Raport: Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju
RAPORT Marketing B2B w polskich firmach
Oddajemy w Twoje ręce wyjątkowy raport z pierwszego w Polsce badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”. To opracowanie pokaże Ci wiele interesujących aspektów prowadzenia biznesu B2B, a także przełamie utarte schematy związane z podejściem marketerów do biznesu.
Dlaczego powstał ten raport?
Od kilkunastu lat jesteśmy związani z marketingiem B2B. Obsługując klientów z tego segmentu, a także weryfikując na bieżąco rynek zobaczyliśmy, że wiedza na temat marketingu B2B jest na bardzo niskim poziomie. Dodatkowo marketing B2B w Polsce dopiero raczkuje, a co więcej jest zwykle utożsamiany z organizacją eventów i zamawianiem gadżetów.
Dotychczas większość działań wspierających sprzedaż i pozyskanie klienta utożsamiana była z wysiłkiem sił sprzedaży.
Najnowsze badanie firmy Forrester wskazują, że klienci z sektora firm B2B mają znacznie ograniczone zaufanie do przedstawicieli handlowych i wolą większość ścieżki zakupowej przejść samodzielnie. Zwykle to aż 4 kroki realizowane bez udziału sprzedaży.
Dane Forrestera wskazują również, że zanim kupujący skontaktuje się po raz pierwszy ze sprzedawcą może mieć już 90% zakończony proces zakupu.
Zobacz jak wygląda marketing B2B wygląda na polskim rynku!
Prezentowane powyżej dane pochodzą z pierwszego ogólnopolskiego badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”, zrealizowanego i opracowane przez BUZZcenter. Wszelkie prawa do raportu oraz prezentowanych danych są zastrzeżone. Wykorzystanie całości lub części wymaga oznaczenia nazwy oraz autora raportu.
Metoda badania: CAWI, N=114 oraz IDI, N=15
Badanie przeprowadzone wśród respondentów z grupy, w której są: właściciele, prezesi, członkowie zarządu i reprezentanci działów marketingu.
Data badania: grudzień 2021 – marzec 2022.