Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek-Mechło,

Darmowe banki zdjęć w zasięgu Twojej ręki!

W komunikacji każdej marki kluczem jest odpowiednia wizualizacji. Niezależnie jak dużą firmę reprezentujesz, w Twoim marketingu pojawi się potrzeba skorzystania z grafik czy ikon. Poznaj darmowe banki zdjęć, z których możesz skorzystać. 

Darmowe banki zdjęć

Zdjęcia potrzebne są w zasadzie w tak wielu obszarach funkcjonowania firm, że dostęp do stoków powinien mieć każdy. Większe firmy mogą pozwolić sobie na dostępny do pakietów typu Adobe Stock czy iStock. Są to jednak wysokie stawki, sięgające średnio 1000 zł miesięcznie. 

Duże, międzynarodowe marki mają również w zasięgu ręki wiele zdjęć korporacyjnych i sesji własnych. 

A co jeśli Ty reprezentujesz mniejszą firmą z sektora MŚP?

Z pomocą przychodzą darmowe banki zdjęć!

Darmowe banki zdjęć – co musisz wiedzieć? 

Ważnym aspektem podczas korzystania z darmowych banków zdjęć jest licencja, czyli zgoda na wykorzystanie danej fotografii czy grafiki. Za każdym razem, kiedy pobierasz zdjęcie ważne, żeby sprawdzić jakie są możliwości jego wykorzystania. Najczęstsze typy licencji to: CC BY, CC BY-SA oraz CC0. 

CC BY – to typ licencji, gdzie można swobodnie z niej korzystać pod warunkiem wskazania autora. Oznaczenie danego utworu to wskazanie co najmniej imienia i nazwiska, nicku autora, linku do utworu oraz opisać wprowadzone zmiany.

CC BY-SA to zdjęcie i grafiki, które możesz używać ze wskazaniem autora. Należy również pamiętać, by korzystać jedynie z wersji oryginalnej. Oznacza to, że nie są dozwolone żadne zmiany w kreacji grafiki. 

CC0 to typ utworów, które możesz swobodnie używać, nie ma też konieczności podawania autora. Możliwe jest również nanoszenie zmian.  

Niezbędnik marketera, czyli darmowe banki zdjęć. Nasza lista! 

Dlaczego warto korzystać z darmowych banków zdjęć? 

Wartość jaką buduje marka w swojej komunikacji rzutuje na jej wizerunek i dalszy rozwój. Warto więc już od samego początku zadbać o prawa do użycia materiałów graficznych. Oczywiście Google też posiada zdjęcia z których można korzystać. Są specjalnie oznaczone typem licencji. 

Prawo cytatu?

Wiele osób powołuje się w swojej komunikacji na prawo cytatu. Jest to pewien wyjątek w prawie autorskim, który pozwala na wykorzystanie części cudzej twórczości. Korzystając z prawa cytatu nie trzeba uzyskać zgody autora. 

W polskim prawie autorskim prawo cytatu zostało uregulowane już w 1926 roku! Ostatnia nowelizacja ustawy miała miejsce w 2015. 

Ale żeby nie wyglądało to tak pięknie, żebyś nie pomyślał, że wystarczy wybrać zdjęcie i powołać się na prawo cytatu. Poza prawem cytatu mamy również ochronę wizerunku.

W naszym zespole jest świetny ekspert od prawa autorskiego i własności intelektualne. Napisz do nas na kontakt@buzzcenter.pl jakie tematy z tego obszaru Cię interesują, a postaramy się napisać o tym na naszym blogu!

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Google Analytics 4

    Google Analytics 4: Nowa generacja analityki cyfrowej

    Google Analytics 4 to model sterowany zdarzeniami aktywności digitalowych. Już 1 lipca 2023 roku znana dotychczas wersja Google Analytics nie będzie zbierać danych na Twojej stronie internetowej? Sprawdź jakie zmiany czekają.

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe

    Badania marketingowe – od czego zacząć?

    Badania marketingowe to kluczowy element w budowaniu marki i osiąganiu sukcesu na rynku. Mogą dostarczyć wiele cennych informacji o oczekiwaniach klientów, trendach w branży, preferencjach zakupowych oraz pomóc w zidentyfikowaniu luk na rynku.

    Czytaj dalej
  • Digital marketing od podstaw

    Digital Marketing - klucz do sukcesu w świecie online

    Digital marketing, mimo że sprawnie rozwija się od wielu lat, dla wielu firm nadal pozostaje niezrozumiały i jest źle wykorzystywany. Sprawdź jakie podstawowe obszary gospodaruje marketing cyfrowy.

    Czytaj dalej
  • LinkedIn dla biznesu

    Wykorzystanie LinkedIn dla firm

    LinkedIn, z ponad 900 milionami użytkowników na całym świecie, stał się nie tylko platformą do poszukiwania pracy, ale także potężnym narzędziem dla firm. Dowiedz się jak w praktyce wykorzystać LinkedIn dla firm.  

    Czytaj dalej