Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Konferencje branżowe – wykorzystaj ich potencjał.

Wydarzenia i konferencje niezależnie od reprezentowanej branży przeżywają teraz prawdziwe oblężenie. Konferencje branżowe - dowiedz się jak wykorzystać ich potencjał.

konferencje biznesowe

Takie jedno czy dwudniowe konferencje branżowe, czy też spotkania ekspertów w danej dziedzinie to świetna alternatywa dla studiów podyplomowych, które przynoszą uczestnikom wiele korzyści.

Warunkiem jest jednak to, by z konferencji wynieść to, co potrzebne i wartościowe. Prezentujemy praktyczny poradnik jak wybrać konferencje branżowe, jak się do niej przygotować i jak maksymalnie skorzystać z możliwości jakie daje uczestnictwo w branżowych spotkaniach.

Nasz przewodnik podzielimy na cztery etapy:

  • Jak wybrać właściwą konferencje lub szkolenie
  • Jak przygotować się do wydarzenia
  • Co robić w trakcie, by czerpać maksimum korzyści z udziału w konferencji
  • Co powinno się zadziać po konferencji

Wiele możliwości, więc co wybrać?

Jaka wiedza jest najlepsza? Taka zdobyta podczas studiów czy taka praktyczna? Jesteśmy zdania (co potwierdzają nasi eksperci, wieloletni praktycy), że najwięcej wartościowej wiedzy zdobędziemy od innych osób. Nauka przez doświadczenie to najlepszy sposób zdobywania wiedzy. Możemy uczyć się w pracy, ale zawsze warto słuchać innych. Wybierając konferencje przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Jaki jest Twój cel udziału w konferencji branżowej?
  • Co możesz zyskać?
  • Jakie są Twoje potrzeby?

Szukając właściwej konferencji warto poszukać tych skierowanych do Twojej branży, np., zajmujesz się programami lojalnościowymi? Szukaj spotkania, które będzie poświęcone programom, lojalności klientów czy Customer Experience.

Warto zawczasu podjąć decyzję w jakich grupach lepiej się czujesz? Czy preferujesz duże konferencje, w salach wykładowych lub kinach czy też wolisz spotkania w małym gronie ekspertów? Nie ma jednego, tego najlepszego typu spotkania, ale wybór na rynku jest tak duży, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Warto również zastanowić się nad sposobem finansowania. Zwykle to pracodawca pokrywa udział w konferencji, dlatego kwestie formalne typu wystawienie faktury VAT warto zweryfikować jeszcze przed zapisem.

Istotną kwestią jest również forma spotkania. Do wyboru masz wiele możliwości od szkoleń prowadzonych przez jednego prowadzącego, do spotkań typu Practice for Practice, podczas którego będziesz mieć okazje wysłuchać wielu prelegentów praktyków, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach i konkretnych projektach. To bardzo atrakcyjna forma, ponieważ poza wiedzą, dostajesz też ciekawe patyki z rynku, które później możesz zaadaptować w swojej firmie.

Konferencje branżowe – co daje uczestnictwo?

Przede wszystkim udział w konferencjach to stałe zapewnienie sobie dawki świeżej wiedzy z rynku. Pozwalają na poznawanie nowych osób, budowanie sieci kontaktów czy ułatwiają lepsze zrozumienie rynku i otoczenia biznesowego. Po konferencji będziesz bogatszy o nowe doświadczenia, wiedzę, kontakty i świeże pomysły.

Przygotowanie to podstawa!

Kiedy mamy wybrany temat jaki nas interesuje i konkretne wydarzenie warto przede wszystkim zgłębić temat. Zastanów się co z danego wydarzenia interesuje Cię najbardziej, co może być przydatne dla Twojej organizacji. Przygotowanie pytań do tematyki wcześniej pozwoli Ci czerpać jeszcze więcej z udziału w wydarzeniu.

Poznaj prelegentów

Osoby, które podczas konferencji typu Practice for Practicebywają prelegentami to Twoje koleżanki i koledzy z branży. Nie bój się nawiązać z nimi kontaktu, jeśli decydują się podzielić swoją wiedzą to zdecydowanie nie będą mieć oporów przed komunikacją bezpośredni oz Tobą. Znając ich nazwiska warto jeszcze przed wydarzeniem sprawdzić ich doświadczenie, a nawet napisać krótką wiadomość i przedstawić się. Portal LinkedIn będzie tu najlepszą formą kontaktu. W takiej wiadomości można napisać również co konkretnie z danej tematyki interesuje Cię, zadać kilka pytań. Interakcja pomiędzy uczestnikami wydarzenia to klucz do sukcesu.
Często również sami organizatorzy tworzą specjalne grupy w Social Media czy wydarzenia, pod którym można rozpocząć dyskusje. Każda komunikacja i wcześniejsze poznanie się z innymi uczestnikami działa tylko na plus dla Ciebie.

Konferencje branżowe – podstawa to przedstawienie się

Pamiętaj, by na spotkaniu mieć ze sobą pakiet wizytówek, ale również odśwież swój profil na LinkedIn. Coraz częściej to digitalowa forma kontaktu króluje podczas wydarzeń.

Podczas konferencji

Pamiętaj, że uczestnicząc w konferencji reprezentujesz swoja firmę, warto zatem przemyśleć temat stroju. Trampki i bluza z kapturem to może niekoniecznie najlepszy strój biznesowy. Zostaw go na luźne spotkanie ze znajomymi 😉 Postaw na smart casual, ale pamiętaj Ty też masz czuć się swobodnie. Przychodzisz po konkretny zastrzyk wiedzy, więc nie warto siedzieć spiętym ze względu na sztywny strój.

Podczas konferencji staraj się być otwarty i aktywny. Zadawaj pytania, rob notatki. To czas dla Ciebie i poszerzenie Twojej wiedzy. Jeśli przyłożyłeś się przed wydarzeniem do zgłębienia tematu nie powinno to być nic trudnego.
Warto wymieniać się wizytówkami z uczestnikami, a na nich dobrze jest dopisać kilka zdań czego dowiedziałeś się o nowym koledze/koleżance. Oczywiście w kwestii biznesowej 🙂

Rozwój technologii ułatwi nam utrwalanie relacji. I tu znów z rozwiązaniem przychodzi nam LinkedIn. Kiedy jesteś na wydarzeniu warto zaprosić innych uczestników do grona znajomych, tym samym poszerzysz grono swoich kontaktów. Poza tym nigdy nie wiesz z kim warto nawiązać dodatkowe relacje. Polecamy funkcję „znajdź w pobliżu”. Żeby ją znaleźć należy na aplikacji w smartfonie wejść swoje kontakty i następnie kliknąć znajdź w pobliżu. Ułatwi Ci to wyszukiwanie innych.

Konferencje branżowe – jak zachować się wydarzeniu?

Po zakończonym wydarzeniu warto przeanalizować sobie raz jeszcze tematykę, wszystkie wystąpienia oraz swoje notatki. Może warto opublikować przemyślenia i wnioski na LinkedIn czy Facebook? Jeśli to robisz warto oznaczyć organizatorów, prelegentów, a także innych uczestników.

Nie zaszkodzi również odezwać się do osób, które właśnie poznałeś. Napisz maila lub wiadomość na LinkedIn. Podziękuj za wspólny czas. Warto tu również dodać kilka zdań przemyśleń. Niech to będzie dobry początek do dalszej znajomości biznesowej.

Reasumując, konferencje branżowe to świetny sposób na podnoszenie swoich kwalifikacji i poszerzanie grona znajomych. Natomiast, by udział w konferencji był efektywny należy maksymalnie wykorzystać czas spędzony na wydarzeniu.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 16; średnia: 4,94)

Przeczytaj również

  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej
  • Marketing dla małych przedsiębiorstw

    Marketing dla małych przedsiębiorstw. Przewodnik do wzrostu biznesu

    Marketing dla małych przedsiębiorstw to nie tylko reklama, ale także badania rynku, relacje z klientami, sprzedaż i wiele innych elementów. Zapoznaj się z pierwszą częśćią poradnika dla małych biznesów.

    Czytaj dalej