naszym klientom na wszystkich etapach, od określenia potrzeb rekrutacyjnych pracowników marketingu, poprzez ich poszukiwanie i selekcję, a wybrane osoby szkolimy i opracowujemy ścieżkę rozwoju marketingowego w Twoim przedsiębiorstwie.

Zewnętrzny dział marketingu

Osiągane efekty: jeśli w Twojej organizacji nie możesz lub nie chcesz zatrudniać dodatkowych pracowników, nasi eksperci mogą stworzyć dla Ciebie zewnętrzny dział marketingu, który będzie pracować na bazie wyznaczonych procedur. Taki zespół zna strategię i cele przedsiębiorstwa, dzięki czemu osiąga dobre wyniki.

Wsparcie w budowie strony internetowej

Osiągane efekty: określenie celu strony www, architektury strony, zasad rządzących stroną internetową B2B, która dostarcza nowych klientów. Gotowy koncept strony internetowej przekazujemy do developera.

Zarządzanie outsourcingiem marketingowym

Osiągane efekty: uporządkowanie współpracy z zewnętrznymi dostawcami marketingowymi i agencjami wspierającymi firmę w działaniach marketingowych. Określenie jasnych celów ich działań oraz sposoby weryfikowania osiąganych celów.

Audyt pracy działu marketingu

Osiągane efekty: wykrycie ewentualnych problemów w ramach wewnętrznych struktur marketingowych, zarówno w kwestii personalnej jak i procesowej.

Audyt marketingowy

Osiągane efekty: całościowa ocena działań marketingowych i komunikacyjnych w firmie wraz z rekomendacjami zmian.

Określenie grupy docelowej i person marketingowych

Osiągane efekty: szczegółowe opracowanie grupy docelowej w ujęciu demograficznym i behawioralnym, określenie potencjalnych kanałów dotarcia do grup docelowych oraz opracowanie person, do których kierujemy komunikację marketingową, zwiększając jej skuteczność i optymalizując budżet.

Transformacja digitalowa w marketingu B2B

Osiągane efekty: opracowanie procesu transformacji digitalowej oraz wprowadzenie nowoczesnych narzędzi, dzięki którym marketing w firmie przyśpiesza sprawne działania dostoswane do oczekiwań nowoczesnego rynku.

Wejście na nowe rynki, eksport

Osiągane efekty: poznanie docelowego rynku i konkurencji na rynku zagranicznym, zaplanowanie i wdrożenie działań marketingowych, dzięki którym firma sprawniej osiągnie efekty na nowym rynku B2B.

Współpraca działu handlowego i marketingowego

Osiągane efekty: zbudowanie spójnego zespołu sprzedaży i marketingu, który działa razem realizując założone cele.

Definiowanie wartości firmy i przewag konkurencyjnych

Osiągane efekty: odkrycie insightów klientów, na bazie których budowana jest przewaga firmy.

Customer Journey

Osiągane efekty: szczegółowe opracowanie i opisanie ścieżku klienta prowadzącej do zakupu.

Content Marketing

Osiągane efekty: proces budowania content marketingu bazującego na potrzebach klientów, dopasowanie słów kluczowych i planów wydawniczych.

Mierzenie wyników marketingowych

Osiągane efekty: nauka zespołu marketingowego mierzenia i prezentowania wyników marketingowych, które pozwalają na weryfikowanie wydawanych budżetów i oceny ich efektywności.

 

Doradztw strategiczne i marketingowe – dla kogo?

Naszymi Klientami w obszarach doradztwa są zarówno firmy, jak i ich przedstawiciele. Z kim najcześciej pracujemy?

  • Firmy B2B
  • Właściciele firm
  • Prezesie, członkowie zarządu
  • Firmy MŚP
  • Firmy rodzinne
  • Działy marketingu
  • Działy sprzedaży

Doradztwo strategiczne i marketingowe – jaki jest koszt?

Koszty doradztwa strategicznego i marketingowego rozliczamy w stawkach godzinowych, która wynosi 450 zł netto. Rekomendujemy zakup pakietów, gdyż im więcej godzin, tym niższa stawka konsultacji. Jeżeli chcesz dowiedzieć jak ile godzin warto zarezerwować na wsparcie danego projektu, umów się na bezpłatną konsultację, podczas której omówisz pełen proces doradztwa.

Doradztwo strategiczne i marketingowe – od czego zacząć?

Już na samym początku zastanów się jaki efekt ze współpracy chcesz osiągnąć. Czasami podczas konsultacji okazuje się, że liczba wybranych godzin jest za mała lub za duża, że dany temat łatwiej będzie opracować inną usługą z naszej oferty. Dlatego zachęcamy, by zacząć od bezpłatnej konsultacji.

Chcesz poprawić efektywność Twojego biznesu?

 

Zostaw swój numer telefonu oraz adres mail. Skontaktujemy się z Tobą, by sprawdzić czy możemy Ci pomóc.

Na początku zaprosimy Cię na 30 minutową, bezpłatną konsultację i przeprowadzimy wstępną analizę Twoich potrzeb. Po rozmowie zaproponujemy działania, które pomogą realizować cele Twojej firmy.

 

Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych