Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

RTM -top 10 projektów oczami BUZZcenter

Świat pędzi coraz szybciej, a także regularnie dostarcza nam wielu bodźców pobudzając kreatywność. RTM wykorzystuje ten trend idealnie. Zobacz najciekawsze działania, a także bądź na bieżąco.

RTM

Tym razem na tapetę bierzemy Real Time Marketing, czyli RTM, oraz typujemy naszym zdaniem najlepsze przykłady ostatnich lat.

Jajko robi furorę w sieci

RTM 1
Przykład #RTM, marka Ikea

W ostatnich dniach chyba nie było osoby, która nie słyszałaby o akcji „jajko” na Instagramie. Na nieznanym dotąd profilu #world_record_egg opublikowano jedno zdjęcie kurzego jaja, które podbija sieć. Publikacja w rekordowym tempie osiągnęła niesamowite wyniki, których może pozazdrościć Insta Królowa Kylie Janner. Poza aktywnym lajkowaniem i udostępnianiem, świat nie pozostał bez odpowiedzi, a duże marki takie jak Ikea, publikowały swoje odpowiedzi na bieżące działa jako typowy przykład #RTM.

Pisząc RTM warto przypomnieć o co chodzi

Real Time Marketing, czyli #RTM to marketing w czasie rzeczywistym. Pokazuje sprawną reakcje marketingu na bieżące wydarzenia ze świata, takie jak polityka, kultura czy aktualne nastoje społeczne. Dzięki swojej trafności szybko rozprzestrzeniają się w sieci, zwłaszcza w Social Media. Dla sprawnych obserwatorów nie jest tajemnicą, o ile lepsze zasięgi osiągają właśnie wpisy w klimacie RTM, w porównaniu z tradycyjnymi postami.

RTM 2
Przykład #RTM, marka Żubr

Publikując odpowiedzi #RealTimeMarketing ich twórcy inspirują się bieżącymi wydarzeniami z kraju i ze świata, jak np. ostatnia akcja masowego odstrzału dzików w Polsce i przykład marki Żubr. Nie musieliśmy długo czekać na reakcje. Kluczem do sukcesu tych publikacji jest umiejętność wychwycenia odpowiedzenie chwili. Formaty jakie może przyjąć to video, grafika, a nawet wpis tekstowy. Najlepsze pomysły powstają pod wpływem chwili, a niewątpliwie wokół każdego z nas dzieje się na tyle dużo, że jest nad czym pracować.

BUZZcenter przeczesał internety i wytypował swoje TOP 10 przykładów #RTM z kraju i ze świata

1. Oreo i reakcja ba awarię energetyczną podczas finału 47. Super Bowl
RTM 3

2. Reakcja Loreal Paris na nowy film z serii Gwiezdne Wojny

RTM 4

3. Gwiezdne Wojny to częsty case w RTM, tym razem KFC

RTM 5

4. Przykład, który do dziś pojawia się w mediach, MyTaxi i San Escobar

RTM 6

5. Odpowiedź Bonduelle na sport reklamowy Volvo

RTM 7

6. Kultowa niebieska torba IKEA, która podbija świat mody

RTM 8

7. IKEA niewątpliwie czuje klimat #RTM, tym razem podczas majowego ślubu Megan i Harrego

RTM 9

8. Marka Łowicz w odpowiedzi na wydarzenia kulturowe, oraz obraz Banksy’ego

RTM 10

9. Pierwsza okładka polskiego wydania Vogue, oraz odpowiedź w sprawie rosnącego w naszym kraju problemu ze smogiem

RTM 11

10. Mundial oczami Muzeum Narodowego

RTM 12

Jak widać otaczający nas świat regularnie dostarcza wielu możliwości do wypowiedzenia się w formacie #RTM. Jedynym ogranicznikiem jest wyobraźnia twórcy.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej