Kamila Kierzek,

Wydarzenia LinkedIn – poznaj nową funkcjonalność portalu

Wydarzenia na LinkedIn to niewątpliwie narzędzie, na które czekało wielu jego użytkowników. Nowa funkcjonalność serwisu zapewni fanom portalu możliwość tworzenia i dołączania w prosty sposób do interesujących ich wydarzeń. 

wydarzenia LinkedIn

Jak działało to do tej pory?

Brak możliwości tworzenia wydarzeń doskwiera wielu aktywnym użytkownikom portalu LinkedIn. Jednak ci którym zależy nieco bardziej, mieli sposoby na obejścia braku jakże ważnej funkcji tworzenia eventów. Do tej pory zwykle wydarzenia tworzone było na innym portalu (najczęściej Facebook lub Evenea), a link do wydarzenia był wklejany w posta. Ma to swoje plusy i minusy. Przede wszystkim sama promocja wydarzenia na LinkedIn była mocno utrudniona. Do tego dochodziły wszystkie komplikacje związane z administracją i panowaniem nad uczestnikami. Nie było też łatwego sposobu na sprawną komunikację z uczestnikami. Zatem wprowadzenie nowego narzędzia jakim są wydarzenia na LinkedIn ułatwią wiele działań marketingowych, sprzedażowych, ale również networkingowych. Chcąc dotrzeć do użytkowników LinkedIn nie będzie trzeba ich już zapraszać, przez jakby nie patrzeć, konkurencyjny portalu typu Facebook. 

Czy funkcja wydarzenia na LinkedIn jest dostępna dla każdego?

Podobnie jak przy wielu innych swoich nowościach, tym razem również zdecydowano, że funkcjonalność wydarzenia na LinkedIn zostanie wdrożona stopniowo dla wszystkich członków portalu. Natomiast już teraz każdy może do takiego wydarzenia dołączyć otrzymując zaproszenie od organizatora lub innego uczestnika. 

Znając dotychczasowe działania LinkedIn nowa funkcja pojaw się na stronie każdego użytkownika już w najbliższych tygodniach. 

Jak działa funkcja wydarzenia na LinkedIn?

Wydarzenia LinkedIn (LinkedIn Events) dostępne są (lub będą w niedalekiej przyszłości) po lewej stronie w miejscu, gdzie widoczne są grupy i hasztagi. Podobnie wyglądać to będzie w wersji mobilnej. W tej samej części zobaczysz również wydarzenia, w których planujesz uczestniczyć. 

wydarzenia LinkedIn - tworzenie wydarzenia

Tworzenie wydarzenia nie jest skomplikowane, zajmuje dosłownie kilka minut i jest bardzo intuicyjne.

Standardowo kilka z elementów jest obowiązkowych, pozostałe możemy uzupełnić. Ustawienie wydarzenia LinkedIn również z poziomu smartfona nie będzie trudne. Ustawiamy nazwę, datę, czas trwania, dodanie lokalizacji oraz opisu. Określamy branże, która ułatwi targowanie odbiorców i mamy event. 

Ważne elementy i wskazówki:

Nazwa wydarzenia – opis do 75 znaków (pamiętaj, że spacja również liczna jest jako znak). Zachęć uczestnika do wzięcia udziału w Twoim evencie. 

Lokalizacja – wprowadzając adres lub nazwę LinkedIn podpowiada nam możliwości do wyboru.

Opis – mamy aż 5000 znaków. Możesz dokładnie sprecyzować czego wydarzenie będzie dotyczyć, wprowadzić agendę czy dodatkowe opisy. 

Podobnie jednak jak w wielu narzędziach LinkedIn, żeby uzyskać zadowalający efekt warto poświęcić dodatkowy czas na doprecyzowanie ustawień. Dodaj do swojego wydarzenia elementy takie jak link zewnętrzny (LandignPage wydarzenia czy stronę organizatora). Link może również posłużyć jako przekierowanie do formularza rejestracyjnego. 

Grafika – pamiętaj, że to jedno z częściej pomijanych miejsc użytkowych na LinkedIn. Nie bój się wykorzystać jej jako dodatkową powierzchnie reklamową. Wymiary grafiki wydarzenia LinkedIn nie są dokładnie sprecyzowane, ale wydawca rekomenduje stosunek szerokości do wysokości jako 4:1. Dodatkowo możesz też dodać logo organizatora.

Mając gotowe wydarzenia otwierają się możliwości promocji. Warto przede wszystkim opublikować wydarzenia na profilu. Mając dużą grupę kontraktów zwiększa się szansa na duży zasięg wydarzenia. Dodatkowo można również zaprosić na wydarzenie LinkedIn osoby z sieci kontaktów. Wystarczy wprowadzić początek nazwiska, a portal podpowie możliwości. 

Użytkownik, który zdecyduje się wziąć udział w wydarzeniu („uczestniczę”) może zobaczyć inne osoby, które również zdecydowały się na udział. 

LinkedIn przygotował również ciekawą formę promocji wydarzenia przez uczestnika.

Można skorzystać z gotowego tekstu zaproponowanego przez LinkedIn, jak również wprowadzić własny tekst. Zaproszony użytkownik może również (w zależności od ustawień prywatności) zapraszać osoby ze swojej sieci kontaktów. W przypadku wydarzeń prywatnych organizator musi zaakceptować nowego użytkownika, organizator również może cofnąć zaproszenie lub usunąć uczestnika.

Jak zobaczyć swoje wydarzenia?

Mimo, że nie wszyscy użytkownicy mają jeszcze możliwość organizowania wydarzeń, to każdy już może brać w nich udział. Jak zobaczyć czy już ktoś zaprosił Cię na swoje wydarzenie? 

W miejscu, gdzie zwykle są jedynie zaproszenia do sieci kontaktów pojawiają się już pierwsze zaproszenia do udziału w wydarzeniu. 

Nowa funkcja wydarzenia LinkedIn to zdecydowanie dobre posunięcie w kwestii rozwoju portalu. Pozwoli zachować większy ruch wewnątrz LinkedIn oraz może wpłynąć na pozyskiwanie nowych użytkowników. Ta funkcja została zapowiedziana na początku roku i po testach finalnie ujrzy światło dzienne. Z niecierpliwością czekamy na inne nowości na portalu LinkedIn.  

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 8; średnia: 4,50)

Przeczytaj również

  • Strategia marketingowa

    Strategia marketingowa – czym jest i jak powinna wyglądać?

    Strategia marketingowa determinuje wiele działań firmy. 
    To drogowskaz dla managerów, odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu biznesu, a jej brak ma negatywny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Brak strategii marketingowej w firmie może wyrządzić wiele szkód, ale już dobrze zbudowana i wdrożona może przynieść wiele dobrego dla firmy. 

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe

    Badania marketingowe w procesie budowania strategii

    Badania marketingowe jest to proces, podczas którego gromadzimy obiektywne i wartościowe informacje, a następnie przetwarzamy je po to by uzyskać całościowe spojrzenie na biznes, ocenić szanse na sukces prowadzonego przedsiębiorstwa oraz dowiedzieć się jak myśli i czego oczekuje nasz Klient. Pełen obraz sytuacji pozwala na podjęcie trafnych decyzji biznesowych.

    Czytaj dalej
  • Wymiary grafik do Social Media

    Wymiary grafik do Social Media w 2021 roku.

    Hasło „aktualne wymiary grafik na social media” to jedno z częściej wyszukiwanych haseł w Google.  Podobnie na grupach tematycznych np. na Facebooku. Warto co jakiś czas sprawdzać zmiany, by zawsze dbać o swój wizerunek w Social Mediach. Specjalnie dla Was publikujemy rekomendowane wymiary. 

    Czytaj dalej
  • Inbound Marketing

    Inbound Marketing – czym jest i dlaczego warto wykorzystać go w Twojej firmie?

    Inbound Marketing to zagadnienie, które warto znać i wdrożyć w marketingu. Dlaczego? Kiedy dobrze znane narzędzia marketingowe zaczynają zawodzić, ich koszty stale rosną, a wyniki sprzedażowe nie są lepsze, przychodzi czas na analizę dotychczasowej pracy i ustawienie nowych priorytetów działania. Wiedza o kliencie, jego potrzebach, oczekiwaniach i sposobie dokonywania zakupów to kluczowy aspekt, od którego należy rozpocząć planowanie działań.

    Czytaj dalej