Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Wydarzenia LinkedIn – poznaj nową funkcjonalność portalu

Wydarzenia na LinkedIn to niewątpliwie narzędzie, na które czekało wielu jego użytkowników. Nowa funkcjonalność serwisu zapewni fanom portalu możliwość tworzenia i dołączania w prosty sposób do interesujących ich wydarzeń. 

wydarzenia LinkedIn

Jak działało to do tej pory?

Brak możliwości tworzenia wydarzeń doskwiera wielu aktywnym użytkownikom portalu LinkedIn. Jednak ci którym zależy nieco bardziej, mieli sposoby na obejścia braku jakże ważnej funkcji tworzenia eventów. Do tej pory zwykle wydarzenia tworzone było na innym portalu (najczęściej Facebook lub Evenea), a link do wydarzenia był wklejany w posta. Ma to swoje plusy i minusy. Przede wszystkim sama promocja wydarzenia na LinkedIn była mocno utrudniona. Do tego dochodziły wszystkie komplikacje związane z administracją i panowaniem nad uczestnikami. Nie było też łatwego sposobu na sprawną komunikację z uczestnikami. Zatem wprowadzenie nowego narzędzia jakim są wydarzenia na LinkedIn ułatwią wiele działań marketingowych, sprzedażowych, ale również networkingowych. Chcąc dotrzeć do użytkowników LinkedIn nie będzie trzeba ich już zapraszać, przez jakby nie patrzeć, konkurencyjny portalu typu Facebook. 

Czy funkcja wydarzenia na LinkedIn jest dostępna dla każdego?

Podobnie jak przy wielu innych swoich nowościach, tym razem również zdecydowano, że funkcjonalność wydarzenia na LinkedIn zostanie wdrożona stopniowo dla wszystkich członków portalu. Natomiast już teraz każdy może do takiego wydarzenia dołączyć otrzymując zaproszenie od organizatora lub innego uczestnika. 

Znając dotychczasowe działania LinkedIn nowa funkcja pojaw się na stronie każdego użytkownika już w najbliższych tygodniach. 

Jak działa funkcja wydarzenia na LinkedIn?

Wydarzenia LinkedIn (LinkedIn Events) dostępne są (lub będą w niedalekiej przyszłości) po lewej stronie w miejscu, gdzie widoczne są grupy i hasztagi. Podobnie wyglądać to będzie w wersji mobilnej. W tej samej części zobaczysz również wydarzenia, w których planujesz uczestniczyć. 

wydarzenia LinkedIn - tworzenie wydarzenia

Tworzenie wydarzenia nie jest skomplikowane, zajmuje dosłownie kilka minut i jest bardzo intuicyjne.

Standardowo kilka z elementów jest obowiązkowych, pozostałe możemy uzupełnić. Ustawienie wydarzenia LinkedIn również z poziomu smartfona nie będzie trudne. Ustawiamy nazwę, datę, czas trwania, dodanie lokalizacji oraz opisu. Określamy branże, która ułatwi targowanie odbiorców i mamy event. 

Ważne elementy i wskazówki:

Nazwa wydarzenia – opis do 75 znaków (pamiętaj, że spacja również liczna jest jako znak). Zachęć uczestnika do wzięcia udziału w Twoim evencie. 

Lokalizacja – wprowadzając adres lub nazwę LinkedIn podpowiada nam możliwości do wyboru.

Opis – mamy aż 5000 znaków. Możesz dokładnie sprecyzować czego wydarzenie będzie dotyczyć, wprowadzić agendę czy dodatkowe opisy. 

Podobnie jednak jak w wielu narzędziach LinkedIn, żeby uzyskać zadowalający efekt warto poświęcić dodatkowy czas na doprecyzowanie ustawień. Dodaj do swojego wydarzenia elementy takie jak link zewnętrzny (LandignPage wydarzenia czy stronę organizatora). Link może również posłużyć jako przekierowanie do formularza rejestracyjnego. 

Grafika – pamiętaj, że to jedno z częściej pomijanych miejsc użytkowych na LinkedIn. Nie bój się wykorzystać jej jako dodatkową powierzchnie reklamową. Wymiary grafiki wydarzenia LinkedIn nie są dokładnie sprecyzowane, ale wydawca rekomenduje stosunek szerokości do wysokości jako 4:1. Dodatkowo możesz też dodać logo organizatora.

Mając gotowe wydarzenia otwierają się możliwości promocji. Warto przede wszystkim opublikować wydarzenia na profilu. Mając dużą grupę kontraktów zwiększa się szansa na duży zasięg wydarzenia. Dodatkowo można również zaprosić na wydarzenie LinkedIn osoby z sieci kontaktów. Wystarczy wprowadzić początek nazwiska, a portal podpowie możliwości. 

Użytkownik, który zdecyduje się wziąć udział w wydarzeniu („uczestniczę”) może zobaczyć inne osoby, które również zdecydowały się na udział. 

LinkedIn przygotował również ciekawą formę promocji wydarzenia przez uczestnika.

Można skorzystać z gotowego tekstu zaproponowanego przez LinkedIn, jak również wprowadzić własny tekst. Zaproszony użytkownik może również (w zależności od ustawień prywatności) zapraszać osoby ze swojej sieci kontaktów. W przypadku wydarzeń prywatnych organizator musi zaakceptować nowego użytkownika, organizator również może cofnąć zaproszenie lub usunąć uczestnika.

Jak zobaczyć swoje wydarzenia?

Mimo, że nie wszyscy użytkownicy mają jeszcze możliwość organizowania wydarzeń, to każdy już może brać w nich udział. Jak zobaczyć czy już ktoś zaprosił Cię na swoje wydarzenie? 

W miejscu, gdzie zwykle są jedynie zaproszenia do sieci kontaktów pojawiają się już pierwsze zaproszenia do udziału w wydarzeniu. 

Nowa funkcja wydarzenia LinkedIn to zdecydowanie dobre posunięcie w kwestii rozwoju portalu. Pozwoli zachować większy ruch wewnątrz LinkedIn oraz może wpłynąć na pozyskiwanie nowych użytkowników. Ta funkcja została zapowiedziana na początku roku i po testach finalnie ujrzy światło dzienne. Z niecierpliwością czekamy na inne nowości na portalu LinkedIn.  

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 12; średnia: 4,67)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej