Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

LinkedIn praca – nowość na portalu szansą na zatrudnienie.

LinkedIn aktywnie rozwija nowe funkcje na portalu. Inwestuje przede wszystkim w rozwój profili osobistych. Tym razem postawił na rozwój oferty związanej z rynkiem pracy. LinkedIn praca to nowość dostępna z poziomu profilu osobistego, co pozwala na minięcie wykupywania drogich pakietów ogłoszeniowych.

LinkedIn praca

LinkedIn praca – gdzie szukać nowej funkcji?

Standardowo, LinkedIn wprowadza nowości stopniowo. Zatem nie każdy użytkownik zobaczy funkcję już teraz. Osoby, którym została już ona udostępniona będą widziały nowość na swojej stornie głównej, pod miejscem do rozpoczęcia publikacji. 

Wchodząc w opcję opublikuj ofertę pracy zostaniecie przekierowani na główną stronę LinkedIn praca (oferty pracy).  Portal na tym etapie poprosi Cię o wprowadzenie nazwy stanowiska oraz miejsca pracy.

Zdjęcie 2. Dotarcie do odpowiednich kandydatów na LinkedIn

LinkedIn praca – krok 1, czyli określenie jaką ofertę chcesz opublikować?

Konfigurację nowego ogłoszenia należy rozpocząć od uzupełniania podstawowych informacji jak

  • Funkcja – można dodać 3 do wyboru z całej listy, która jest zsynchronizowana ze standardową listą LinkedIn
  • Forma zatrudnienia – do wyboru z listy
  • Branża firmy – wybór spośród 3 rekomendowanych przez portal
  • Poziom stanowiska – do wyboru z listy
  • Opis ofert pracy – kreator daje możliwość podstawowej obróbki tekstu 

Dodatkowo można określić umiejętności (do 10) kandydata. 

Powyższe funkcje połączone są ściśle z opisami ze standardowego profilu osobistego, co ułatwi LinkedIn łączenie oferty pracy z odpowiednim kandydatem. 

Zdjęcie 3. Jaką ofertę pracy chcesz opublikować?

Krok 2 LinkedIn praca to pytania sprawdzające.

Analogicznie do danych zawartych w profilu osobistym można zapytać potencjalnego kandydata o dodatkowe elementy jak:

  • Doświadczenie zawodowe
  • Wykształcenie
  • Lokalizacja
  • Język
  • Certyfikaty
  • Status wizowy
  • Doświadczenie w posługiwaniu się narzędziami
  • Zezwolenie na prace
  • Doświadczenie w branży

Pola nie są obowiązkowe jednak, jeśli zdecydujesz się zadać pytanie, kandydat musi odpowiedzieć.

Widać również punkty styku z danymi profilu użytkowników, co zapewne pomoże algorytmom portalu na łączenie odpowiednich kandydatów z ofertą pracy. 

Zdjęcie 4. Pytania dodatkowe w LinkedIn praca

LinkedIn praca, a finanse.

Nowością związaną z ofertami pracy jest również forma rozliczenia. Dotychczas opcją na publikacje ofert pracy to nawiązanie współpracy z LinkedIn i wykupienie jej za indywidualne stawki. Współpraca byłą oceniania na drogą. 

Rozliczenie budżetu jest za konkretne wyświetlenie oferty kandydatom.

Obecnie możliwość ustawienie oferty pracy z poziomu profilu osobistego osoby, która jest administratorem danej strony firmowej jest bardzo wygodna. Publikujący samodzielnie ustala wysokość budżetu jaki chce przeznaczyć na dotarcie do kandydatów. LinkedIn oczywiście optymalny budżet sugeruje. 

Zdjęcie 5. Optymalizacja budżetu

Na zakończenie publikacji można wygenerować podgląd oferty i zweryfikować jej ustawienia. 

Zdjęcie 6. LinkedIn praca podgląd oferty

LinkedIn w ostatnich miesiącach regularnie wprowadza drobne nowości i udogodnienia. Są one związane w większości z profilami osobistymi, jednak daje to ogromną nadzieję, że niedługo ewidnetne braki zostaną uzupełnione. Dzięki kolejnym nowym funkcjom LinkedIn nabiera mocy i przyciąga coraz to szersze grono wierny użytkowników. 

Jeśli interesuje Cię temat LinkedIn zapytaj nas o audyt Twojego profilu. Szczegółu dostępne na stronie https://buzzcenter.pl/wydarzenie/audyt-firmowych-kont-social-media/#opis

Wejdź na https://www.linkedin.com/company/buzzcenter i sprawdź jak wygląda nasz profil firmowy.

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 14; średnia: 4,79)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej