Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

RTM -top 10 projektów oczami BUZZcenter

Świat pędzi coraz szybciej, a także regularnie dostarcza nam wielu bodźców pobudzając kreatywność. RTM wykorzystuje ten trend idealnie. Zobacz najciekawsze działania, a także bądź na bieżąco.

RTM

Tym razem na tapetę bierzemy Real Time Marketing, czyli RTM, oraz typujemy naszym zdaniem najlepsze przykłady ostatnich lat.

Jajko robi furorę w sieci

RTM 1
Przykład #RTM, marka Ikea

W ostatnich dniach chyba nie było osoby, która nie słyszałaby o akcji „jajko” na Instagramie. Na nieznanym dotąd profilu #world_record_egg opublikowano jedno zdjęcie kurzego jaja, które podbija sieć. Publikacja w rekordowym tempie osiągnęła niesamowite wyniki, których może pozazdrościć Insta Królowa Kylie Janner. Poza aktywnym lajkowaniem i udostępnianiem, świat nie pozostał bez odpowiedzi, a duże marki takie jak Ikea, publikowały swoje odpowiedzi na bieżące działa jako typowy przykład #RTM.

Pisząc RTM warto przypomnieć o co chodzi

Real Time Marketing, czyli #RTM to marketing w czasie rzeczywistym. Pokazuje sprawną reakcje marketingu na bieżące wydarzenia ze świata, takie jak polityka, kultura czy aktualne nastoje społeczne. Dzięki swojej trafności szybko rozprzestrzeniają się w sieci, zwłaszcza w Social Media. Dla sprawnych obserwatorów nie jest tajemnicą, o ile lepsze zasięgi osiągają właśnie wpisy w klimacie RTM, w porównaniu z tradycyjnymi postami.

RTM 2
Przykład #RTM, marka Żubr

Publikując odpowiedzi #RealTimeMarketing ich twórcy inspirują się bieżącymi wydarzeniami z kraju i ze świata, jak np. ostatnia akcja masowego odstrzału dzików w Polsce i przykład marki Żubr. Nie musieliśmy długo czekać na reakcje. Kluczem do sukcesu tych publikacji jest umiejętność wychwycenia odpowiedzenie chwili. Formaty jakie może przyjąć to video, grafika, a nawet wpis tekstowy. Najlepsze pomysły powstają pod wpływem chwili, a niewątpliwie wokół każdego z nas dzieje się na tyle dużo, że jest nad czym pracować.

BUZZcenter przeczesał internety i wytypował swoje TOP 10 przykładów #RTM z kraju i ze świata

1. Oreo i reakcja ba awarię energetyczną podczas finału 47. Super Bowl
RTM 3

2. Reakcja Loreal Paris na nowy film z serii Gwiezdne Wojny

RTM 4

3. Gwiezdne Wojny to częsty case w RTM, tym razem KFC

RTM 5

4. Przykład, który do dziś pojawia się w mediach, MyTaxi i San Escobar

RTM 6

5. Odpowiedź Bonduelle na sport reklamowy Volvo

RTM 7

6. Kultowa niebieska torba IKEA, która podbija świat mody

RTM 8

7. IKEA niewątpliwie czuje klimat #RTM, tym razem podczas majowego ślubu Megan i Harrego

RTM 9

8. Marka Łowicz w odpowiedzi na wydarzenia kulturowe, oraz obraz Banksy’ego

RTM 10

9. Pierwsza okładka polskiego wydania Vogue, oraz odpowiedź w sprawie rosnącego w naszym kraju problemu ze smogiem

RTM 11

10. Mundial oczami Muzeum Narodowego

RTM 12

Jak widać otaczający nas świat regularnie dostarcza wielu możliwości do wypowiedzenia się w formacie #RTM. Jedynym ogranicznikiem jest wyobraźnia twórcy.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej