Kamila Kierzek,

LinkedIn praca – nowość na portalu szansą na zatrudnienie.

LinkedIn aktywnie rozwija nowe funkcje na portalu. Inwestuje przede wszystkim w rozwój profili osobistych. Tym razem postawił na rozwój oferty związanej z rynkiem pracy. LinkedIn praca to nowość dostępna z poziomu profilu osobistego, co pozwala na minięcie wykupywania drogich pakietów ogłoszeniowych.

LinkedIn praca

LinkedIn praca – gdzie szukać nowej funkcji?

Standardowo, LinkedIn wprowadza nowości stopniowo. Zatem nie każdy użytkownik zobaczy funkcję już teraz. Osoby, którym została już ona udostępniona będą widziały nowość na swojej stornie głównej, pod miejscem do rozpoczęcia publikacji. 

Wchodząc w opcję opublikuj ofertę pracy zostaniecie przekierowani na główną stronę LinkedIn praca (oferty pracy).  Portal na tym etapie poprosi Cię o wprowadzenie nazwy stanowiska oraz miejsca pracy.

Zdjęcie 2. Dotarcie do odpowiednich kandydatów na LinkedIn

LinkedIn praca – krok 1, czyli określenie jaką ofertę chcesz opublikować?

Konfigurację nowego ogłoszenia należy rozpocząć od uzupełniania podstawowych informacji jak

  • Funkcja – można dodać 3 do wyboru z całej listy, która jest zsynchronizowana ze standardową listą LinkedIn
  • Forma zatrudnienia – do wyboru z listy
  • Branża firmy – wybór spośród 3 rekomendowanych przez portal
  • Poziom stanowiska – do wyboru z listy
  • Opis ofert pracy – kreator daje możliwość podstawowej obróbki tekstu 

Dodatkowo można określić umiejętności (do 10) kandydata. 

Powyższe funkcje połączone są ściśle z opisami ze standardowego profilu osobistego, co ułatwi LinkedIn łączenie oferty pracy z odpowiednim kandydatem. 

Zdjęcie 3. Jaką ofertę pracy chcesz opublikować?

Krok 2 LinkedIn praca to pytania sprawdzające.

Analogicznie do danych zawartych w profilu osobistym można zapytać potencjalnego kandydata o dodatkowe elementy jak:

  • Doświadczenie zawodowe
  • Wykształcenie
  • Lokalizacja
  • Język
  • Certyfikaty
  • Status wizowy
  • Doświadczenie w posługiwaniu się narzędziami
  • Zezwolenie na prace
  • Doświadczenie w branży

Pola nie są obowiązkowe jednak, jeśli zdecydujesz się zadać pytanie, kandydat musi odpowiedzieć.

Widać również punkty styku z danymi profilu użytkowników, co zapewne pomoże algorytmom portalu na łączenie odpowiednich kandydatów z ofertą pracy. 

Zdjęcie 4. Pytania dodatkowe w LinkedIn praca

LinkedIn praca, a finanse.

Nowością związaną z ofertami pracy jest również forma rozliczenia. Dotychczas opcją na publikacje ofert pracy to nawiązanie współpracy z LinkedIn i wykupienie jej za indywidualne stawki. Współpraca byłą oceniania na drogą. 

Rozliczenie budżetu jest za konkretne wyświetlenie oferty kandydatom.

Obecnie możliwość ustawienie oferty pracy z poziomu profilu osobistego osoby, która jest administratorem danej strony firmowej jest bardzo wygodna. Publikujący samodzielnie ustala wysokość budżetu jaki chce przeznaczyć na dotarcie do kandydatów. LinkedIn oczywiście optymalny budżet sugeruje. 

Zdjęcie 5. Optymalizacja budżetu

Na zakończenie publikacji można wygenerować podgląd oferty i zweryfikować jej ustawienia. 

Zdjęcie 6. LinkedIn praca podgląd oferty

LinkedIn w ostatnich miesiącach regularnie wprowadza drobne nowości i udogodnienia. Są one związane w większości z profilami osobistymi, jednak daje to ogromną nadzieję, że niedługo ewidnetne braki zostaną uzupełnione. Dzięki kolejnym nowym funkcjom LinkedIn nabiera mocy i przyciąga coraz to szersze grono wierny użytkowników. 

Jeśli interesuje Cię temat LinkedIn zapytaj nas o audyt Twojego profilu. Szczegółu dostępne na stronie https://buzzcenter.pl/wydarzenie/audyt-firmowych-kont-social-media/#opis

Wejdź na https://www.linkedin.com/company/buzzcenter i sprawdź jak wygląda nasz profil firmowy.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 10; średnia: 4,70)

Przeczytaj również

  • Kradzież strony firmowej na Facebooku

    Kradzież strony firmowej na Facebooku - jak tego uniknąć?

    Zapewne czytając tytuł artykułu zastanawiasz się, po co w ogóle ktoś chciałby to zrobić? Czy kradzież strony firmowej na Facebooku jest możliwa? Jeśli właśnie pomyślałeś sobie, że Ciebie na pewno ten problem nie dotyczy, czytaj dalej.

    Czytaj dalej
  • Jak pozyskać Klienta w Social Media?

    Jak pozyskać Klienta w Social Media?

    Na świecie ponad 4 miliony ludzi korzysta z Social Mediów, a codziennie do tego grona dołącza ok. 2 milionów nowych osób. Według danych z raportu Digital 2020, opracowanego przez Hootsuite i We Are Social, przeciętny użytkownik spędza aż 15% swojego czasu na portalach społecznościowych. Nie ma wątpliwości, że szukanie Klientów w Social Media to dobry pomysł. Dowiedz się jak to robić. 

    Czytaj dalej
  • PROFESJONALNE KONTO NA LINKEDIN

    Firmowe Social Media – szansa czy zagrożenie dla marki?

    Codzienne korzystanie z social mediów to już standard. Coraz więcej pracodawców zachęca pracowników do korzystania z nich, jak również wykorzystuje portale społecznościowe do budowania swojej marki. Social Media mają wielką moc w budowani wizerunku firmy i marki. Coraz większą popularność zyskuje portal LinkedIn, a coraz większa rzesza pracodawców decyduje się na zaangażowanie pracowników w budowanie swojej marki właśnie za pośrednictwem tego medium. Czy firmy wiedzą, jak to robić by uniknąć kryzysu wizerunkowego?

    Czytaj dalej
  • Strona firmowa LinkedIn

    9 podpowiedzi jak powiększyć liczbę obserwujących stronę firmową LinkedIn.

    Wielu trenerów i szkoleniowców z obszarów LinkedIn bardzo mocno promuje profile osobiste, zapominając o mocy konta firmowego. Tym czasem, zmiany w indeksowaniu treści przez Google, mają ogromny wpływ na to, że użytkownik szukając Twoją firmie w wyszukiwarce trafia szybko na profil firmowy LinkedIn.

    Czytaj dalej