Strategia rozwoju firmy

BUZZcenter_strategia rozwoju

Strategia rozwoju biznesu to podstawowy dokument dla Twojej firmy, który jest jak mapa drogowa biznesu. Zawiera rekomendacje działań z obszaru rozwoju firmy, między innymi: analiza rynku, analiza konkurencji, jak budować marketing i sprzedaż.

Szczegółowe opracowanie i opisanie strategii pozwolą Twojej firmie na świadome planowanie, rozwój i realizację celów, a precyzyjnie opracowany koncept pozwala na efektywne działania. Zabezpieczy również Twoją firmę na wypadek kryzysu, oszczędzi pieniądze i pomoże dojrzale zarządzać firmą.

 

 

Strategia rozwoju biznesu to spisany dokument, który pozwoli Ci zwiększyć konkurencyjność i usprawnić procesy sprzedażowe. Pracujemy na własnej metodyce, która pozwala na bardzo wnikliwe przygotowanie dokumentu, począwszy od analizy, przez badania marketingowe, audyt, opracowanie pozycjonowania, opracowanie ścieżek zakupowych Klienta i Buyer Person, zaplanowanie sprzedaży, budowę strategii marki, opracowanie szczegółowego planu komunikacji i budżetu.

 

Strategia rozwoju biznesu pozwala na znalezienie odpowiedzi na kluczowe pytania:

  • Jaka jest obecna pozycja Twojej firmy?

  • Jak działać sprawniej?

  • Z kim konkurujesz na rynku?

  • Jak widzi Cię Klient?

  • Jakie są kluczowe wartości Twojej firmy?

  • Jakie są wyróżniki Twojej firmy?

  • Kim są Twoi Klienci i jakie mają wyzwania?

  • Jak dotrzeć do Klientów?

  • Jak zaplanować ścieżkę dotarcia do Klienta?

  • Jakie komunikaty zastosować?

Praca nad strategią to proces, dlatego tak ważne jest, by wszystkie niezbędne kroki przejść po kolei i na każdym etapie wyciągać poprawne wnioski biznesowe.

Strategia marketingowa.jpg

Pomagamy firmom w budowaniu sukcesu na rynku. Dzięki opracowaniu strategii i jej wdrożeniu w Twojej firmie zoptymalizujesz działania, oszczędzisz budżety na marketing i sprzedaż oraz podniesiesz wartość przedsiębiorstwa na rynku.

Strategia rozwoju biznesu to długofalowy plan na to, jak rozwijać firmę. Zwykle opracowywany jest na 3-5 lat. Często mylony z biznesplanem, lecz warto podkreślić, że strategia to znacznie szersze pojęcie, a sam biznesplan jest efektem tego, co w strategii się znajdzie. Strategia rozwoju biznesu firmy ma na celu przegląd kierunków rozwoju i przeanalizowanie ich możliwości, szans i zagrożeń, tak by w efekcie końcowym była praktycznym drogowskazem dla firmy i jej pracowników.

 

Strategia rozwoju biznesu – korzyści

Sukces organizacji nie jest dziełem przypadku. Wynika on z konkretnej analizy, opracowań i z konsekwentnego wdrożenia ich w życie. Strategia rozwoju biznesu w obszarze marketingu i sprzedaży definiuje kierunki działania firmy oraz ułatwia rozwój organizacji na wielu płaszczyznach.

Strategia rozwoju biznesu to proces, dzięki któremu Twoja firma osiągnie trwałe przewagi nad konkurencją. Wynikiem tego procesu ma być zwiększenie sprzedaży i zysków firmy, a także wzmocnienie jej wizerunku. Strategia rozwoju biznesu to pierwszy krok do sukcesu organizacji. Porządkuje marketing oraz sprzedaż, czyli to co jest kluczowe w każdej firmie.

  • 1.

    Otrzymujesz jasny i spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa.

  • 2.

    Masz podstawę do opracowania KPI, czyli strategicznych mierników, za które zwykle odpowiada C-level.

  • 3.

    Budujesz bazę wartości firmy, które pozytywnie oddziałują na interesariuszy, akcjonariuszy, klientów i pracowników.

  • 4.

    Masz wiedzę jakie kluczowe czynniki decydują o skuteczności konkurowania firmy.

  • 5.

    Generujemy realne oszczędności, od 30% do 65% budżetu na pozyskiwanie Klientów (marketing i sprzedaż).

  • 6.

    Przekazujesz dokument z wytycznymi dla pracowników wyższego i średniego szczebla.

Proces współpracy

Strategia rozwoju biznesu to proces, w którym każdy element jest kluczowy. Po przejściu pełnego procesu krok po kroku wszystkie wnioski są jasne, zrozumiałe i wskazują właściwy kierunek rozwoju. Wynikiem tego procesu ma być zwiększenie sprzedaży i zysków firmy.

Warto pamiętać, że budowa strategii biznesowej organizacji wymaga bardzo dużego zaangażowana przedstawicieli zarządu i managerów wyższego szczebla. Dlatego dla każdej organizacji opracowujemy indywidualny plan pracy wraz z harmonogramem. Mimo wysokiego procesu indywidualizacji projektów, bazujemy na sprawdzonej metodologii pracy nad strategią.

Proces budowy strategii krok po kroku

Cały proces opiera się na analizie rynku i firmy oraz wskazaniu priorytetów działań marketingowych i sprzedażowych. Wszystko to jest konieczne do ustalenia celów, które strategia pomoże osiągnąć. Może to być zwiększenie sprzedaży, wzbudzenie zainteresowania, zwiększenie rozpoznawalności marki czy komunikacja wartości, które marka chce promować. Sporządzenie takiego dokumentu-przewodnika jest wskazane dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości, pozycji na rynku czy aktualnym etapie jej drogi.

Audyt

  • Analiza makrootoczenia

    Część analityczna poświęcona weryfikacji wszystkich czynników o dużym zasięgu, które oddziałują na Klientów, dostawców czy pracowników organizacji w sposób pośredni.

  • Analiza mikrootoczenia – otoczenie konkurencyjne

    Weryfikujemy otoczenie przedsiębiorstwa – Klientów, dostawców, partnerów i konkurentów. Analizujemy natężenie sektora i kategorii. Określamy pozycje poszczególnych graczy.

  • Analiza rynku i trendów

    Sprawdzamy jakie trendy panują na rynku Klienta, by działania i komunikacja maksymalizowały wykorzystanie szans rynkowych.

  • Analiza konkurencji

    Analizujemy najbliższych konkurentów, by zdefiniować ich podobieństwa rynkowe i przewagi konkurencyjne (POP/POD), definiujemy strategię komunikacyjną konkurencji, a także ich pozycjonowanie. Sprawdzamy kanały komunikacji z których korzystają oraz narzędzia marketingowe, pozycję w Internecie, język komunikacji oraz sposoby dotarcia do Klienta.

  • Analiza grup docelowych

    Analizujemy grupę docelową, na bazie zebranych danych oraz grupę docelową, do której Klient chce aspirować. Badamy pozycję pod kątem demograficznym, psychologicznym, behawioralnym. Analizujemy dotychczasowe Buyer Persony Twojej firmy i ich sposób zakupu.

  • Analiza wewnętrzna

    Wykonujemy audyt dotychczasowych działań marketingowych Klienta. Wnikliwie analizujemy plan marketingowy, budżet, konkretne kampanie, materiały reklamowe, stronę WWW i jej UX, gadżety etc. Określamy na tym etapie aktualną pozycję firmy i weryfikujemy inwestycje budżetowe Klienta. Oceniamy dotychczasowe działania marki na rynku i liczymy zwrot z inwestycji. Definiujemy obecny charakter marki, jej DNA, określamy wydźwięk marki. Wskazujemy mocne i słabe strony marki oraz jej szanse i zagrożenia na rozwój.

Strategia rozwoju biznesu

  • Określenie celów strategicznych dla przedsiębiorstwa


    Wskazanie celów strategicznych dla biznesu i wytypowanie KPI w ramach nowej strategii.

  • Strategia marketingowa Twojej firmy. Nowe pozycjonowanie marki. Opracowanie BIG IDEA dla marki


    Opracowanie architektury marki w oparciu o nowe cele strategiczne marki. Budowa wartości marki oraz jej kluczowych wyróżników.

  • Identyfikacja wizerunkowa marki


    Rekomendacje dotyczące identyfikacji wizualnej, zmian w komunikacji, dopasowanie wizerunku do nowego pozycjonowania marki. Propozycje kolorystyczne i lingwistyczne.

  • Rekomendacje strategiczne


    W ramach rekomendacji opracowujemy listę działań jakie warto podjąć w celu osiągnięcia nowego pozycjonowania, które zostało wypracowane podczas budowy strategii marki.

  • Rekomendacje sprzedażowe


    Budujemy dla Twojej firmy rekomendacje dotyczące procesów sprzedażowych, lejki marketingowe i lejki sprzedażowe, a wszystko to w odpowiedzi na postawione cele.

  • Rekomendacje dot. pozyskiwania Klientów


    Budujemy nowe Buyer Persony dla Twojej firmy, opisujemy ich charakterystykę i bolączki oraz to jakie wartości Twojej firmy zaopiekują dany obszar.

Strategia komunikacji (plan operacyjny)

  • Określenie celów biznesowych i komunikacyjnych


    Wskazanie celów komunikacyjnych i biznesowych dla marki i wytypowanie KPI w ramach nowej strategii.

  • Zaplanowanie wdrożenia zmian w strategicznych jednostkach biznesu


    Wytypowanie kluczowych obszarów do zmian i opracowanie indywidualnych rekomendacji i planów zmian.

  • Plan sprzedaży


    Plan rekomendowanych działań sprzedażowych i źródeł pozyskania Klientów.

  • Plan marketingowy


    Plan rekomendowanych działań marketingowych dla konkretnych marek.

  • Zaplanowanie lejków marketingowych


    Wytypowanie narzędzi oraz kanałów komunikacji dla konkretnych marek i grup docelowych. Ustalenie ścieżki komunikacji dla Klienta na podstawie punktów styku.

  • Mapa komunikacji


    Opracowujemy konkretne mapy komunikacji, lokalizacje komunikatów, przykładowe media.

  • Plan operacyjny działań dla marek i kanałów


    Plan rekomendowanych działań marketingowych dla konkretnych marek.

  • Określenie ram budżetowych


    Wstępne budżetowanie na 12 miesięcy działań rekomendowanych w planie operacyjnym.

  • Kluczowe etapy i kaskadowanie celów


    Na końcowym etapie strategii wskazujemy kluczowe etapy niezbędne do realizacji KPI wraz ze wskazaniem etapów newralgicznych dla planu.

Strategia rozwoju biznesu – od czego zacząć?

Strategia to inwestycja. Na bazie naszego doświadczenia wiemy, że wdrożenie rekomendacji ze strategii pozwala na wygenerowanie od 30% do 65% oszczędności w budżecie na pozyskanie Klienta. Inwestycja w strategię może zwrócić się już po kilku tygodniach świadomych działań.

Podczas współpracy przeanalizujemy Twoje działania marketingowe i sprzedażowe. Wskażemy, dlaczego nie przynosiły takich efektów jak tego oczekuje Twoja firma. Nasi analitycy zweryfikują dotychczasowe działania, ocenią je i wskażą punkty przez które nie osiągacie wymiernych wyników. Koszty strategii zwrócą się już w pierwszych kilku tygodniach, dzięki eliminacji nierentownych działań. Pierwszym krokiem, by rozpocząć proces budowy strategii jest umówienie się na bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy na temat potrzeb Twojej firmy i dopasujemy najlepsze rozwiązanie.

Strategia rozwoju biznesu – jaki jest koszt?

Koszt opracowania pełnej strategii według naszej metody skalkulowany jest tak, by był realny zarówno dla małych jak i średnich firm. Ostateczna kwota kalkulowana jest na bazie liczby godzin, które zajmie nam opracowanie poszczególnych etapów strategii. Zwykle koszt projektu strategii mieści się w przedziale od 20.000 do 60.000, rozłożone na 2-3 płatności. Jeżeli chcesz poznać koszty opracowania strategii dla swojej firmy, umów się na bezpłatną konsultację i opisz nam swoją sytuację i potrzeby. Przygotujemy propozycję dedykowaną Twojej firmie.

Jeżeli nie jesteś przekonany, że strategia rozwoju biznesu w obszarze marketingu i sprzedaży to odpowiedź na Twoje potrzeby, zamów dla swojej firmy warsztaty strategiczne. Podczas 1-dniowych warsztatów zweryfikujemy w jakim zakresie nasze rozwiązania sprawdzą się w Twojej firmie, jak wpłyną na zmiany i jakie wspólne rezultaty możemy osiągnąć.  Koszty warsztatów to 10 000 zł, w cenie których przekazany jest szczegółowy raport wraz z rekomendacjami dalszych działań. Po przeprowadzonych warsztatach Klient otrzymuje szczegółowy raport wraz z rekomendacjami dalszych działań. Będzie to podstawa to podjęcia kolejnych kluczowych decyzji biznesowych.

Projekty prowadzi

  • Kamila Kierzek

    Kamila Kierzek-Mechło

    Strateg, ekspert marketingu i sprzedaży B2B, z ponad 18-letnim stażem w polskich i międzynarodowych organizacjach.

Porozmawiajmy o strategi rozwoju Twojej firmy