Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu

Marketer jako zawód, który wymaga ciągłego pozyskiwania wiedzy w sposób szczególny edukacji. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu to sposób, by usprawnić swoją pracę.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu

Badania pokazują, że aż 70% klientów uważa płynne przechodzenie pomiędzy różnymi kanałami i działami oraz dostosowanie działań do ich wcześniejszych interakcji za kluczowe dla budowania zaufania do marki. Ponadto, większość z nich (62%) jest otwarta na korzystanie z technologii sztucznej inteligencji przez firmy, która może znacznie usprawnić te procesy i podnieść standard obsługi. Zastanówmy się, jak marketerzy mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez sztuczną inteligencję.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez marketerów

Dane, które posiadasz jako marketer, są kluczem do tworzenia wartości. Musisz tylko zdefiniować, w jaki sposób wykorzystasz nowe technologie. Oto trzy sposoby na zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym:

1. Wykorzystanie AI i inteligentnej segmentacji do identyfikacji grupy docelowej

Segmentacja grupy docelowej jest istotnym elementem działań marketingowych. Bez niej trudno jest przekonać konsumenta, skoro nie wiesz, kogo chcesz przekonać.

Dawniej, marketerzy definiowali ogólny cel, zadając sobie pytania takie jak: „czy chcemy zwiększyć świadomość, zaangażowanie, zyski, czy coś innego?” Następnie ręcznie szacowali optymalną grupę docelową dla danej kampanii. Poniższe zdjęcie idealnie obrazuje, dlaczego szczegółowe opisanie odbiorcy jest istotne.

Obecnie, dzięki sztucznej inteligencji i analizom predykcyjnym, marketerzy mogą precyzyjnie określić najlepszą grupę docelową. Proces jest szybszy i bardziej precyzyjny – może również pomóc zidentyfikować nowe segmenty tej grupy, które charakteryzują się tymi samymi atrybutami. Taki sposób pozwala na bardziej indywidualne podejście do klienta, tworząc unikalną, osobistą więź, która byłaby trudna do osiągnięcia bez AI.

2. Wykorzystaj sztuczną inteligencję do budowania relacji z klientami na ich warunkach

Szczegółowa segmentacja grupy docelowej to dobry początek. Jednak jako marketer musisz również dostarczać odpowiednie wiadomości, w odpowiednich kanałach i w odpowiednim czasie. Sztuczna inteligencja może pomóc w przygotowaniu idealnych wiadomości, określeniu ich ilości oraz wyborze kanałów. Tak, aby utrzymać odpowiedni poziom zaangażowania klientów. Dzięki AI marketing automation będzie działał na podwójnym dopaleniu.

Analizując liczbę wiadomości wysyłanych do klientów i porównując ją z liczbą aktywnych klientów, możesz uzyskać obraz przedstawiający preferencje grupy docelowej dotyczące interakcji z twoimi wiadomościami. Na przykład niektóre grupy klientów nie będą korzystały z określonych kanałów. AI może pomóc w przewidzeniu tego zjawiska.

3. Wykorzystaj sztuczną inteligencję do dostarczenia każdemu segmentowi grupy docelowej dostosowanych do jego potrzeb treści

Po zidentyfikowaniu właściwej grupy docelowej oraz tego, kiedy i gdzie można do niej dotrzeć, należy przejść do tworzenia angażujących klienta treści. Wcześniej mogłeś korzystać z treści o ofertach specjalnych lub innych kreatywnych elementów, które zmieniały się w zależności od konkretnych atrybutów klientów. Takie podejście nazywamy zastosowaniem treści dynamicznych. Jest to dobre rozwiązanie, ale często wymaga czasochłonnej pracy ręcznej. Dzięki AI, może się to zmienić.

Sztuczna inteligencja i marketing – związek na lata

Wraz z rozszerzaniem oferty dla klientów i coraz większymi możliwościami nawiązania z nimi kontaktu, rośnie zapotrzebowanie na spersonalizowane doświadczenia konsumenckie oraz dostosowanie do nich charakteru materiałów marketingowych. Dlatego jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja pozostanie z nami na długie lata.

Aby utrzymać przewagę nad konkurencją, marketerzy powinni traktować sztuczną inteligencję jako narzędzie, które pomoże im w lepszej segmentacji klientów, zwiększeniu zaangażowania konsumentów oraz zastosowaniu strategii dynamicznych treści. Wszystkie te elementy, a także wiele innych, staną się wkrótce ważną częścią zestawu narzędzi każdego marketera.

Sztuczna inteligencja to nieodzowne narzędzie w dzisiejszym marketingu. Dzięki AI, marketerzy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększyć ich zaangażowanie i dostosować ofertę do ich indywidualnych potrzeb. W związku z tym, sztuczna inteligencja stanie się niezbędnym elementem zestawu narzędzi każdego marketera.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 3; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • LLM

    Czym są LLM?

    Duże modele językowe (LLM) to zaawansowane systemy sztucznej inteligencji, które przetwarzają, rozumieją i generują tekst przypominający ludzki. Szkolone są na obszernych zbiorach danych, często zawierających miliardy słów z różnych źródeł. co czyni je kluczowym narzędziem w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego.

    Czytaj dalej
  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej