Raport: Power of AI – edycja II

Power of AI, edycja II

Druga edycja raportu „Power of AI” to nie tylko kontynuacja naszych badań nad wpływem sztucznej inteligencji na biznes, ale przede wszystkim pogłębiona analiza zmian, jakie zachodzą w polskiej gospodarce. Sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem nowoczesnej przedsiębiorczości, a ten raport jest narzędziem dla firm, które pragną zrozumieć jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

W zeszłorocznej edycji skupiliśmy się na przedstawieniu fundamentów i pierwszych kroków w adaptacji AI. Tym razem idziemy o krok dalej, pokazując możliwości jakie otwierają się przed firmami dzięki coraz bardziej zaawansowanym narzędziom.

Patronaty honorowe

Dlaczego warto pobrać raport „Power of AI”?

  • Strategiczne perspektywy

    Zweryfikujesz jak zmienia się krajobraz AI dla biznesu w warunkach polskiego rynku.

  • Wizja przyszłości

    Wyciągniesz wnioski na przyszłość dl Twojej firmy. To kolejna edycja, warto więc zweryfikować jak zmienia się rynek AI.

  • Przejrzyste dane i analizy

    Raport zawiera szczegółowe analizy i prognozy ekspertów, które demonstrują, jak AI wpływa na biznes i przekształca różne sektory gospodarki.

Radosław Mechło, BUZZcenter

Mamy najgorszą sztuczną inteligencję, z jakiej kiedykolwiek będziemy korzystać.

Obecna jakość sztucznej inteligencji może wydawać się daleka od doskonałości, ale to najgorszy stan,
w jakim kiedykolwiek będzie. W ostatnich latach osiągnęliśmy niesamowite tempo rozwoju narzędzi
opartych o AI. Do tej pory żadna inna technologia nie była adaptowalna na taką skalę w tak szybkim tempie.

W miarę rozwoju technologii i wzrostu dostępności wysokiej jakości danych oraz mocy obliczeniowej,
AI będzie się stale poprawiać.

Już teraz widzimy jak te narzędzia przyczyniają się do obniżenia kosztów, oszczędności finansowych czy wzrostu jakości działań. To wszystko przekłada się na wyższe przychody przedsiębiorstw w różnych sektorach i do tej pory nie znalazłem branży, w której AI by nie miało sensu. Pomimo istniejących ograniczeń, ta technologia będzie nadal ewoluować. Będzie miała coraz mniej wad i za chwilę niedokładność czy brak zrozumienia w wynikach będzie tylko wspomnieniem.

Z raportu wynika w jakich obszarach sztuczna inteligencja może wspierać i ułatwiać realizację codziennych zadań. Automatyzacja procesów to jeden z przykładów na to, jak firmy mogą wprowadzać zmiany oparte na technologiach AI. Dla małych i średnich przedsiębiorstw, często dysponujących ograniczonymi zasobami finansowymi i personalnymi, sztuczna inteligencja stanowi wsparcie, wyrównując szanse i umożliwiając im konkurowanie z większymi graczami na rynku.

Raport powstał przy współpracy z AI. Rozwiązania generatywnej sztucznej inteligencji wspierały nas przy researchu do badania, analizie odpowiedzi, budowie wykresów, a nawet grafik.
Ostateczna akceptacja należała jednak do człowieka.

I tak właśnie powinna wyglądać współpraca z AI, gdzie człowiek wspiera się rozwiązaniami, by usprawniać pracę.

Power of AI_grafika 4.

Metodyka

Druga edycja badania „Power of AI” została przeprowadzona poprzez anonimową ankietę online i wsparcie pogłębionymi wywiadami indywidualnymi (online i osobiście).

W badaniu skupiliśmy się na reprezentantach szeroko pojętego biznesu, by zweryfikować jaki wpływ rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję mogą mieć wpływ na ich codzienną pracę.

Respondentami byli przedstawiciele różnych sektorów biznesu, reprezentujący różne wielkości firm. Istotą tego raportu jest zaprezentowanie jak AI wpływa na biznes w polskich realiach.

 

Próba badania

  • Czas badania: lipiec – sierpień 2024
  • Metoda badawcza: CAW, N=546
  • Badanie wspierające: IDI, N=15
  • Czas wypełnienia ankiety: 12 minut
  • Badanie ogólnopolskie prowadzone wśród managerów i przedstawicieli biznesu, dyrektorów i właścicieli firm, managerów i specjalistów ds. HR, marketingu i sprzedaży.

Porozmawiajmy, jak możemy wesprzeć Twój biznes