Uporządkuj swój marketing - praktyczne warsztaty budowania planu marketingowego

tworzenie planu marketingowego

O szkoleniu

Tylko 31% firm B2B planuje swoje działania marketingowe co roku. 22% działa na bieżąco, a 11% nie planuje wcale*. Takie podejście powoduje, że ograniczane są możliwości właściwego dopasowania planów marketingowych do planów sprzedaży i ograniczane są możliwości negocjacji z podwykonawcami.

Działy marketingu najczęściej rozliczane są z obecności marki w mediach, liczby pozyskanych leadów i realizacji targetów sprzedażowych. To dobry kierunek. Jednak by wszystko działało sprawnie niezbędny jest PLAN.

Tworzenie efektywnego planu marketingowego wymaga przede wszystkim analizy, ale także systematycznej pracy. W efekcie odpowiednie planowanie może przyczynić się do znaczącego wzrostu konkurencyjności firmy, zbudowania silnej marki i osiągnięcia sukcesu na rynku.

Podczas tego szkolenie dowiesz się jak zbudować efektywny plan marketingowy.

*badanie Marketing B2B, marzec 2022

Czego dowiesz się podczas tego szkolenia?

Uczestnicząc w szkoleniu z zakresu tworzenia efektywnego planu marketingowego, zdobywasz nie tylko teoretyczną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności. Szkolenie obejmuje wiedzę teoretyczna, warsztaty, ćwiczenia, case study oraz dyskusje, które pozwalają na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami.

  • Poznasz zasady tworzenia planu marketingowego
  • Dowiesz się jak analizować potrzeby i dobierać do nich odpowiednie narzędzia
  • Zweryfikujesz się jak analizować konkurencję i czy faktycznie warto to robić?
  • Określisz mocne strony działalności Twojej firmy
  • Pozyskasz wiedzę jak sprawnie planować wydatki i jak liczyć zwrot z inwestycji
  • Nauczysz się ustalać cele dla marketingu, które są SMART

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma

  • Inspirujące szkolenie w online 8h + zadania do samodzielnego opracowania
  • Indywidualna ocena i omówienie zadań (warto pracować nad własnymi przykładami)
  • Materiały szkoleniowe
  • Materiały dodatkowe
  • Formatki usprawniające planowanie i budżetowanie
  • Listę narzędzi offline i digital marketingowych i rabaty na testy wybranych narzędzia
  • Sesja follow-up z trenerem
  • Certyfikat

MODUŁ 1. Analiza strategiczna rynku i otoczenia biznesowego

  • Rola planowania marketingowego
  • Proces tworzenia planu marketingowego
  • Analiza wyjściowej sytuacji marketingowej
  • Analiza rynku i segmentacja
  • Analiza potencjału rynkowego

MODUŁ 2. Analiza konkurencji

  • Jak zdefiniować konkurencję
  • Skąd czerpać wiedzę o konkurencji
  • Predykcja strategii i kierunków rozwoju konkurencji

MODUŁ 3. Klient

  • Kim jest Twój Klient
  • Buyer persona
  • Proces zakupowy Twojego Klienta
  • Dlaczego Klient jest kluczowy w procesie budowy planu marketingowego

MODUŁ 4. Audyt wewnętrzny

  • Jakimi zasobami dysponuje Twoja firma
  • Mocne i słabe strony zespołu marketingowego
  • Do których obszarów warto zatrudnić podwykonawców/agencje

MODUŁ 5. Wyznaczanie celów marketingowych

  • Określanie celów marketingowych
  • SMART cele marketingowe
  • Cele strategiczne i taktyczne
  • Cele ilościowe i jakościowe


MODUŁ 6. Strategia w marketingu

  • Wybór strategii działań dopasowanej do strategii biznesowej
  • Segmentacja rynku
  • Wybór rynku docelowego
  • Metody budowania przewagi konkurencyjnej w produktach i usługach
  • Value Proposition – budowanie wartości dla klientów
  • Mapa percepcji
  • DNA marki
  • Pozycjonowanie marki

MODUŁ 7. Strategia komunikacji

  • Jak budować spójną tożsamość i wizerunek marki?
  • Wybór optymalnych kanałów
  • Archetypy marki
  • Aspekty wizerunkowe marki
  • Rekomendacje językowe

MODUŁ 8. Plan marketingowy

  • Taktyka i narzędzia marketingowe
  • Media tradycyjne vs cyfrowe – co wybrać?
  • Planowanie i budżetowanie działań marketingowych
  • Harmonogram działań marketingowych
  • Prognozowanie i alokacja zasobów

MODUŁ 9. Wdrożenie i metody kontroli planu

  • Kryteria oceny efektywności działań
  • Monitoring, kontrola i optymalizacja planu marketingowego
  • Metody pomiaru efektywności działań marketingowych (KPI)
  • Analiza wyników i wnioski
  • Optymalizacja planu marketingowego i ciągłe doskonalenie

MODUŁ 10. MODEL – BONUS

  • Ćwiczenie – opracowanie modelu autorstwa BUZZcenter, który pokaże Ci jak alokować zasoby i opracować założenia

 

  • Kamila Kierzek-Mechło

    Kamila Kierzek-Mechło

    Strateg, ekspert marketingu i sprzedaży B2B, z ponad 15-letnim stażem w polskich i międzynarodowych organizacjach.

    Zarządza firmą BUZZcenter , gdzie odpowiada za strategie biznesowe, sprzedażowe i marketingowe dla Klientów. Doradza firmom z obszarów projektowania biznesu, planowania sprzedaży i marketingu, budowy strategii i transformacji biznesu.

    Pracowała jako Dyrektor Marketingu ECN marki Euromaster w Grupie Michelin, Marketing Manager w  Schneider Electric i ekspert ds. komunikacji w AVIVA.

    Doradza Klientom w obszarze optymalizacji biznesu dzięki analizie i działaniom marketingowym. Autorka strategii dla wielu polskich i zagranicznych marek, a także poradników i artykułów branżowych. Mistrzyni LinkedIn według Magazynu Forbes Women, wykładowca na WSB w Toruniu, prelegentka i szkoleniowiec.

    Absolwentka Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej i London School of Public Relations. Posiada elitarny tytuł Diploma in Professional Marketing, wydawany przez The Chartered Institute od Marketing (CIM). 

    Entuzjastka rozwiązań z obszaru relacji z klientem i ich lojalizacji oraz jakości obsługi klienta. Fanka wykorzystania LinkedIn i nowoczesnych kanałów komunikacji w biznesie, specjalistka w działaniach marketingowych dla B2B.

Szkolenie online


 


ClickMeeting to platforma bazująca na przeglądarce, która działa na najnowszych wersjach przeglądarek, systemów operacyjnych oraz urządzeń, w tym iPad, iPhone oraz urządzenia z systemem Android.

Do rozpoczęcia korzystania z oprogramowania nie są potrzebne żadne umiejętności informatyczne lub konfiguracja. Webinary są łatwe do zorganizowania, przeprowadzenia i dołączenia, a nasze funkcje pomogą Ci przed, w trakcie oraz po webinarze lub spotkaniu.

Wymagania, które muszą zostać spełnione

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
  • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Pamiętaj, aby korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.

Regulamin i warunki uczestnictwa w szkoleniu

  1. Niniejszy regulamin i warunki uczestnictwa w szkoleniu dotyczą usług świadczonych przez firmę BUZZcenter spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Głoskowie, ul. Zielone Wzgórze 1, NIP 123 150 85 32, REGON 521264550, wpisaną do rejestru sądowego Sądu Rejonowego
    dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
    pod numerem KRS 0000954518. W dalszej części podmiot zwany „Organizator” lub „BUZZcenter”.
  2. Przedmiotem niniejszego Regulaminu i warunków uczestnictwa w szkoleniu jest określenie zasad
    i warunków współpracy w zakresie udziału Zleceniodawcy lub osób przez niego wskazanych
    w wybranym szkoleniu zawartym w ofercie szkoleń oferowanych przez BUZZcenter na stronie www.buzzcenter.pl
  3. Zleceniodawca i/lub osoby wskazane przez Zleceniodawcę uczestniczą w szkoleniu organizowanym przez Organizatora tj. BUZZcenter na podstawie poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia udziału w szkoleniu, dostępnego na www.buzzcenter.pl lub poprawne wypełnienie formularza
    i przesłanie skanu przez Zleceniodawcę na adres mailowy szkolenia@buzzcenter.pl.

Zgłoszenie udziału

  1. W celu udziału w wybranym szkoleniu, Zleceniodawca wypełnia formularz zgłoszeniowy na stronie www.buzzcenter.pl w formie online lub przesyła skan poprawnie wypełnionego formularza
    na adres mailowy: szkolenia@buzzcenter.pl.
  2. Organizator potwierdza udział w szkoleniu na podstawie przesłanego formularza i wystawia stosowny dokument, tj. fakturę VAT na dane wskazane w zgłoszeniu.
  3. Osoba podpisująca lub/i przesyłająca formularz zgłoszenia, lub wypełniająca go w formie online, składając zgłoszenie oświadcza, że została wyraźnie upoważniona do jego złożenia. Oświadcza także, że posiada pełnię praw do zawarcia w imieniu reprezentowanego podmiotu umowy świadczenia usługi szkoleniowej.
  4. Organizator zapewnia Zleceniodawcy i/lub zgłoszonym przez Zleceniodawcę osobom miejsce
    na wybranym szkoleniu, o ile w momencie otrzymania zgłoszenia będą dostępne miejsca na wybrane szkolenie. W przypadku braku miejsc Organizator zobowiązuje się niezwłocznie
    po otrzymaniu zgłoszenia poinformować o tym fakcie Zleceniodawcę.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania. W takim przypadku Zleceniodawca zostanie powiadomiony o fakcie zmiany terminu szkolenia najpóźniej
    na 3 dni robocze przed wcześniej zakładaną datą rozpoczęcia szkolenia.
  6. W przypadku gdy nowy termin szkolenia nie odpowiada Zleceniodawcy, Organizator zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie przez Zleceniodawcę, jednak nie później niż 3 dni robocze od rozpoczęcia nowego terminu szkolenia.
  7. Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty pełnego wynagrodzenia jednorazowo według daty wskazanej na FV, nie później niż na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem wybranego szkolenia, a jeśli do daty szkolenia zostało mniej, niż 7 dni roboczych, zapłata nastąpi najpóźniej w dniu przesłania Zleceniodawcy faktury. W przypadku braku odnotowania wpłaty na koncie Organizatora najpóźniej jeden dzień roboczy przed terminem rozpoczęcia szkolenia, Organizator może nie dopuścić do szkolenia  danego uczestnika, za którego ów płatność nie została uiszczona. Ceny za poszczególne szkolenia wskazane są na stronie internetowej BUZZcenter www.buzzcenter.pl  i są cenami netto za osobę. Do podanych cen należy doliczyć 23% VAT.
  8. Opłata powinna być dokonana przelewem na konto w banku mBank, numer konta: PL 68 1140 2004 0000 3102 8218 7222, w tytule podany numer FV i imię oraz nazwisko uczestnika.
  9. Brak uczestnictwa w szkoleniu nie zwalnia z zapłaty umówionego wynagrodzenia.
  10. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  11. Cena szkolenia nie obejmuje kosztów zakwaterowania, dojazdu, parkingu oraz kosztów dodatkowych związanym z udziałem uczestnika szkolenia w wybranym szkoleniu.
  12. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury nie oznacza rezygnacji ze szkolenia.
  13. Zleceniodawca może zrezygnować ze szkolenia według następujących zasad:
  14. Bez ponoszenia kosztów na 21 dni przez planowanym terminem szkolenia
  15. Zapłata 50% kosztów udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych uczestników w razie wypowiedzenia umowy w terminie 20-7 dni przed terminem szkolenia.
  16. Zleceniodawcy nie przysługuje prawo wypowiedzenia zawartej umowy w ciągu 6 lub mniej dni poprzedzających termin szkolenia.
  17. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa, Organizator zwróci uiszczone koszty szkolenia według terminów rezygnacji wskazanych powyżej. Rezygnacja ze szkolenia nie zwalnia Zleceniodawcy
    z obowiązku dokonania zapłaty za szkolenie, jeśli rezygnacja odbyła się w terminie od 20 do 7 dni przed szkoleniem, Zleceniodawca pokrywa 50% kosztów udziału wybranego szkolenia, jeśli rezygnacja odbyła się w ciągu 6 lub mniej dni, Zleceniodawca pokrywa 100% kosztów.
  18. Oświadczenie zgłaszającego o wypowiedzeniu umowy powinno nastąpić w formie pisemnej,
    na adres mailowy: szkolenia@buzzcenter.pl, z oznaczeniem w tytule nazwy oraz terminy szkolenia wraz z dopiskiem REZYGNACJA.

Zgłoszenie udziału w wydarzeniach bezpłatnych

  1. W celu udziału w wybranym wydarzeniu bezpłatnym (daje Wydarzenie) typu szkolenie lub webinar, Uczestnik wypełnia formularz zgłoszeniowy na stronie www.buzzcenter.pl w formie online.
  2. Organizator potwierdza udział w wybranym wydarzeniu.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wydarzenia lub jego odwołania. W takim przypadku Zleceniodawca zostanie powiadomiony o fakcie zmiany terminu szkolenia najpóźniej na 24 godziny przed wcześniej zakładaną datą rozpoczęcia wydarzenia.
  4. Wydarzenia bezpłatne nie są obciążone żadnymi kosztami z tytułu uczestnictwa.
  5. Organizator w ramach działań przypominających oraz sprzedażowych zastrzega sobie możliwość kontaktu z uczestnikiem w formie telefonicznej, sms i mailowej.

RODO

  1. Niniejszym wyrażam zgodę, aby moje dane osobowe podane w formularzu zostały umieszczone
    w bazie danych firmy BUZZcenter oraz jej partnerów handlowych i były wykorzystywane
    przy organizacji szkoleń, seminariów, konferencji i innych działaniach marketingowych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.97 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133 poz. 883). Jednocześnie zastrzegam sobie prawo wglądu oraz uaktualniania umieszczonych danych.
  2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
    z dnia 27 kwietnia 2016 (dalej zwane: „RODO”) informujemy, że: Administratorem danych zgodnie
    z art. 4 pkt. 7 RODO będzie BUZZcenter Sp. z o.o., ul. Zielone Wzgórze 1, 05-503 Głosków,
    tel.  +48 515 275 443, e-mail: kontakt@buzzcenter.pl.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
    a) wykonania zawartej umowy tj. uczestnictwa w szkoleniu/konferencji/kursie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b „RODO”)
    b) wypełnienie prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku
    z koniecznością przechowywania dowodów księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. „RODO” w związku z przepisami podatkowymi),
    c) w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f „RODO”),
    d) marketingu i promocji produktów i usług własnych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) oraz f) „RODO”),
    e) wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, badania satysfakcji Klientów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) „RODO”).
  4. Odbiorcami Twoich danych osobowych w związku z realizacją celów wskazanych w pkt. 2 mogą być:
    a) osoby upoważnione przez Administratora – pracownicy oraz współpracownicy
  5. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w okresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w pkt. 2:
    a) w związku z realizacją zawartej umowy, do czasu jej zakończenia, po tym czasie przez okres oraz
    w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń,
    b) w związku z marketingiem produktów i usług oferowanych przez Administratora, do czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie.
  6. Przysługują Państwu następujące prawa:
    a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 „RODO”,
    b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 „RODO”,
    c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 „RODO”,
    d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 „RODO”,
    e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 „RODO”. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących, zgodnie z art. 172 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1489, z późn. zm.) od BUZZcenter Sp. z o.o. w trakcie trwania umowy, a także po jej zakończeniu.

Obowiązki Organizatora

  1. BUZZcenter zobowiązuje się do wykonania szkolenia z należytą starannością, według jego najlepszej wiedzy zawodowej i zgodnie z ustalonym programem.
  2. BUZZcenter zobowiązuje się do utrzymania w tajemnicy wszelkich informacji i dokumentów, które dotyczą bezpośrednio Zleceniodawcy, które zostaną pozyskane podczas wzajemnej współpracy.
  3. Żadna ze stron nie będzie ponosić odpowiedzialności z tytułu naruszenia niniejszego zlecenia wynikającego z przyczyn od niej niezależnych.

Informacje dodatkowe

  1. Wszystkie materiały szkoleniowe, w tym prezentacje, ćwiczenia i scenariusze przekazywane uczestnikom szkolenia stanowią wyłączną własność BUZZcenter. Uczestnikom szkolenia przysługuje prawo wykorzystania materiałów pozyskanych podczas szkolenia dla własnych potrzeb związanych z bieżącą działalnością gospodarczą Zleceniodawcy.
  2. Materiały szkoleniowe w całości lub części nie mogą być w jakikolwiek sposób rozpowszechnianie i udostępniane osobom trzecim. Zleceniodawca nie ma prawa do używania niniejszych materiałów w całości czy w części do własnych szkoleń, nie może również przekazać praw do korzystania z nich osobom trzecim.
  3. Zleceniodawca rozumie, że informacje i materiały przekazane na szkoleniu mają charakter ogólny (informacyjny). Nie mają one charakteru indywidualnego i nie mogą być uważane za świadczenie usług jakiegokolwiek doradztwa.
  4. Rekomendacje wskazane podczas szkolenia mają charakter wyłącznie orientacyjny, a zawarte w nich informacje nie powinny zastąpić szczegółowej analizy problemu lub profesjonalnego osądu.
  5. BUZZcenter nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe w wyniku czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie udzielonych rekomendacji.
  6. BUZZcenter zaleca, by wszelkie kwestie prezentowane na szkoleniu były konsultowane z właściwym doradcą.

Postanowienia końcowe

  1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług dotyczą usług niezależnie od momentu ich wykonania.
  2. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług oraz wszelkie pozaumowne kwestie lub zobowiązania powstałe w związku z usługami wykonywanymi przez BUZZcenter będą podlegać prawu polskiemu
    i będą interpretowane zgodnie z tym prawem, a wszelkie spory dotyczące świadczonych przez BUZZcenter usług będą podlegać wyłącznej jurysdykcji sądów polskich.
  3. Żadna ze stron nie może dokonać cesji jakichkolwiek praw, obowiązków ani roszczeń wynikających
    z niniejszej Umowy.

Dostępne dokumenty

Administrator danych

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest BUZZcenter Sp. z o.o. z siedzibą w Głoskowie,
przy ul. Zielone Wzgórze 1, 05-503 Głosków, NIP 1231508532, REGON: 521264550, wpisaną do rejestru sądowego Sądu Rejonowego dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000954518.

Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych

W sprawach związanych z ochroną danych można się z nami skontaktować: w sposób pisemny przesyłając zapytania na adres BUZZcenter Sp. z o.o., Zielone Wzgórze 1, 05-503 Głosków, z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”; wysyłając zapytania na adres e-mail kontakt@buzzcenter.pl oraz kontaktując się pod numerem telefonu: +48 515 275 443.

Pytania i wątpliwości

BUZZcenter
e-mail: szkolenia@buzzcenter.pl