Gabriela Piwowarska Gabriela Piwowarska,

Kradzież strony firmowej na Facebooku – jak tego uniknąć?

Zapewne czytając tytuł artykułu zastanawiasz się, po co w ogóle ktoś chciałby to zrobić? Czy kradzież strony firmowej na Facebooku jest możliwa? Jeśli właśnie pomyślałeś sobie, że Ciebie na pewno ten problem nie dotyczy, czytaj dalej.

kradzież strony firmowej na facebooku

Kradzież strony firmowej na Facebooku, a Twój biznes.

Czy wiesz, że kradzież lub blokada Twojego prywatnego konta na Facebooku ma wpływ na Twoje działania firmowe? Otóż, każda strona biznesowa na Facebooku posiada minimum jednego administratora. Często fanpage oprócz adminów mają również moderatorów, redaktorów i analityków, natomiast to na administratorze spoczywa największa odpowiedzialność za bezpieczeństwo strony, konta reklamowego oraz Menedżera firmy.

Jak działają hakerzy, którzy chcą dostać się do Twojej strony firmowej? Włamują się na Twoje prywatne konto, zmieniają podany podczas rejestracji adres e-mail, nr telefonu, hasło i koniec. Tracisz dostęp. O ile nie jesteś podpięty jako administrator do żadnej strony firmowej, straciłeś tylko dostęp do profilu prywatnego na Facebooku. Natomiast jeżeli zarządzasz fanpage, kontem reklamowym z podpiętą kartą kredytową lub korzystasz z innych biznesowych funkcjonalności udostępnianych przez serwis Marka Zuckerberga, to niestety Twoja dotychczasowa praca może zostać utracona, a bezpieczeństwo danych i finansów będzie poważnie zagrożone.

Zabezpiecz swój profil prywatny na Facebooku!

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami i nie pozwól, aby Twoje zasoby były zagrożone.

Wybierz silne hasło i pod żadnym pozorem nie udostępniaj go osobom postronnym. Najlepiej, aby hasło zawierało kombinacje dużych i małych liter, cyfr oraz znaków specjalnych.

Przejrzyj adresy mailowe podpięte do Twojego konta i usuń te, których nie znasz i z których nie korzystasz.

Zmień hasła na wszystkich kontach mailowych związanych z Twoim kontem na Facebooku. Najlepiej (jeśli to możliwe) skorzystaj z dodatkowego zabezpieczenia konta. Często dostawcy umożliwiają skorzystania z funkcji dwuetapowego logowania. Pamiętaj, jeśli ktoś ma dostęp do Twojego e-maila podpiętego do Facebooka, może również mieć dostęp do Twojego profilu w serwisie.

Włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe, czyli mówiąc prościej – logowanie dwuetapowe z wykorzystaniem kodów zabezpieczających.

Aby włączyć opcję uwierzytelniania dwuskładnikowego:

  • Przejdź do menu i wybierz Ustawienia bezpieczeństwa i logowania.
  • Przewiń w dół do opcji Używaj uwierzytelniania dwuskładnikowego i kliknij Edytuj.
  • Wybierz metodę zabezpieczającą, którą chcesz dodać i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
  • Przejdź do menu i wybierz Ustawienia bezpieczeństwa i logowania.
  • Przewiń w dół do opcji Używaj uwierzytelniania dwuskładnikowego i kliknij Edytuj.
  • Wybierz metodę zabezpieczającą, którą chcesz dodać i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Podczas konfigurowania logowania dwuetapowego pojawi się prośba o wybranie jednej z dwóch metod zabezpieczających: kody logowania z zewnętrznej aplikacji uwierzytelniającej oraz wiadomości SMS z kodami w telefonie komórkowym. Aby zastosować uwierzytelnianie dwuskładnikowe, musisz skonfigurować przynajmniej jedną z nich.

Gdy po zastosowaniu uwierzytelniania dwuskładnikowego będziesz chciał zalogować się do swojego profilu na Facebooku, używana przeglądarka lub urządzenie mobilne zapyta Cię, czy zapisać tę przeglądarkę. Dzięki temu nie będziesz musiał podawać kodu zabezpieczeń przy kolejnym logowaniu. Korzystaj z tej funkcji tylko wtedy, gdy logujesz się ze swojego prywatnego komputera lub urządzenia. Pod żadnym pozorem nie wybieraj tej opcji, jeśli korzystasz z komputera, do którego mają dostęp także inne osoby.

Zabezpiecz stronę firmową Facebook przed kradzieżą.

Dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu swojego profilu prywatnego na Facebooku, zabezpieczasz równocześnie swoją stronę firmową. To jednak nie wszystko. Jeżeli korzystasz z Menedżera firmy do zarządzania stroną, kontem reklamowym i innymi zasobami, przejdź do https://business.facebook.com, a następnie wybierz Ustawienia firmowe i wyszukaj zakładkę Informacje o firmie. W bloku Opcje firmowe znajdziesz Uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Domyślne ustawienie to “Nikt” – zmień je na “Tylko administratorzy” lub “Wszyscy”, aby dodatkowo zabezpieczyć swój profil. Po zapisaniu zmian, wszystkie osoby mające dostęp do menedżera firmy, a jednocześnie nie posiadające w swoim profilu prywatnym włączonej funkcji uwierzytelniania dwuskładnikowego, będą miały częściowo ograniczone działanie na fanpage dopóki nie zabezpieczą swojego konta.

Konto firmowe Facebook
Konto firmowe Facebook

Kradzież strony firmowej na Facebooku to bardzo ważny punkt na liście bezpieczeństwa firmy i budowania wizerunku firmy. Dbanie o bezpieczeństwo swojego zaplecza marketingowego i PR-owego jest niezwykle ważne, dlatego nie czekaj, zabezpiecz swoje kanały już teraz. Szukasz wsparcia w zarządzaniu biznesowymi Social Media?

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 4,62)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej