Praktyczne szkolenie
- Temat: Badania marketingowe. Rozwiń firmę w oparciu o dane.
- Data i miejsce: 24-25.04.2023, Warszawa
- Cena: 3450 PLN netto + VAT
⏰ Rabat: za zgłoszenie do 28.02.2023 -10% z hasłem EARLY BIRD 10
♟️ Zgłaszając 2 lub więcej osoby z jednej firmy – rabat 150 zł netto/osoba!

O szkoleniu
Czy wiesz jak zaplanować dobre badanie marketingowe? Na co zwrócić uwagę i jakich błędów unikać, żeby wnioski z badań faktycznie były przydatne? Poznaj podstawowe zasady przygotowania kwestionariuszy ankietowych i planowania badań podczas dwudniowego szkolenia „Badania marketingowe. Rozwiń firmę w oparciu o dane”.
Badania marketingowe są źródłem wiedzy i informacji o rynku, otoczeniu konkurencyjnym, Kliencie i potencjale do działania. To na bazie dobrze zrealizowanych badań planowana powinna być strategia rozwoju i taktyki działań.
Szkolenie opracowane jest tak, by każdy uczestnik pozyskał wiedzę i niezbędne narzędzia do realizacji badań w firmie. Podczas warsztatu dowiesz się jak zadawać pytania i w jaki sposób analizować odpowiedzi, by przełożyć to na dobre praktyki.
„Kiedy zaczniesz od tego, co liczy się dla Klienta, będziesz mieć prawo do jego uwagi”
Jake Sorofman
Badania – trochę teorii i dużo praktyki
Podstawy teoretyczne i dużo pracy na praktycznych przykładach badań marketingowych – dokładnie tak wygląda to szkolenie. Uczestnicy nauczą się jak planować badania, jakich błędów nie popełniać, a co koniecznie wprowadzić, żeby osiągnąć cel i efekty, które przyniosą wartość.
Podstawą szkolenia będzie najczęściej stosowana metoda – kwestionariusz ankiety, ale omówione będą także różne techniki badawcze, pokazujące wachlarz możliwości i korzyści z prowadzenia dobrze przygotowanych badań.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- 2 dni praktycznego szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Dodatkowe materiały eksperckie
- Na zakończenie szkolenia projekt sprawdzający zdobytą wiedzę
- Możliwość umówienia dodatkowych konsultacji
- Certyfikat
Program szkolenia
Kto powinien uczestniczyć w tym szkoleniu?
- Czym są badania rynkowe i marketingowe? Wprowadzenie do tematu badań.
- Jakie obszary rynku warto badać? Case study badań rynkowych.
- Wachlarz badań marketingowych. Poznanie obszarów badawczych i metod ich realizacji.
- Cel, problem, pytania, metoda, próba.
- Jak dobrze zadać pytania? Poprawna konstrukcja pytań – praca warsztatowa.
- Opracowanie dobrego narzędzia badawczego.
- Błędy w badaniach – jak ich unikać.
- Analiza i interpretacja wyników.
- Prezentowanie i komunikowanie wniosków z badań.
- Narzędzia badawcze, z których warto korzystać w codziennej pracy.
- Etyka w badaniach marketingowych.
- Kłopotliwe praktyki prowadzenia badań – case study.
- Podsumowanie i sesja Q&A.
- Dyrektorzy marketingu
- Specjaliści ds. marketingu
- Dyrektorzy sprzedaży
- Specjaliści ds. sprzedaży
- Pracownicy agencji marketingowych
- Osoby, które rozwijają swoje firmy
Szkolenie dedykujemy zarówno osobom, które samodzielnie realizują badania w firmie, jak i współpracują z zewnętrznymi agencjami i chcą lepiej zrozumieć proces badawczy.
Szkolenie poprowadzą
Anna Martens
CEO w OnData Sp. z o.o., specjalizuje się w badaniach User i Customer Experience. Ma tytuł doktora paryskiej Sorbony. Od 2008 roku wykładowca, szkoleniowiec, trener. W tym czasie przeprowadziła ponad 5 tys. godzin warsztatów i szkoleń. Występuje na konferencjach, eventach biznesowych i branżowych. Posiada certyfikaty UX Researcher Nielsen Norman Group oraz Data Communication Through Storytelling Massachusetts Institute of Technology (MIT). Pasjonatka psychologii w biznesie i percepcji w komunikacji społecznej. Badania marketingowe prowadzi dla małych, średnich i dużych firm na rynku polskim i na rynkach zagranicznych. Współpracuje z agencjami marketingowymi i wie jak prowadzić badania z podejściem biznesowym.
Elżbieta Inglot-Brzęk
Doktor nauk społecznych, socjolog, statystyk, wykładowca. Doświadczenie szkoleniowo-dydaktyczne zdobywa nieustannie od 2002 r. Szkoli ze statystyki, analizy, interpretacji i wizualizacji danych oraz metodologii badań. Wie, jak gromadzić, łączyć i analizować dane pochodzące z różnych źródeł. Zajmuje się doradztwem analitycznym. Prowadzi również zajęcia praktyczne i wykłady na studiach magisterskich i doktoranckich.
Interesuje Cię dedykowany program dla Twojej firmy?
Kamila Kierzek-Mechło
kamila.kierzek-mechlo@buzzcenter.pl
tel. 533 980 420
Dlaczego badania marketingowe są ważne w procesie prowadzenie i rozwoju firmy?
Badania marketingowe w biznesie – badania CAWI
Rozwój biznesu wymaga od przedsiębiorców bardzo dobrej znajomości rynku, produktów, ale przede wszystkim znajomości potrzeb klienta. To on jest kluczowy w całym procesie sprzedaży, a idealne prowadzenie firmy polega zbudowaniu oferty tak, by odpowiadała ona na oczekiwania Klientów. Badania marketingowe w biznesie są jednym z najlepszym sposobów, by to osiągnąć.
Działania marketingowe – jak je optymalizować, by nie wyrzucać pieniędzy do kosza?
Działania marketingowe, a zwłaszcza budżet marketingowy w wielu firmach to kość niezgody. Przez wielu uważany jest jedynie za wydatek, inni dodają, że jest zbędny i można realizować cele firmy jedynie poprzez działania handlowe.
Analiza makrootoczenia w budowaniu strategii marketingowej
Analiza makrootoczenia jest pierwszym, a zarazem najważniejszym elementem w opracowaniu strategii marketingowej jest pozyskanie możliwie dużej wiedzy na temat rynku, otoczenia, marki, własnych działań, klienta. To niewątpliwie kluczowe elementy, ale to nie od tej części należy pracować nad strategią.
Badania marketingowe w procesie budowania strategii
Badania marketingowe to proces, podczas którego gromadzimy obiektywne i wartościowe informacje, a następnie przetwarzamy je po to, by uzyskać całościowe spojrzenie na biznes, ocenić szanse na sukces prowadzonego przedsiębiorstwa oraz dowiedzieć się jak myśli i czego oczekuje nasz Klient. Na czym polegają badania marketingowe w procesie strategii? Przeczytaj!