Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Aktywny profil firmowy na LinkedIn kluczem do sukcesu biznesowego.

Rok 2020 jest jednym z najbardziej przełomowych momentów w rozwoju biznesu i transformacji digitalowej wielu przedsiębiorstw. Temat modny, jednak mimo rozwoju nowych technologii, trudny zwłaszcza w obszarze B2B. W tym roku nie pozostawił firmom wyboru. Z dnia na dzień wielu polskich przedsiębiorców musiało przenieść swoje biznesy do Internetu, pomimo braku wiedzy i planów jak to robić. Czy profil firmowy na LinkedIn jest dobrym wsparciem?

aktywny-profil-firmowy

Prowadząc przedsiębiorstwo możesz opierać swoje strategię na kilku filarach. Solidna analiza, znajomość rynku, relacje biznesowe czy jakość produktów, które sprzedajesz. Wszystkie elementy są bardzo ważne, natomiast polski biznes cały czas opiera się na firmach zakładanych w latach 90, podczas przemian ustroju. Firmy, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie to nie jedynie międzynarodowe korporacje, a w naszym kraju możemy pochwalić się bardzo dobrze prosperującymi firmami z polskim kapitałem czy firmy rodzinne.

Jak ratować biznes, czyli nowe podejście i sprzedaż na LinkedIn. 

Powodów, dla których odświeżając strategię marketingową i sprzedażową Twojej firmy nie należy pomijać Social Mediów jest kilka. LinkedIn, w swoim raporcie State of Sales Report 2020, zwraca uwagę jak zmieniło się podejście do sprzedaży spowodowane światową pandemią. Znacząco wzrósł czas poświęcony na naukę nowoczesnych form sprzedaży, aż o 93%. W praktyce wskazuje to jak istotnym zagadnieniem jest umiejętne przeniesienie sprzedaży do świata online, w tym do Social Mediów. 

Recepta na problemy finansowe? Zmień sposób myślenia. Profil firmowy LinkedIn przychodzi na ratunek.

Kiedy w marcu 2020 roku z dnia na dzień zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domach, nikt nie spodziewał się jak zmieni to rynek sprzedaży. Nagle, wszystkie spotkania zostały odwołane, a tętniące życiem korporacyjne korytarze opustoszały. Znacząca część społeczeństwa rozpoczęła tzw. pracę zdalną. O ile jeśli jesteś np. grafikiem komputerowym, pracownikiem IT czy pracownikiem call center, zmiana nie była tak bolesna. Wyzwaniem stało się przeniesienie spotkań handlowych do strefy online. Wszyscy w ekspresowym tempie rozpoczęli naukę obsługi komunikatorów czy wideokonferencji, a pobieranie aplikacji Team czy ZOOM było ogromne. Niezbędne było zastosowanie nowego podejścia. Zmiana wpłynęła na kilka ważnych aspektów takich jak:

  • kluczowe do dalszego rozwoju biznesu są relacje;
  • zmianie uległy cykle sprzedażowe;
  • istotne jest zaufanie do współpracowników i klientów;
  • wykorzystanie nowych technologii jest kluczowe w procesie sprzedaż.

LinkedIn wsparciem w czasie pandemii?

W ciągu zaledwie pierwszego miesiąca tzw. lock-downu ilość użytkowników LinkedIn w Polce wzrosła o ponad 15%. Powodów można wskazać kilka. Od konieczności poszukiwania nowych możliwości biznesowych i sprzedażowych, przez chęć rozwoju czy szukanie nowej pracy. Zauważalne jest to, że globalna pandemia poprawiła jakość profili osobistych na portalu. Niestety profile firmowe nadal stanowią duży odsetek tzw. kont widm, na co zwracaliśmy uwagę w innych naszych artykułach. 

W nowoczesnych świecie biznesu LinkedIn stał się podstawowym narzędziem komunikacji wśród reprezentantów wielu branż. Stało się to zarówno za sprawą szybkich szkoleń z budowania marki osobistej na LinkedIn, jak również z panującego przekonania, żew społeczność szybko wesprze w poszukiwaniach pracy czy wsparcia biznesowego. 

Ludzie zauważyli również, że komunikacja poprzez Social Media usprawnia konwersacje, można uzyskać wiele informacji znacznie szybciej niż poprzez np. maile i telefony. Głównym, najbardziej istotnym argumentem tak ogromnej przemiany komunikacji jest jednak fakt, że poprzez LinkedIn skraca nam się ścieżka dostępu do decydentów. To tu łatwo możemy ich wyszukać, dodać do kontaktów i swobodnie budować relację. I o ile robimy to w umiejętny i nienachalny sposób, możemy odnieść sukces. Precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców ułatwia realizację założonych celów biznesowych, przyśpiesza proces, a także dodaje ludzkiego czynnika. Społeczność LinkedIn jest bardzo otwarta i chętnie wspiera się wzajemnie. W porównaniu z innymi mediami społecznościowymi nie ma tu wiele hejtu, a konwersacje są merytoryczne. 

Utwórz aktywny profil firmowy na LinkedIn.

Ponad 80 tysięcy kont firmowych na LinkedIn, a pośród których niecałe 10% zasługuje na docenienie. Najczęściej w interesujący lub aktywny sposób prowadzone są konta dużych korporacji. Na rynku mamy jednak wiele firm o polskim kapitale oraz firm rodzinnych, które świetnie radzą sobie w biznesie. Śledząc ich poczynania na portalu LinkedIn można niestety zauważyć, że ich strategie rozwoju opierają się nadal nad starym podejściu. 

Zachęcamy do kontaktu z nami, jeśli potrzebujesz wsparcia przy opracowaniu strategii komunikacji Twojej firmy w Social Mediach. Napisz do nas.

Zapraszamy do śledzenia profilu BUZZcenter na LinkedIn.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 19; średnia: 4,95)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej