Case study: AI w działaniach rekrutacyjnych

Kontekst

Działania rekrutacyjne wymagają wielu działań, by ułożone w proces dały właściwe rezultaty. Do tego dochodzą wyzwania rynkowe, między innymi: niedobór wykwalifikowanych kandydatów, złożoność procesu rekrutacyjnego, słaba komunikacja wewnętrzna oraz brak zrozumienia potrzeb kandydatów. Wykorzystanie narzędzi opartych o sztuczną inteligencję umożliwia sprawniejsze działanie oraz optymalizuje różne procesu.

Nasz Klient to europejska firma z branży HR, specjalizująca się w rekrutacjach na specjalistyczne stanowiska i c-level. Kluczowe wyzwanie dla Klienta to coraz większe wymagania rekrutacyjne, zakładające realizację projektów na podobnym poziomie kosztowym (ta sama liczba godzin pracy konsultanta, niezmienna stawka). Jednocześnie rynek pracownika staje się coraz trudniejszy dla prowadzenia projektów rekrutacyjnych jak wejście na rynek młodszych pokoleń i starzejące się społeczeństwo. Klient dąży do utrzymania bardzo wysokiego poziomu realizacji usług, przy zachowaniu dotychczasowych stawek cenowych.

Wyzwania i zadania dla BUZZcenter

  • Zarządzanie danymi i precyzyjna analiza kandydatów
  • Personalizacja wiadomości dla każdego kandydata, dostosowując treść do konkretnych stanowisk i indywidualnych informacji
  • Dostosowanie systemu rekomendacji do specyficznych wymagań różnych stanowisk, jednocześnie minimalizując ryzyko błędnych rekomendacji
  • Bezpieczeństwo danych i anonimowość

Wykorzystane narzędzia

Efekty

Wdrożenie pozwoliło na znaczne przyspieszenie działań. Osiągnięte efekty to:

  1. Zmniejszenie liczby niewykwalifikowanych kandydatów poprzez dokładną analizę ich CV oraz wyszukiwanie dodatkowych informacji na ich temat online. Pozwoliło to na znacznie dokładniejszą weryfikację kandydatów oraz znalezienie dodatkowych atutów, które mogą być dla nich korzystne.
  2. Cały proces komunikacji został zaplanowany od nowa – nie ma już automatycznych maili, każda wiadomość jest personalizowana pod kątem informacji o kandydacie oraz stanowisku, na które aplikuje. Można dzięki temu zadać dodatkowe pytania na wczesnym etapie rekrutacji oraz jasno określić status kandydata.
  3. Znacznie lepszy system rekomendacji, który każdorazowo jest dopasowany do stanowiska, na które aplikuje dana osoba. Rekruter otrzymuje dodatkowe pytania, które pozwalają na lepsze określenie kryteriów wyboru.
  4. Szczegółowe raportowanie pozwoliło na znacznie lepszą organizację działu HR i ułatwiło komunikację z innymi działami, dla których prowadzone są rekrutacje. Raporty są tworzone na podstawie nagrań audio,
  5. Analiza online wynagrodzeń oraz trendów umożliwia na określenie potrzeb zatrudnienia z większym wyprzedzeniem, dzięki czemu prowadzenie dłuższych procesów rekrutacji nie jest problemem. Sam proces może być również skrócony dzięki znacznie głębszej analizie.
  6. AI zastosowano również do komunikacji wewnętrznej – teraz pracownicy HR nie są zasypywani mailami o tym, ile ktoś ma urlopu, gdzie ma rozliczyć wyjazd lub czy należy mu się zwrot za okulary. Te wszystkie informacje znajdują się w bazie wiedzy, która w krótkim czasie odpowiada pracownikom na ich pytania.
  7. System pozwala również na personalizację programów rozwojowych, które uwzględniają ich indywidualne potrzeby.

Wdrożenie AI w obszarze HR może znacząco poprawić efektywność procesów rekrutacyjnych, komunikację wewnętrzną oraz zrozumienie potrzeb pracowników, prowadząc do zwiększenia zaangażowania i satysfakcji pracowników, a także do osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.

Działania rekrutacyjne wymagają wielu działań, by ułożone w proces dały właściwe rezultaty.

nieudana rekrutacja

Przeczytaj inne case study