Prowadzenie mediów społecznościowych

Zadbaj o wizerunek swojej firmy i oddaj w nasze ręce prowadzenie mediów społecznościowych. Zobacz co możemy Ci zaoferować!

digital marketing 3

Od lat trwają dyskusje czy prowadzenie mediów społecznościowych firmy bądź marki powinny się oddać w ręce pracowników czy też firmy zewnętrznej?

Jesteśmy zdania, że nikt nie zrobi tego lepiej jak doświadczona osoba z zespołu marketingowego. Niestety wiemy, jak to wygląda. Firmy często nie mają dedykowanej osoby do prowadzenia mediów społecznościowych lub zwyczajnie brakuje im czasu. Nie ma natomiast nic gorszego niż otwarte konta w social media, które nie są aktualizowane. Wrzucenie życzeń świątecznych oraz dwóch czy trzech postów w kwartale nie zdaje egzaminu w przypadku budowania długofalowej strategii komunikacji marki.

Hasło Jeśli nie ma Twojej firmy w internecie to jej nie ma wcale ma dużo prawdy.

Jak wygląda współpraca przy prowadzaniu kont społecznościowych?

Krok 0: Jest to element nieobowiązkowy, natomiast polecany przez nas dość często. Podczas kroku zerowego przeprowadzimy Cię przez świat social mediów. Pokarzemy jak obecnie wyglądają konta, możliwości, statystyki i podstawowe cele i możliwości każdego z portali. To ułatwi dalsze prace w przypadku firm, które nie miały jeszcze styczności z social media.

  • Krok 1: Analiza. Lubimy dużo analiz, bo dzięki temu mamy pełen obraz sytuacji. Analizujemy konkurencje i jej działania online, przekaz i formę wypowiedzi, a także dotychczasową komunikację w mediach społecznościowych Twojej firmy czy marki.

  • Krok 2: Przygotowujemy wspólnie cele jakie Twoja firma chce osiągnąć. Określamy je dość szczegółowo, np. chcemy zaistnieć na portalu LinkedIn jako ekspert w dziedzinie gadżetów reklamowych dla firm, osiągnąć co najmniej 300 obserwujących i pozyskać 100 leadów do dalszej komunikacji. Proste? Teoretycznie tak, ale żeby osiągnąć te cele niezbędny jest dobry plan… i cierpliwość.

  • Krok 3: Następny krok to wspomniany wyżej plan. Plan przedstawiamy na spotkaniu, szczegółowo go omawiamy i podejmujemy decyzję czy odpowiada on wszystkim zainteresowanym. Plan będzie zawierał wnioski z analizy, cele Twojej firmy i opis konkretnych działań, jakie przeprowadzimy.

  • Krok 4: Za nami długi proces przygotowań, natomiast jeśli opracowany plan działań jest dobry cała reszta i prowadzenie go w życie zajmie mniej czasu i będzie bardziej efektywne. W kroku 4 przygotujemy plan operacyjny, czyli plan postów na pierwsze 4-8 tygodni współpracy. Mamy do tego przygotowane narzędzia, które ułatwiają współpracę pomiędzy firmami i przekaz informacji. Taki plan przesyłamy do osoby kontaktowej. Po jego zatwierdzeniu przygotowujemy konkretne treści.

  • Krok 5: Piszemy posty i tworzymy treści. Do każdego komunikatu przykładamy wielką wartość, do jego treści merytorycznych oraz językowych. Konkretne treści otrzymasz od nas na 2 tygodnie do przodu. W razie potrzeby zapewnimy również wszelkie grafiki, infografiki czy video.

  • Krok 6: Raportowanie. Na bieżąco optymalizujemy nasze działania i przedstawiamy Ci raport w formie miesięcznych podsumowań. Po przedstawieniu raportu wyciągamy wnioski i rekomendujemy ewentualne zmiany.

Co jeszcze?

Konfigurujemy i prowadzimy również kampanie reklamowe. Nasza specjalność to LinkedIn i działania reklamowe dedykowane konkretnym odbiorcom w obszarze B2B.

Na koniec najważniejszy temat. Mimo tego że planowanie jest najlepszą formą pracy, dokładnie analizujemy wiele danych i otocznie, a nasze działania mają ściśle określony harmonogram w dobie internetu ZAWSZE trzeba być przygotowanym na zmiany. Na szybkie zmiany, które mogą zajść np. po wprowadzeniu nowego produktu lub usługi, czy po przedstawieniu wyników finansowych. Dlatego mimo dobrego planu czasem się go nie trzymamy, ale zawsze jest to z korzyścią dla naszych klientów.

Zapytaj o ofertę prowadzenia mediów społecznościowych dla Twojej firmy już dziś!