Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek-Mechło,

RTM -top 10 projektów oczami BUZZcenter

Świat pędzi coraz szybciej, a także regularnie dostarcza nam wielu bodźców pobudzając kreatywność. RTM wykorzystuje ten trend idealnie. Zobacz najciekawsze działania, a także bądź na bieżąco.

RTM

Tym razem na tapetę bierzemy Real Time Marketing, czyli RTM, oraz typujemy naszym zdaniem najlepsze przykłady ostatnich lat.

Jajko robi furorę w sieci

RTM 1
Przykład #RTM, marka Ikea

W ostatnich dniach chyba nie było osoby, która nie słyszałaby o akcji „jajko” na Instagramie. Na nieznanym dotąd profilu #world_record_egg opublikowano jedno zdjęcie kurzego jaja, które podbija sieć. Publikacja w rekordowym tempie osiągnęła niesamowite wyniki, których może pozazdrościć Insta Królowa Kylie Janner. Poza aktywnym lajkowaniem i udostępnianiem, świat nie pozostał bez odpowiedzi, a duże marki takie jak Ikea, publikowały swoje odpowiedzi na bieżące działa jako typowy przykład #RTM.

Pisząc RTM warto przypomnieć o co chodzi

Real Time Marketing, czyli #RTM to marketing w czasie rzeczywistym. Pokazuje sprawną reakcje marketingu na bieżące wydarzenia ze świata, takie jak polityka, kultura czy aktualne nastoje społeczne. Dzięki swojej trafności szybko rozprzestrzeniają się w sieci, zwłaszcza w Social Media. Dla sprawnych obserwatorów nie jest tajemnicą, o ile lepsze zasięgi osiągają właśnie wpisy w klimacie RTM, w porównaniu z tradycyjnymi postami.

RTM 2
Przykład #RTM, marka Żubr

Publikując odpowiedzi #RealTimeMarketing ich twórcy inspirują się bieżącymi wydarzeniami z kraju i ze świata, jak np. ostatnia akcja masowego odstrzału dzików w Polsce i przykład marki Żubr. Nie musieliśmy długo czekać na reakcje. Kluczem do sukcesu tych publikacji jest umiejętność wychwycenia odpowiedzenie chwili. Formaty jakie może przyjąć to video, grafika, a nawet wpis tekstowy. Najlepsze pomysły powstają pod wpływem chwili, a niewątpliwie wokół każdego z nas dzieje się na tyle dużo, że jest nad czym pracować.

BUZZcenter przeczesał internety i wytypował swoje TOP 10 przykładów #RTM z kraju i ze świata

1. Oreo i reakcja ba awarię energetyczną podczas finału 47. Super Bowl
RTM 3

2. Reakcja Loreal Paris na nowy film z serii Gwiezdne Wojny

RTM 4

3. Gwiezdne Wojny to częsty case w RTM, tym razem KFC

RTM 5

4. Przykład, który do dziś pojawia się w mediach, MyTaxi i San Escobar

RTM 6

5. Odpowiedź Bonduelle na sport reklamowy Volvo

RTM 7

6. Kultowa niebieska torba IKEA, która podbija świat mody

RTM 8

7. IKEA niewątpliwie czuje klimat #RTM, tym razem podczas majowego ślubu Megan i Harrego

RTM 9

8. Marka Łowicz w odpowiedzi na wydarzenia kulturowe, oraz obraz Banksy’ego

RTM 10

9. Pierwsza okładka polskiego wydania Vogue, oraz odpowiedź w sprawie rosnącego w naszym kraju problemu ze smogiem

RTM 11

10. Mundial oczami Muzeum Narodowego

RTM 12

Jak widać otaczający nas świat regularnie dostarcza wielu możliwości do wypowiedzenia się w formacie #RTM. Jedynym ogranicznikiem jest wyobraźnia twórcy.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Google Analytics 4

    Google Analytics 4: Nowa generacja analityki cyfrowej

    Google Analytics 4 to model sterowany zdarzeniami aktywności digitalowych. Już 1 lipca 2023 roku znana dotychczas wersja Google Analytics nie będzie zbierać danych na Twojej stronie internetowej? Sprawdź jakie zmiany czekają.

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe

    Badania marketingowe – od czego zacząć?

    Badania marketingowe to kluczowy element w budowaniu marki i osiąganiu sukcesu na rynku. Mogą dostarczyć wiele cennych informacji o oczekiwaniach klientów, trendach w branży, preferencjach zakupowych oraz pomóc w zidentyfikowaniu luk na rynku.

    Czytaj dalej
  • Digital marketing od podstaw

    Digital Marketing - klucz do sukcesu w świecie online

    Digital marketing, mimo że sprawnie rozwija się od wielu lat, dla wielu firm nadal pozostaje niezrozumiały i jest źle wykorzystywany. Sprawdź jakie podstawowe obszary gospodaruje marketing cyfrowy.

    Czytaj dalej
  • LinkedIn dla biznesu

    Wykorzystanie LinkedIn dla firm

    LinkedIn, z ponad 900 milionami użytkowników na całym świecie, stał się nie tylko platformą do poszukiwania pracy, ale także potężnym narzędziem dla firm. Dowiedz się jak w praktyce wykorzystać LinkedIn dla firm.  

    Czytaj dalej