Case study: AI w branży beauty

Kontekst

Branża beauty posiada wiele wyzwań – jest duża konkurencja i trzeba mieć rzeczywiście wysokiej jakości produkt w odpowiedniej cenie, żeby móc rozwijać firmę. Opracowanie nowych produktów jest często długotrwałe i konieczne jest trafienie w gusta odbiorców.

AI ułatwia różne aspekty związane nie tylko z marketingiem i sprzedażą takich produktów. Umożliwia również analizy, research dostawców oraz przygotowanie koncepcji nazw i opakowań. Istotne są również tutoriale jak korzystać z nowych produktów, żeby klienci wiedzieli jak bezpiecznie je zastosować.

Wyzwania i zadania dla BUZZcenter

  • Wsparcie w wyszukiwaniu informacji na temat aktualnych trendów
  • Wsparcie w wyszukiwaniu nowych dostawców surowców oraz przygotowania profesjonalnych zapytań ofertowych
  • Porównanie ofert od dostawców, wsparcie w negocjacjach i usprawnienie procesu komunikacji
  • Działania koncepcyjne związane z przygotowaniem nazwy, opisu produktu, hasła oraz propozycji opakowania
  • Przygotowanie scenariuszy tutoriali z wykorzystania produktów
  • Generowanie wideo z sposobu korzystania z produktów

Wykorzystane narzędzia

Efekty

  1. Automatyzacja wyszukiwania producentów surowców w dowolnym regionie świata na podstawie wyłącznie nazwy lub wzoru chemicznego
  2. Generowanie wypełnionych i personalizowanych zapytań ofertowych do poszczególnych kontrahentów. Były do nich tworzone pliki Excel, które były wypełniane przez potencjalnych dostawców, co znacznie ułatwiło i przyspieszyło proces porównania ofert oraz negocjacje
  3. Automatyczne porównanie ofert i wytypowanie tych, które mają najlepsze warunki na podstawie określonych kryteriów (nie tylko cenny!)
  4. Przygotowanie maili z propozycją negocjacji warunków w oparciu o różne oferty
  5. Przygotowanie kilkudziesięciu pomysłów na nazwę nowego produktu, przygotowanie szczegółowe opisu zgodnego z szablonem oraz wygenerowanie haseł promujących produkt
  6. Stworzenie scenariusza, który zawierał wszystkie informacje na temat sposobu korzystania z nowych i aktualnych produktów
  7. Generowanie audio z tutorialem z zastosowania produktu i elementów, na które trzeba zwrócić uwagę
  8. Generowanie wideo z wirtualnym awaterem, który tłumaczy w jaki sposób zastosować dany produkt
  9. Tworzenie koncepcji kreacji do promowania nowych i aktualnych produktów, które przyspieszają przygotowanie kampanii marketingowych

Branża beauty to znacznie więcej niż kolorowe obrazki. Przygotowanie nowego produktu jest procesem, w którym AI może dać ogromne wsparcie. Można dzięki temu określić najlepszych dostawców wysokiej jakości surowców, uzyskać od nich najlepszą cenę oraz przygotować jakościowe materiały edukacyjne. Niezależnie od tego, czy firma produkuje specjalistyczne kosmetyki dla ekspertów (salony piękności, fryzjerzy), czy to codziennego użytku, działania dodatkowe mogą spowodować, że liczba klientów będzie stale rosnąć. To ułatwia zdobycie przewagi konkurencyjnej i rozwój przedsiębiorstwa.

Przeczytaj inne case study