Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Na co zwrócić uwagę wybierając narzędzie marketing automation dla sektora MŚP?

Podjąłeś decyzję o wdrożeniu marketing automation w swoim biznesie MŚP? Jednak po przeczytaniu kilku artykułów w sieci, nadal nie wiesz, na jakie narzędzie marketing autoamation się zdecydować?

e-commerce

Chętnie pomożemy.

Szukasz jasnych wskazówek, które ułatwią Ci podjęcie tej decyzji? Koniecznie czytaj dalej! Poniżej zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, dotyczące wyboru narzędzia marketing automation dla sektora MŚP. Jesteśmy przekonani, że ułatwią Ci wybór.

Narzędzie marketing automation dla biznesu – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Skoro poszukujesz narzędzia marketing automation, z pewnością już wiesz, że to jeden z najskuteczniejszych elementów dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej. Z każdym rokiem przybywa tego rodzaju narzędzi e-commerce. Nic więc dziwnego, że ciężko Ci określi, które z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie. Właśnie dlatego, poniżej zebraliśmy najważniejsze elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę analizując poszczególne z nich.

Narzędzie marketing automation – interfejs użytkownika i łatwość korzystania na start

Wbrew pozorom jest to bardzo ważny element. Wybrane przez Ciebie narzędzie marketing automation dla biznesu, powinno mieć na tyle przyjazny interfejs i obsługę, abyś był w stanie samodzielnie ustawić poszczególne parametry kampanii i efektywnie poprowadzić działania.

Oferowane funkcje

Większość dostępnych na rynku narzędzi posiada zbliżone funkcje – jednak zawsze sprawdź, jakie faktycznie są oferowane. Do najważniejszych, które powinno posiadać wybrane przez Ciebie rozwiązanie należą:

  • możliwość monitorowania zachowań użytkowników odwiedzających Twoją witrynę,
  • dostępność autoresponderów,
  • email marketing,
  • lead nurturing i lead scoring,
  • formularze i pop-upy,
  • landing page,
  • dynamiczne treści,
  • analityka i raporty,
  • możliwość integracji z innymi systemami.

Narzędzie marketing automation ukierunkowanie na konkretne działania

Analizując funkcjonalności poszczególnych narzędzi marketing automation dla biznesu, można wysnuć wniosek, że niektóre z nich ukierunkowane są bardziej na wybrane działania. Może to być efektywne zbieranie informacji o użytkownikach, śledzenie ruchu czy dzielenie odwiedzających Twój sklep ze względu na podejmowane zachowania.

Miej to na uwadze, dokonując wyboru tego rodzaju narzędzia e-commerce. Być może, któreś dane są Ci bardziej potrzebne niż inne i wtedy takie ukierunkowane zdecydowanie bardziej przyda Ci się w codziennym prowadzeniu biznesu. Natomiast jeśli nie masz takiej potrzeby, skup się na wybraniu szeroko zakrojonego w swojej funkcjonalności narzędzia. Zapewni Ci efektywne działanie i w rezultacie wyniki.

Wsparcie specjalistów, czyli profesjonalne doradztwo e-commerce w pakiecie 

Jest to szczególnie przydatna opcja, kiedy dopiero startujesz z wykorzystaniem marketing automation dla biznesu lub po prostu nie masz czasu, na osobiste zajmowanie się tą kwestią. Dodatkowo możesz w ten sposób sporo zaoszczędzić w momencie konieczności zatrudnienia osoby, która zajmowałaby się w Twoim sklepie wyłącznie prowadzeniem tego rodzaju działań.

Czy cena powinna grać kluczową rolę przy wyborze narzędzia marketing automation?

Oczywiście, że nie. Kierowanie się wyłącznie ceną to słaby pomysł. Zwracaj przede wszystkim uwagę na oferowane funkcjonalności dla e-commerce. Często tańsze narzędzie oznacza jedynie dostęp do określonych funkcjonalności bez merytorycznego wsparcia specjalistów. Doradztwo w e-commerce z zakresu marketing automation to wyjątkowa korzyść dodana, którą oferuje obecnie niewiele firm.

Jeśli więc nie dysponujesz odpowiednimi zasobami ludzkimi lub wiedzą, aby odpowiednio ustawić, a następnie zoptymalizować działania, koniecznie rozważ tę drugą opcję. Pamiętaj, że dobre narzędzie marketing automation dla biznesu to jedno, a kreatywne opracowanie i wdrożenie strategii to drugie. Bez umiejętnego połączenia tych dwóch czynników będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć zadowalające rezultaty.

Jakie rozwiązanie powinno zwrócić Twoją uwagę?

Takie, które przede wszystkim odpowiada na Twoje potrzeby i posiada taką bazę funkcji, dzięki którym zrealizujesz planowane kampanijnie. Znalezienie właściwego narzędzia marketing automation wymaga jasnego określenia potrzeb i dopasowania do nich rozwiązania.

Jeśli szukasz właściwego narzędzia marketing autoamation, umów się na bezpłatną konsultacje, podczas której pomożemy Ci znaleźć to właściwe dla ciebie.

Bezpłatna Konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej