Case study: AI w sprzedaży samochodów

Kontekst

Branża motoryzacyjna mocno się zmieniła w ostatnich latach. Producenci samochodów muszą spełniać coraz wyższe normy oraz zachować jakość, do której przyzwyczaili klientów. Zakup samochodu jest zazwyczaj długotrwałym procesem, który wymaga dobrego zaplanowania. Jeśli nie dotrze się z odpowiednim komunikatem do potencjalnego klienta, ten może wybrać konkurencyjny produkt.

Kolejną kwestią jest komunikacja wewnętrzna między poszczególnymi przedstawicielami i serwisami. Tu należy zapewnić odpowiednie treści, które przedstawiciele salonów będą mogli wykorzystać, żeby zachęcić klienta do zakupu. Przygotowanie tych kreacji często wymaga zaangażowania wielu osób oraz czasu. W takich informacjach należy odpowiednio zaadresować obiekcje klientów. Dzięki AI można skrócić i zoptymalizować te procesy.

Wyzwania i zadania dla BUZZcenter

  • Odpowiednie opisanie i określenie person zakupowych na podstawie danych
  • Optymalizacja i personalizacja ścieżek zakupowych dla klientów
  • Personalizacja treści do różnych odbiorców
  • Łatwiejsze przygotowanie kreacji graficznych, tekstów oraz mailingów
  • Optymalizacja kampanii w oparciu o historyczne dane
  • Zbijanie obiekcji potencjalnych klientów w oparciu o merytoryczną argumentację
  • Analiza skuteczności kampanii

Wykorzystane narzędzia

Efekty

  1. Znaczne przyspieszenie generowania tekstów, grafik, gotowych mailingów i innych formatów reklamowych w oparciu o szablony.
  2. Szczegółowy opis grup docelowych w oparciu o dane i analizy pozwolił na przygotowanie treści, które były znacznie lepiej dopasowane do odbiorców. Umożliwiło to personalizowaną komunikację odpowiednią dla adresatów.
  3. Usprawniono komunikację między centralą i poszczególnymi salonami sprzedaży. Teraz każdy salon mógł wyjść z inicjatywą, która była automatycznie analizowana i przypisywana do odpowiedniej grupy. To ułatwiło przygotowanie działań, które były zgodne z potrzebami i oczekiwaniami reprezentantów w salonach.
  4. Oparcie działań na automatycznej analizie historycznych kampanii pozwoliło na optymalizację kosztów oraz jeszcze lepsze przygotowanie kreacji, które działały najlepiej.
  5. Reprezentantom sprzedaży udostępniono narzędzie, które pozwala na symulowanie rozmowy z trudnym klientem. W oparciu o dane na temat produktów (samochody, dodatki, serwis), handlowiec może spróbować przekonać rozwiązanie do zakupu. Na koniec rozmowy AI robi podsumowanie sposobu rozmowy oraz poziomu merytorycznego odpowiedzi. Daje również wskazówki, które elementy można zrobić lepiej.
  6. Samo przygotowanie treści opiera się teraz na znacznie większej ilości informacji, które są przekazywane przez użytkownika lub których AI szuka w internecie. Tworzenie kilku kreacji ułatwia cały proces, dzięki czemu użytkownik może przygotować więcej jakościowych treści w krótszym czasie.

Automatyzacja różnych obszarów znacznie ułatwiła oraz przyspieszyła działania. Zauważalna jest nie tylko oszczędność czasu, ale też wzrost jakości oraz znacznie lepsze dotarcie do końcowego klienta. Dając mu odpowiednie argumenty maksymalizujemy szansę na sprzedaż pojazdu, upsell lub cross-sell.

Przeczytaj inne case study