Strategia komunikacji

5978strategia komunikacji

Strategia komunikacji – na czym polega?

Strategia komunikacji to szczegółowy plan wszystkich kampanii marketingowych w Twojej firmie. Pokazuje szczegółowo jak krok po kroku zaplanować, wdrożyć, przeprowadzić i ocenić działania marketingowe i komunikacyjne marki.

Dzięki opracowanej strategii komunikacji realizowane kampanie będą spójne, a także tożsame z celami biznesowymi firmy. Szczegółowe opracowanie i opisanie jak marka ma się komunikować, jakim językiem czy jakie ma wartości pozwolą Twojej firmie na świadome prowadzenia działań komunikacyjnych do Klienta. Właściwe targetowanie działań komunikacyjnych zabezpieczy Twoją firmę na wypadek ewentualnego kryzysu, oszczędzi pieniądze i pomoże dojrzale zarządzać firmą.

Strategia komunikacji pozwala na wypracowanie właściwej drogi dla komunikacji marki.

  • Wskazuje, gdzie jest Klient Twojej firmy.
  • Określa jego bolączki biznesowe?
  • Wskazuje na czym zależy Klientowi?
  • Dopasowuje przekaz marketingowy d potrzeb.
  • Wskazuje właściwe kanały dotarcia.

Praca nad strategią komunikacji to proces, dlatego tak ważne jest, by wszystkie niezbędne kroki przejść po kolei i na każdym etapie wyciągać kluczowe wnioski biznesowe.

Strategia komunikacji – korzyści

Strategia komunikacji to rozkład jazdy dla Twojej marki, wskazuje jak i kiedy komunikować się do Klienta. Wynikiem procesu budowy komunikacji marki jest skuteczny plan, który pozwoli na zwiększenie sprzedaży i zysków firmy, a także wzmocnienie jej wizerunku.

Dlaczego warto?

  • Strategia komunikacji to ścisły plan komunikacji o Klienta.
  • Wynika jasno ze strategii biznesowej i marketingowej firmy.
  • Jest podstawowym narzędziem w skutecznej pracy zespołów marketingu i sprzedaży.
  • Usprawnia procesy.
  • Generuje oszczędności.
  • Zwiększa sprzedaż.

Strategia komunikacji – proces współpracy

Budowa strategii komunikacji to proces, dzięki któremu marketingi komunikacja. Twojej firmie będzie efektywna, a przede wszystkim będzie odpowiadała na potrzeby sprzedaży. Cały proces opiera się na wnikliwej analizie rynku i firmy oraz wskazaniu priorytetów działań marketingowych i metod działania. Wszystko to jest konieczne do ustalenia celów, które strategia pomoże osiągnąć.

Proces budowy strategii komunikacji krok po kroku

Audyt marketingowy

  • Analiza konkurencji.
    Analizujemy najbliższych konkurentów, by zdefiniować ich podobieństwa rynkowe i przewagi konkurencyjne (POP/POD), definiujemy strategię komunikacyjną konkurencji, a także ich pozycjonowanie. Sprawdzamy kanały komunikacji z których korzystają oraz narzędzia marketingowe, pozycję w Internecie, język komunikacji oraz sposoby dotarcia do klienta.
  • Analiza grup docelowych.
    Analizujemy grupę docelową, na bazie zebranych danych oraz grupę docelową do której klienta chce aspirować, pod kątem demograficznych, psychologicznym, behawioralnym. Tworzymy persony.
  • Analiza wewnętrzna.
    Wykonujemy audyt dotychczasowych działań marketingowych Klienta. Wnikliwie analizujemy plan marketingowy, budżet, konkretne kampanie, materiały reklamowe, stronę www i jej UX, gadżety etc. Określamy na tym etapie aktualną pozycję firmy i weryfikujemy inwestycje budżetowe Klienta. Oceniamy dotychczasowe działania marki na rynku i liczymy zwrot z inwestycji. Definiujemy obecny charakter marki, jej DNA, określamy wydźwięk marki. Wskazujemy mocne i słabe strony marki oraz jej szanse i zagrożenia na rozwój.

Strategia komunikacji

  • Określenie celów komunikacyjnych dla grup docelowych.
    Wskazanie celów komunikacyjnych dla marki i wytypowanie KPI w ramach nowej strategii komunikacji.
  • Zaplanowanie lejków marketingowych.
    Wytypowanie narzędzi oraz kanałów komunikacji dla konkretnych marek i grup docelowych. Ustalenie ścieżki komunikacji dla Klienta na podstawie punktów styku.
  • Mapa komunikacji.
    Opracowujemy konkretne mapy komunikacji, lokalizacje komunikatów, przykładowe media.
  • Plan operacyjny działań dla marek i kanałów.
    Plan rekomendowanych działań marketingowych dla konkretnych marek.
     
  • Określenie ram budżetowych
    Wstępne budżetowanie na 12 miesięcy działań rekomendowanych w planie operacyjnym.
  • Kluczowe etapy
    Na końcowym etapie strategii wskazujemy kluczowe etapy niezbędne do realizacji KPI wraz ze wskazaniem etapów newralgicznych dla planu.

W BUZZcenter wypracowaliśmy autorską metodę pracy nad strategią.

  • 10 kroków
  • 5 etapów pracy
  • 1 strategia
  • analiza strategiczna

    Analiza otoczenia

  • diagnoza i rekomendacje

    Diagnoza i rekomendacje

  • cele strategiczne

    Cele strategiczne

  • Projektowanie strategii

    Projektowanie strategii komunikacji

  • dna marki

    DNA marki i jej poyzcjonowanie

  • Komunikacja strategii

    Komunikacja strategii

  • Planowanie strategii

    Szczegółowe planowanie 

  • Kaskadowanie celów

    Kaskadowanie celów

  • Realizacja i monitoring

    Realizacja i monitoring

  • Wdrożenie i nadzór

    Wdrożenie i nadzór

Strategia komunikacji – dla kogo?

Strategia komunikacji jest dedykowana dla każdego typu przedsiębiorstwa. W BUZZcenter specjalizujemy się w budowie strategii komunikacji dla:

  • Firm B2B
  • Firm Rodzinnych
  • Korporacji i dużych przedsiębiorstw
  • Firm, które chcą wejść na nowe rynki
  • Sektora MŚP

Strategia komunikacji – jaki jest koszt?

Koszty opracowania strategii komunikacji są uzależnione od wielkości Twojego przedsiębiorstwa i budżetu marketingowego. Ostateczna kwota jest skalkulowany tak, była realna zarówno dla małych jak i średnich firm. Ostateczna kwota kalkulowana jest na bazie liczby godzin, które zajmie nam opracowanie poszczególnych etapów strategii. Zwykle koszt projektu strategii komunikacji mieści się w przedziale od 15.000 do 25.000.

Jeżeli chcesz poznać koszty opracowania strategii komunikacji dla swojej firmy, umów się na bezpłatną konsultację i opisz nam swoją sytuację i potrzeby. Przygotujemy propozycję dedykowaną Twojej firmie.

Strategia komunikacji – od czego zacząć?

Planując kampanie marketingowe, a nawet cały rok budżetowy, warto zatroszczyć się o właściwy plan. Nasz zespół odpowie na kluczowe pytania dotyczące kierunków rozwoju Twojej firmy i zarekomenduje właściwe działania. Koszty strategii komunikacji to dobra inwestują, która zwróci się już podczas pierwszych tygodni po wdrożeniu. Pierwszym krokiem, by rozpocząć proces budowy strategii jest umówienie się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy na temat potrzeb Twojej firmy i dopasujemy najlepsze rozwiązanie.

Pobierz raport „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”, który pokaże Ci jak wygląda sytuacja na rynku marketingu B2B.

Chcesz usprawnić komunikację Twojej firmy?

 

Zostaw swój numer telefonu oraz adres mail. Skontaktujemy się z Tobą, by sprawdzić czy możemy Ci pomóc.

Na początku zaprosimy Cię na 30 minutową, bezpłatną konsultację i przeprowadzimy wstępną analizę Twoich potrzeb. Po rozmowie zaproponujemy działania, które pomogą realizować cele Twojej firmy.

 

Przeczytaj o skutecznych strategiach marketingowych

  • strategia marketingowa

    Dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna dla Twojej firmy?

    Żeby się rozwijać trzeba wiedzieć w jakim kierunku iść. Ważne jest jednak to, by mieć solidne podstawy do tego, by te cele określić. Strategia marketingowa daje właśnie podwaliny do planowania, a sam dokument można porównać do mapy drogowej niezbędnej w podróży. 

    Czytaj dalej
  • Analiza makroekonomicznaav

    Analiza makrootoczenia w budowaniu strategii marketingowej

    Analiza makrootoczenia jest pierwszym, a zarazem najważniejszym elementem w opracowaniu strategii marketingowej jest pozyskanie możliwie dużej wiedzy na temat rynku, otoczenia, marki, własnych działań, klienta. To niewątpliwie kluczowe elementy, ale to nie od tej części należy pracować nad strategią.

    Czytaj dalej
  • Archetyp marki

    Archetypy marki – kim jest marka i jak ją określić?

    Archetypy marki są pewnym wzorcem i mówi o charakterze i głównych wartościach marki.  Prezentują wzorce zachowań ludzkich, które odzwierciedlają style bycia. Archetypy wywodzą się z psychologii, ale w ostatnich latach zyskały na popularności w branding i zarządzaniu marką. Dowiedz się jaki jest archetyp Twojej marki.

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe

    Badania marketingowe w procesie budowania strategii

    Badania marketingowe to proces, podczas którego gromadzimy obiektywne i wartościowe informacje, a następnie przetwarzamy je po to, by uzyskać całościowe spojrzenie na biznes, ocenić szanse na sukces prowadzonego przedsiębiorstwa oraz dowiedzieć się jak myśli i czego oczekuje nasz Klient. Na czym polegają badania marketingowe w procesie strategii? Przeczytaj!

    Czytaj dalej