Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Darmowe banki zdjęć w zasięgu Twojej ręki!

W komunikacji każdej marki kluczem jest odpowiednia wizualizacji. Niezależnie jak dużą firmę reprezentujesz, w Twoim marketingu pojawi się potrzeba skorzystania z grafik czy ikon. Poznaj darmowe banki zdjęć, z których możesz skorzystać. 

Darmowe banki zdjęć

Zdjęcia potrzebne są w zasadzie w tak wielu obszarach funkcjonowania firm, że dostęp do stoków powinien mieć każdy. Większe firmy mogą pozwolić sobie na dostępny do pakietów typu Adobe Stock czy iStock. Są to jednak wysokie stawki, sięgające średnio 1000 zł miesięcznie. 

Duże, międzynarodowe marki mają również w zasięgu ręki wiele zdjęć korporacyjnych i sesji własnych. 

A co jeśli Ty reprezentujesz mniejszą firmą z sektora MŚP?

Z pomocą przychodzą darmowe banki zdjęć!

Darmowe banki zdjęć – co musisz wiedzieć? 

Ważnym aspektem podczas korzystania z darmowych banków zdjęć jest licencja, czyli zgoda na wykorzystanie danej fotografii czy grafiki. Za każdym razem, kiedy pobierasz zdjęcie ważne, żeby sprawdzić jakie są możliwości jego wykorzystania. Najczęstsze typy licencji to: CC BY, CC BY-SA oraz CC0. 

CC BY – to typ licencji, gdzie można swobodnie z niej korzystać pod warunkiem wskazania autora. Oznaczenie danego utworu to wskazanie co najmniej imienia i nazwiska, nicku autora, linku do utworu oraz opisać wprowadzone zmiany.

CC BY-SA to zdjęcie i grafiki, które możesz używać ze wskazaniem autora. Należy również pamiętać, by korzystać jedynie z wersji oryginalnej. Oznacza to, że nie są dozwolone żadne zmiany w kreacji grafiki. 

CC0 to typ utworów, które możesz swobodnie używać, nie ma też konieczności podawania autora. Możliwe jest również nanoszenie zmian.  

Niezbędnik marketera, czyli darmowe banki zdjęć. Nasza lista! 

Dlaczego warto korzystać z darmowych banków zdjęć? 

Wartość jaką buduje marka w swojej komunikacji rzutuje na jej wizerunek i dalszy rozwój. Warto więc już od samego początku zadbać o prawa do użycia materiałów graficznych. Oczywiście Google też posiada zdjęcia z których można korzystać. Są specjalnie oznaczone typem licencji. 

Prawo cytatu?

Wiele osób powołuje się w swojej komunikacji na prawo cytatu. Jest to pewien wyjątek w prawie autorskim, który pozwala na wykorzystanie części cudzej twórczości. Korzystając z prawa cytatu nie trzeba uzyskać zgody autora. 

W polskim prawie autorskim prawo cytatu zostało uregulowane już w 1926 roku! Ostatnia nowelizacja ustawy miała miejsce w 2015. 

Ale żeby nie wyglądało to tak pięknie, żebyś nie pomyślał, że wystarczy wybrać zdjęcie i powołać się na prawo cytatu. Poza prawem cytatu mamy również ochronę wizerunku.

W naszym zespole jest świetny ekspert od prawa autorskiego i własności intelektualne. Napisz do nas na kontakt@buzzcenter.pl jakie tematy z tego obszaru Cię interesują, a postaramy się napisać o tym na naszym blogu!

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej
  • Marketing dla małych przedsiębiorstw

    Marketing dla małych przedsiębiorstw. Przewodnik do wzrostu biznesu

    Marketing dla małych przedsiębiorstw to nie tylko reklama, ale także badania rynku, relacje z klientami, sprzedaż i wiele innych elementów. Zapoznaj się z pierwszą częśćią poradnika dla małych biznesów.

    Czytaj dalej
  • Ile kosztuje ChatGPT?

    Ile kosztuje ChatGPT?

    ChatGPT to zaawansowany model języka opracowany przez OpenAI, który jest zdolny do generowania tekstu o naturalnym tonie i kontekście. Ten model sztucznej inteligencji wykorzystuje uczenie maszynowe, by nauczyć się rozumienia i generowania tekstu na podstawie danych, które otrzymuje. W praktyce, jest to system, który może prowadzić rozmowy z użytkownikami w sposób, który jest niemal identyczny z naturalnym dialogiem między ludźmi.

    Czytaj dalej