Świat pędzi coraz szybciej, a także regularnie dostarcza nam wielu bodźców pobudzając kreatywność. RTM wykorzystuje ten trend idealnie. Zobacz najciekawsze działania, a także bądź na bieżąco.
Tym razem na tapetę bierzemy Real Time Marketing, czyli RTM, oraz typujemy naszym zdaniem najlepsze przykłady ostatnich lat.
Jajko robi furorę w sieci
W ostatnich dniach chyba nie było osoby, która nie słyszałaby o akcji „jajko” na Instagramie. Na nieznanym dotąd profilu #world_record_egg opublikowano jedno zdjęcie kurzego jaja, które podbija sieć. Publikacja w rekordowym tempie osiągnęła niesamowite wyniki, których może pozazdrościć Insta Królowa Kylie Janner. Poza aktywnym lajkowaniem i udostępnianiem, świat nie pozostał bez odpowiedzi, a duże marki takie jak Ikea, publikowały swoje odpowiedzi na bieżące działa jako typowy przykład #RTM.
Pisząc RTM warto przypomnieć o co chodzi
Real Time Marketing, czyli #RTM to marketing w czasie rzeczywistym. Pokazuje sprawną reakcje marketingu na bieżące wydarzenia ze świata, takie jak polityka, kultura czy aktualne nastoje społeczne. Dzięki swojej trafności szybko rozprzestrzeniają się w sieci, zwłaszcza w Social Media. Dla sprawnych obserwatorów nie jest tajemnicą, o ile lepsze zasięgi osiągają właśnie wpisy w klimacie RTM, w porównaniu z tradycyjnymi postami.
Publikując odpowiedzi #RealTimeMarketing ich twórcy inspirują się bieżącymi wydarzeniami z kraju i ze świata, jak np. ostatnia akcja masowego odstrzału dzików w Polsce i przykład marki Żubr. Nie musieliśmy długo czekać na reakcje. Kluczem do sukcesu tych publikacji jest umiejętność wychwycenia odpowiedzenie chwili. Formaty jakie może przyjąć to video, grafika, a nawet wpis tekstowy. Najlepsze pomysły powstają pod wpływem chwili, a niewątpliwie wokół każdego z nas dzieje się na tyle dużo, że jest nad czym pracować.
BUZZcenter przeczesał internety i wytypował swoje TOP 10 przykładów #RTM z kraju i ze świata
1. Oreo i reakcja ba awarię energetyczną podczas finału 47. Super Bowl2. Reakcja Loreal Paris na nowy film z serii Gwiezdne Wojny
3. Gwiezdne Wojny to częsty case w RTM, tym razem KFC
4. Przykład, który do dziś pojawia się w mediach, MyTaxi i San Escobar
5. Odpowiedź Bonduelle na sport reklamowy Volvo
6. Kultowa niebieska torba IKEA, która podbija świat mody
7. IKEA niewątpliwie czuje klimat #RTM, tym razem podczas majowego ślubu Megan i Harrego
8. Marka Łowicz w odpowiedzi na wydarzenia kulturowe, oraz obraz Banksy’ego
9. Pierwsza okładka polskiego wydania Vogue, oraz odpowiedź w sprawie rosnącego w naszym kraju problemu ze smogiem
10. Mundial oczami Muzeum Narodowego
Jak widać otaczający nas świat regularnie dostarcza wielu możliwości do wypowiedzenia się w formacie #RTM. Jedynym ogranicznikiem jest wyobraźnia twórcy.