Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Poznaj trendy w social media na rok 2019

Poznaj aktualne trendy w social media - rok 2018 za nami, więc warto pochylić się chwilę w kierunku tego co nas czeka w branży.

trendy w social media

Jakie zatem trendy w Social Media będą wieść prym w 2019 roku? Jakie działania socialowe powinni wdrożyć marketerzy, by ich biznesy rosły, a marka pobijała rekordy popularności?

Czy wideo będzie najbardziej popularne? Czy content nadal będzie królem? Przedstawiamy Wam 6 trendów, które naszym zdaniem będą pojawiały się w mediach społecznościowych regularnie i zdominują te portale.

Na początku roku warto pochylić się nad predykcjami specjalistów z branży social mediów i zastanowienie się co może być trendem w tym roku. Przedstawiamy, co zdaniem ekspertów BUZZcenter będzie rotować i w co warto zainwestować marketingowe budżety.

Niekończący się rok wideo

Działania Facebooka w kwestii blokowania materiałów wideo z innych platform jest już nam znane, a tym samym firma z Menlo Park stawia bardzo mocno na content publikowany we własnej witrynie. Czy w takim razie zaleje nas fala wideo z Facebooka? W BUZZcenter wierzymy, że tak i to właśnie content w tej formie przyczyni się do wzrostu zaangażowania użytkownik, a także odbuduje złą sławę giganta social media po ubiegłorocznych ograniczeniach zasięgów organicznych. Jak już wielu reklamodawców testowało, format wideo budzi duże zainteresowanie, niezależnie czy jest to kilka sekund czy nawet kilka minut. Warto jednak pamiętać o napisach, ponieważ te formaty często oglądamy na mobile.

W social media nie tylko Facebook stawia mocno na wideo. HBO Go, VOD, a zwłaszcza Netflix inwestują niebagatelne sumy na rozwój nowych treści. Sam Netflix zapowiedział kolejny wzrost inwestycji. Tylko w 2018 roku zasilił budżet o olbrzymią i imponującą inwestycję w produkcje filmowe – aż 8 miliardów dolarów, a te inwestycje mają rosnąć z roku na rok.

Content, The King

Trend produkcji i promocji contentu wideo towarzyszy nam w social media już od jakiegoś czasu. Podobnie jak przez lata mieliśmy „rok mobile”, tak teraz mamy rok contentu. Nic dziwnego, ponieważ cały czas wzrasta popyt na wartościowe treści. Co prawda duża część produkcji to właśnie wspomniane wyżej wideo, jednak słowo pisane również wraca do łask i cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Dlaczego? Dlatego, że szybciej jest użytkownikowi przeczytać 2-stronnicowy poradnik np. o założeniu fanpage na Facebooku, niż miałby uczyć się metodą prób i błędów lub czytać długie poradniki.

W tematyce Content Marketingu pojawi się również nowy trend, czyli User Generated Content. To nic innego jak treści, które generuje użytkownik. Tworzy on własne materiały, które nieodpłatnie zamieszcza w Social Media, stronach www czy blogach. Warto śledzić tych użytkowników, zwłaszcza grupę kreującą się na influencerów i co jakiś czas rekomendować czy udostępniać tworzone treści. Trend User Generated Content nieodzownie łączy się kolejnym trendem, czyli story.

social media
Źródło: pixabay.com

Podziel się z nami swoim story w social mediach

Rośnie zainteresowanie publikowanymi relacjami w social media niż samą tablicą z postami znajomych. Podobnie działają też inne portale. Tylko Instagram, który wprowadził podobne rozwiązanie do tego oferowanego przez Facebook osiągnął już ok. 400 mln użytkowników. Format story jest prosty, czytelny i dość dynamiczny. Zmienia się co kilkanaście sekund i tym samym pozwala na zamieszczenie ich większej ilości. Może być również wideo. Czy ten format wpadnie w sidła reklamodawców? Dowiemy się tego w 2019 roku.

Social Selling narzędziem dla B2B

Dla osób wykorzystujących Social Media do bardziej biznesowych tematów, trendem numer 1 w 2019 roku będzie Social Selling. Nie jest to nowy temat, jednak w ostatnich miesiącach bardzo mocno nagłaśniany. To nic innego jak wykorzystanie Social Mediów do zwiększenia sprzedaży. O tym temacie piszemy na naszych blogu BUZZme nieco więcej i zdecydowanie tematem będziemy zajmować się jeszcze wiele razy. Tu prym będzie wiódł LinkedIn, który niczym jak feniks z popiołu powstaje po dużym zastrzyku finansowym ze strony Microsoft.

A jeśli o Social Selling mowa to należy dodać również tematykę Social Listening, czyli działania, które pozwalają na śledzenie opinii o naszej marce w sieci. Analizując dane dotyczące marki możemy zwiększyć nasze szanse sprzedażowe, w końcu wiedza jest podstawą. Niestety mało firm lub samych handlowców to robi. Badanie jakie przeprowadziła Brandwatch wskazuje, że aż 96% osób, które opisują jakąś markę w Social Media nie obserwuje jej profilu. Warto zatem monitorować zarówno swoją markę, konkurencje jak i te, które interesują nas sprzedażowo czy relacyjnie.

Social media, czyli gromadźmy się w jednym miejscu. O lokalnych społecznościach w internecie

Grupy rządzą na Facebooku. Taka już nasza natura, że lubimy gromadzić się wokół wspólnych zainteresowań, okolicy w której mieszkamy czy jakiegoś wspólnego problemu. Grupy już dawno zastąpiły fora dyskusyjne i wyparły je z naszej świadomości. Jednak temat łączenia się w pewne społeczności zaczyna rozrastać się także na LinkedIn. Mamy już możliwość rozmów z osobami, które interesują się tym samym tematem, np. grupa Digital Marketing na wspomnianym LinkedIn. Jak w każdej grupie czy forum największe wyzwanie to administracja i moderowanie grupy, ale to pozostawiamy już ich twórcom.

Chatbot na ratunek!

To programy i wtyczki, których zadaniem jest prowadzenie konwersacji z użytkownikiem. Jest to rozwiązanie automatyzacji obsługi Social Media czy też e-commerce. Poza podstawowymi zapytaniami o ofertę możemy coraz częściej spotkać się z wysyłką konkretnych odpowiedzi na zapytania sprzedażowe. Naszym zdaniem rok 2019 w social media może być rokiem rychłego wzrostu tych rozwiązań, co chociażby widać w rosnącej ilości ofert wsparcia wprowadzenia chatbootów dla firm. Zastanawiające jednak może być to jak daleko rozwój tych rozwiązań się posunie i czy zastąpią one niektóre osoby?

social media
pixabay.com

Z trendami bywa jednak tak, że są to nasze wyobrażenia, ale ciężko nam przewidzieć jakie jeszcze nowości przyniesie ten rok. Jedno jest pewne, pomysłowości marketingowcom nie brakuje, a szybki rozwój technologii wtóruje powstawaniu coraz to nowych rozwiązań. Czekamy zatem z niecierpliwości by przekonać się co jeszcze wydarzy się w 2019 roku.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 14; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej