Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Na co zwrócić uwagę wybierając narzędzie marketing automation dla sektora MŚP?

Podjąłeś decyzję o wdrożeniu marketing automation w swoim biznesie MŚP? Jednak po przeczytaniu kilku artykułów w sieci, nadal nie wiesz, na jakie narzędzie marketing autoamation się zdecydować?

e-commerce

Chętnie pomożemy.

Szukasz jasnych wskazówek, które ułatwią Ci podjęcie tej decyzji? Koniecznie czytaj dalej! Poniżej zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje, dotyczące wyboru narzędzia marketing automation dla sektora MŚP. Jesteśmy przekonani, że ułatwią Ci wybór.

Narzędzie marketing automation dla biznesu – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Skoro poszukujesz narzędzia marketing automation, z pewnością już wiesz, że to jeden z najskuteczniejszych elementów dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej. Z każdym rokiem przybywa tego rodzaju narzędzi e-commerce. Nic więc dziwnego, że ciężko Ci określi, które z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie. Właśnie dlatego, poniżej zebraliśmy najważniejsze elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę analizując poszczególne z nich.

Narzędzie marketing automation – interfejs użytkownika i łatwość korzystania na start

Wbrew pozorom jest to bardzo ważny element. Wybrane przez Ciebie narzędzie marketing automation dla biznesu, powinno mieć na tyle przyjazny interfejs i obsługę, abyś był w stanie samodzielnie ustawić poszczególne parametry kampanii i efektywnie poprowadzić działania.

Oferowane funkcje

Większość dostępnych na rynku narzędzi posiada zbliżone funkcje – jednak zawsze sprawdź, jakie faktycznie są oferowane. Do najważniejszych, które powinno posiadać wybrane przez Ciebie rozwiązanie należą:

  • możliwość monitorowania zachowań użytkowników odwiedzających Twoją witrynę,
  • dostępność autoresponderów,
  • email marketing,
  • lead nurturing i lead scoring,
  • formularze i pop-upy,
  • landing page,
  • dynamiczne treści,
  • analityka i raporty,
  • możliwość integracji z innymi systemami.

Narzędzie marketing automation ukierunkowanie na konkretne działania

Analizując funkcjonalności poszczególnych narzędzi marketing automation dla biznesu, można wysnuć wniosek, że niektóre z nich ukierunkowane są bardziej na wybrane działania. Może to być efektywne zbieranie informacji o użytkownikach, śledzenie ruchu czy dzielenie odwiedzających Twój sklep ze względu na podejmowane zachowania.

Miej to na uwadze, dokonując wyboru tego rodzaju narzędzia e-commerce. Być może, któreś dane są Ci bardziej potrzebne niż inne i wtedy takie ukierunkowane zdecydowanie bardziej przyda Ci się w codziennym prowadzeniu biznesu. Natomiast jeśli nie masz takiej potrzeby, skup się na wybraniu szeroko zakrojonego w swojej funkcjonalności narzędzia. Zapewni Ci efektywne działanie i w rezultacie wyniki.

Wsparcie specjalistów, czyli profesjonalne doradztwo e-commerce w pakiecie 

Jest to szczególnie przydatna opcja, kiedy dopiero startujesz z wykorzystaniem marketing automation dla biznesu lub po prostu nie masz czasu, na osobiste zajmowanie się tą kwestią. Dodatkowo możesz w ten sposób sporo zaoszczędzić w momencie konieczności zatrudnienia osoby, która zajmowałaby się w Twoim sklepie wyłącznie prowadzeniem tego rodzaju działań.

Czy cena powinna grać kluczową rolę przy wyborze narzędzia marketing automation?

Oczywiście, że nie. Kierowanie się wyłącznie ceną to słaby pomysł. Zwracaj przede wszystkim uwagę na oferowane funkcjonalności dla e-commerce. Często tańsze narzędzie oznacza jedynie dostęp do określonych funkcjonalności bez merytorycznego wsparcia specjalistów. Doradztwo w e-commerce z zakresu marketing automation to wyjątkowa korzyść dodana, którą oferuje obecnie niewiele firm.

Jeśli więc nie dysponujesz odpowiednimi zasobami ludzkimi lub wiedzą, aby odpowiednio ustawić, a następnie zoptymalizować działania, koniecznie rozważ tę drugą opcję. Pamiętaj, że dobre narzędzie marketing automation dla biznesu to jedno, a kreatywne opracowanie i wdrożenie strategii to drugie. Bez umiejętnego połączenia tych dwóch czynników będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć zadowalające rezultaty.

Jakie rozwiązanie powinno zwrócić Twoją uwagę?

Takie, które przede wszystkim odpowiada na Twoje potrzeby i posiada taką bazę funkcji, dzięki którym zrealizujesz planowane kampanijnie. Znalezienie właściwego narzędzia marketing automation wymaga jasnego określenia potrzeb i dopasowania do nich rozwiązania.

Jeśli szukasz właściwego narzędzia marketing autoamation, umów się na bezpłatną konsultacje, podczas której pomożemy Ci znaleźć to właściwe dla ciebie.

Bezpłatna Konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej
  • Marketing dla małych przedsiębiorstw

    Marketing dla małych przedsiębiorstw. Przewodnik do wzrostu biznesu

    Marketing dla małych przedsiębiorstw to nie tylko reklama, ale także badania rynku, relacje z klientami, sprzedaż i wiele innych elementów. Zapoznaj się z pierwszą częśćią poradnika dla małych biznesów.

    Czytaj dalej
  • Ile kosztuje ChatGPT?

    Ile kosztuje ChatGPT?

    ChatGPT to zaawansowany model języka opracowany przez OpenAI, który jest zdolny do generowania tekstu o naturalnym tonie i kontekście. Ten model sztucznej inteligencji wykorzystuje uczenie maszynowe, by nauczyć się rozumienia i generowania tekstu na podstawie danych, które otrzymuje. W praktyce, jest to system, który może prowadzić rozmowy z użytkownikami w sposób, który jest niemal identyczny z naturalnym dialogiem między ludźmi.

    Czytaj dalej