Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Firmowe konto na LinkedIn krok po kroku

Popularny portal biznesowy LinkedIn działa na polskim rynku już wiele lat, osiągając coraz lepsze wyniki. LinkedIn powstał przede wszystkim jako strona dla osób indywidualnych i nadal najwięcej możliwości oferuje właśnie właścicielom kont osobistych. Jednak po przejęciu portalu przez Microsoft coraz bardziej na popularności zyskują narzędzia skierowane do firm.

firmowe konto LinkedIn

Jedną z naszych specjalizacji, jako firmy doradczej, jest prowadzenie kont firmowych na LinkedIn. Często też dostajemy zapytania jak zacząć. Zatem przychodzimy z pomocą!

Niezależnie czy reprezentujesz start-up, firmę rodzinną czy dużą korporacje, możliwości biznesowe LinkedIn są na tyle duże, że warto z nich skorzystać. Jak to zrobić? Już dziś dowiedz się z tego artykułu jak utworzyć firmowe konto na LinkedIn krok po kroku. Zaczynamy! 

Jak się przygotować, by utworzyć firmowe konto na LinkedIn?

Jeżeli chcesz otworzyć firmowe konto na LinkedIn (tzw. Company Page) przede wszystkim sam musisz być obecny na tym portalu i posiadać konto osobiste. Co więcej konto osobiste nie może być nowym kontem (profil osobisty musi działać co najmniej 7 dni) oraz musisz posiadać kilku znajomych w swoim gronie. Portal LI wypowiedział jakiś czas temu wojnę fałszywym kontom (możesz przeczytać o tym tu: https://socialpress.pl/2019/08/linkedin-usuwa-falszywe-konta-i-eliminuje-spamerow) i coraz dokładniej je weryfikuje.

Co więcej, żeby chociaż pomarzyć o sukcesie konta firmowego, warto zadbać o jakość i zasięg konta osobistego. Wypromowanie, zwłaszcza to organiczne, Company Page jest niezwykle trudne. Wymaga pełnego zaangażowania, ciekawych i wartościowych treści i regularnego działania. Posiadanie dobrze wypozycjonowanego profilu osobistego pomoże w promocji. Ułatwi nawiązanie pierwszych kontaktów i podniesie poziom profesjonalizmu na firmowym koncie LinkedIn.

Firmowe konto na LinkedIn – start

Krok 1

Na stronie głównej, w górnej belce, widzimy ikony. Wśród nich jest zakładka produkty. Klikamy i po rozwinięciu, LinkedIn oferuje różne opcje. Na samym dole jest Stwórz stronę firmową. Klikamy! 

Krok 2

Zakładka Utwórz stronę LinkedIn daje cztery możliwości do wyboru:

  • Mała firma (poniżej 200 pracowników).
  • Średnia i duża firma (powyżej 200 pracowników).
  • Strona marki (to opcja dla podstron, które powiązane są już z istniejącą stroną. Wybierając te opcje musimy wskazać z jaką Company Page chcemy się połączyć. Ciekawostka – możesz stworzyć do 10 stron marek swojej firmy).
  • Instytucja edukacyjna (tu LinkedIn zacznie Twoją stronę od domeny linkedin.com/school/). Skorzystaj z tej opcji jeśli reprezentujesz np. szkołę prywatną.

Większość ustawień nie różni się od siebie. Daje jednak możliwość już na starcie podziału na kategorie tworzonych stron i segreguje opcje do wyboru. 

Krok 3

W kolejnej sekcji uzupełniamy podstawowe informacje na temat firmy:

  • Nazwatip jeśli masz długą nazwę firmy użyj skróconej, pełnej nazwy nie będzie widać. Zrezygnuj również z rozszerzeń typu Sp. z o.o.
  • Publiczny adres URL na LinkedIn– tu warto zwrócić uwagę na łatwość wyszukiwania po wpisaniu nazwy w wyszukiwarce, a także na powtarzalność nazw na rynku. Sprawdź ile firm o tej samej nazwie już jest i spróbuj nieco wyróżnić go.
  • Strona www – nie jest to obowiązkowe, ale później możliwe jest powiązanie z witryną internetową
  • Informacje o firmie (wybieramy z listy)
    • Branża 
    • Wielkość firmy 
    • Rodzaj firmy  
  • Slogan
  • Logo – ciekawe jest, że pole nie jest wymagane – tu należy przygotować grafikę o wymiarach 300×300. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG.

Na koniec niezbędne jest, by potwierdzić prawo do założenia strony w imieniu firmy. Ostatni krok na tym etapie to kliknięcie w Utwórz stronę

Gratulacje! Strona Company Page została utworzona. Teoretycznie na tym mógłbyś zakończyć działania ze stroną firmową. Natomiast nie przyniesie ona wtedy żadnego efektu. Co gorsza LinkedIn ma wiele właśnie takich stron, bez danych, bez zdjęć. Takie strony aż krzyczą do potencjalnych klientów o braku profesjonalizmu. Nie pozwól, by również Twoja strona ta wyglądała. 

Co dalej z firmowym kontem na LinkedIn?

Bardzo często, jeżeli reprezentujesz start-up czy firmę lokalną typu MŚP, prawda jest taka, że możesz nie posiadać własnej witryny internetowej lub ze względów technicznych jest bardzo nisko indeksowana przez google. Strona na LinkedIn ma szansę pojawić się jako pierwsza w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy firmy i wesprzeć pozycję Twojej firmy. Konto na LinkedIn może ułatwić Ci biznes, ale prowadzone źle lub wcale, niestety ma duży wpływ na wizerunek Twojej marki w internecie. 

Mamy już firmowe konto na LinkedIn – uzupełnienie profilu o dodatkowe dane ciąg dalszy

Logo

Logo o wymiarach 300×300. Obsługiwane typy plików to JPG, JPEG i PNG. Jeżeli posiadasz logo słabej jakości warto poprawić je technicznie. Pamiętaj też, że jeśli Twoje logo jest obszerne czy ma dolny claim pisany małą czcionką, to warto nawet na potrzeby internetu je uprościć. 

Zdjęcie w tle

To miejsce, które nie jest wykorzystywane przez 80% osób w kontach osobistych i firmowych. LinkedIn na konto firmowe rekomenduje wymiary 1,128px x 191px pikseli. Często jedna do finalizacji zdjęcia w tle należy przetestować inne wymiary. Zawsze sprawdzaj jak wygląda ono zarówno na desktopie jak i w wersji mobile.

Zdjęcie w tle potraktuj jak darmową powierzchnię reklamową. Zmieniaj to zdjęcia w zależności od potrzeby, nowości produktowych czy ofert specjalnych. Pokaż, czym zajmuje się Twoja firma. Nie bój się zmieniać zdjęcia w razie potrzeby.  

Slogan

120 znaków, które powinno mówić jak najwięcej o Twojej firmie. Zrezygnuj tu ze sztampowych haseł. Pisz jasno i klarownie. Jeśli masz ciekawe hasło firmowe to może być dobre miejsce by je zaprezentować.

Przyciski

Tu możesz wprowadzić swoje Call to Action, czyli wezwanie do działania. Do wyboru masz

  • Przejdź do witryny
  • Skontaktuj się z nami
  • Więcej informacji
  • Zapisz się
  • Zarejestruj się

Do wybranej opcja C2A należy dodać odpowiednią witrynę WWW. 

Następna sekcja to informacje o Twojej firmie. Przedstaw się jak najlepiej. Do wykorzystania masz aż 2000 znaków. To bardzo dużo treści, tak więc przemyśl dokładnie co chcesz opowiedzieć o firmie. Uzupełnij dane kontaktowe, daj się znaleźć potencjalnym klientom. Tu jeszcze możesz poprawić branże oraz inne dane. Warto również dodać specjalizacje firmy. Można dodać ich aż 20. 

Na tym etapie masz również możliwość zarządzania stroną w innych wersjach językowych. Do 20 wersji językowych możesz ustawić podstawowe dane o swojej firmie. 

Informacje ogólne to podstawowe dane kontaktowe. Poniżej możesz również uzupełnić informacje na temat lokalizacji Twojej firmy, co ułatwi znalezienie Cię przez potencjalnego partnera biznesowego.

Hasztagi to nowość na LinkedIn, ale zyskująca coraz większą popularność. Możesz dodać do 3 hasztagów (#), które ułatwią wyszukanie Twojej strony. Tu można skorzystać z podpowiedzi LinkedIn, które hasztagi są popularne. 

Polecane grupy, możesz dodać ich do 10. Polecić swoje własne grupy lub zaprzyjaźnionych i wartościowych firm. Warto, by były one powiązane tematycznie z Twoją stroną firmową na LinkedIn. 

Administracja strony

W sekcji narzędzia administracyjne możesz ustawić dodatkowe elementy. Przede wszystkim administratorzy strony, dodasz ich w zakładce zarządzaj. Wystarczy wpisać imię i nazwisko osoby, którą masz w sieci kontaktów.

Powyżej opisaliśmy podstawowe zasady tworzenia firmowego konta na LinkedIn. Tu też kończą się te proste rzeczy. Jak już pisaliśmy, LinkedIn ma pełno kont-widmo, które nie są uzupełnione i raczej nie mają aktualizacji. Ma to duży wpływ na wizerunek firmy w internecie, dlatego zadbaj by Twoje konto było aktywne. Proponujemy podstawową zasadę: jeśli nie masz zamiaru lub możliwości dbania o stronę Twojej firmy, nie zakładaj jej lub oddaj to w ręce profesjonalistów. Przeczytaj o możliwościach prowadzenia kont social media: https://buzzcenter.pl/oferta/digital-marketing/prowadzenie-mediow-spolecznosciowych/

W przeciwieństwie do strony firmowej na Facebooku, LinkedIn nieco utrudnia pozyskiwanie osób, które lubią Twoją stronę. Już podstawową różnice widać w nazewnictwie. Na LinedIn mamy obserwujących, a nie fanów danej firmy czy marki. Nie ma też możliwości jednym przyciskiem zaproszenia do obserwacji wszystkich swoich znajomych. Co prawa nie tak dawno temu LinkedIn umożliwił taką opcję, jednak zaledwie po kilku tygodniach, po fali hejtu wycofał się z tego. Czy ponownie włączy taką funkcjonalność, tego nie wiadomo. 

Jak więc pozyskiwać obserwacje? 

To bardzo trudne zadanie. Przede wszystkim potrzebne jest opracowanie strategii obecności firmy w internecie. Samo założenie konta firmowego i sporadyczne wrzucanie treści nie wystarczy, wręcz może mieć negatywny skutek. Niezbędne jest przygotowanie analizy konkurencji i przygotowania konkretnego planu komunikacji. Nie będzie on taki sam dla wszystkich, np. używany język w postach będzie różnił się w zależności od branży firmy i potencjalnych odbiorców, do których chcemy trafić. To zadanie również możesz powierzyć zewnętrznej firmie albo wyznaczyć konkretną osobę w Twojej firmie, która zadba o pozytywny wizerunek marki w Internecie. Zarządzając kontem firmowym na LinkedIn ważne jest, by mieć bieżącą wiedzę o firmie i produkcie, dostęp do aktualnych informacji i przede wszystkim pomysł jak te treści przygotować.

Obserwacje możesz pozyskiwać przede wszystkim tworząc ciekawe, interesujące i angażujące treści. Słyszysz to na każdym kroku? Nic dziwnego. To właśnie wiedza, dzielenie się nią i ciekawe informacje wpłyną na to, że Twoja strona będzie chętniej odwiedzana. Niestety na to potrzeba czasu, albo wsparcia osób, które znają się na temacie. Działania w mediach społecznościowych, zwłaszcza na LinkedIn, wymagają regularnej aktywności, zaangażowania i cierpliwości. Pozyskanie zaledwie 100 obserwacji może trwać tygodniami i wymagać dużego zaangażowania. Z pomocą mogą też przyjść płatne kampanie reklamowe, ale o nich innym razem.  

Można również rozwijać koto firmowe na LinkedIn drogą organiczną. Jeżeli Twój profil osobisty jest aktywny, często wypowiadasz się na portalu, sam tworzysz wartościowe treści, to pozyskanie obserwacji (a co za tym idzie zasięgów) jest znacznie łatwiejsze. Wykorzystaj swój zasięg osobisty!

Co daje firmowe konto na LinkedIn?

LinkedIn to największy na świecie portal zrzeszający ludzi biznesu. To tu najszybciej dotrzesz do dyrektora sprzedaży w firmie farmaceutycznej lub do szefowej marketingu marki produkującej samochody. Na portalu LinkedIn ludzie chętnie podają aktualne stanowisko, kontakty jak telefon czy mail. Portal daje bardzo duże możliwości nawiązywania i utrzymywania relacji biznesowych w Polsce i za granicą. Firmy, zarówno start-upy, firmy rodzinne, małe i średnie przedsiębiorstwa czy wielkie korporacje, nie mogą pozwolić sobie na brak aktywności na LinkedIn.

Chcesz wiedzieć więcej o LinkedIn? Sprawdź daty najbliższych szkoleń https://buzzcenter.pl/oferta/szkolenia-otwarte/linkedin-dla-biznesu/

Zależy Ci na profesjonalnym koncie firmowym na LinkedIn? Sprawdź naszą ofertę specjalną! https://buzzcenter.pl/oferta-specjalna

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 21; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej