Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Cykl Profesjonalny profil LinkedIn. Plan

Planowanie swoich aktywności jest bardzo ważne, pomaga uniknąć zbędnego stresu i ułatwia cały proces. Po pierwszym artykule wiesz już jak bardzo ważne jest wyznaczenie celu. Plan działania będzie nawiązywał bezpośrednio do wyznaczonego celu. Zobacz na jakie elementy warto zwrócić uwagę.

plan marketingowy

Na naszym profilu LinkedIn https://www.linkedin.com/company/buzzcenter/ jest już drugi wpis z cyklu #ProfesjonalnyProfilLinkedIn. Tym razem zajmiemy się opracowaniem planu działań. 

Dlaczego warto planować?

  • Jesteś zawsze przygotowany
  • Przejmujesz inicjatywę
  • Nie dasz się zaskoczyć
  • Możesz opracować kilka planów i wybrać ten, który jest najlepszy
  • Zwiększasz szansę na osiągnięcie założonego celu
  • Oszczędzasz czas
  • Unikasz zbędnego stresu

Najważniejsze elementy planowania

Grupa odbiorców

Planując swoją obecność na portalu LinkedIn zastanów się kim są osoby do których chcesz komunikować. Zrób zestawienie słów kluczowych, po których te osoby wyszukasz. Wytypuj lokalizacje, stanowiska odbiorców. Zbierz możliwie najwięcej informacji o nich. Jeśli chcesz docierać np. do rekruterów zrób listę firm w jakich pracują i sprawdź ewentualne połączenia w Waszych kontaktach. Może ktoś może Cię przedstawić?

Analizy innych profili

Podpatrywanie aktywności innych osób, np. pracujących na Twoim wymarzonym stanowisku, to świetna opcja by zweryfikować jak dobre profile mogą wyglądać. Nie zachęcamy tu do kopiowania ich działań, jednak warto zweryfikować np. słowa kluczowe czy istotne elementy w opisie. Potraktuj ich profile jako benchmark. 

Zaplanuj swój profil

Praca nad Twoim profilem to najbardziej istotny element budowania pozycji na LinkedIn. Od kolejnego poradnika skupimy się już na poszczególnych elementach. Warto jednak, żebyś na bazie swojej wizji oraz analizie ciekawych profili wytypował najważniejsze elementy. Zrób listę słów kluczowych i haseł na jakie chcesz się pozycjonować. Wypisz na czym Ci zależy, do kogo chcesz dotrzeć i w jakim celu.

Ilość i czas publikacji

Przemyśl już na starcie jak często jesteś w stanie publikować. Na LinkedIn bardzo ważną kwestią jest to, by publikować regularnie, a niekoniecznie codziennie. Lepiej poczekać kilka dni z kolejnym wpisem, ale opracować go i dokładnie przemyśleć. Postaw na wartościowe treści, na ciekawe rzeczy które chcesz przekazać. Ważne, że jeśli zdecydujesz się na publikację raz w tygodniu, by się tego trzymać, przyzwyczajasz tym odbiorców do regularności. 

Co do godziny publikacji trwa wiele sporów. Mówi się, że najlepsze godziny to te poranne np. 9.00-10.00. Ludzie przychodzą do pracy i przy porannej kawie robią. „prasówkę”. Jest to jedna z opcji. My jednak rekomendujemy, żeby robić to pod kątem grupy docelowej. Prześledź aktywność osób, które Cię interesują. Przykładowo, jeśli chcesz dotrzeć do prezesów zwróć uwagę, że są oni bardziej aktywni w godzinach wieczornych, a nawet w weekendy. Rekruterzy natomiast pojawiają się częściej w ciągu dnia. 

Hasztag

Jeśli chcesz wprowadzić swój hasztag zrób to konsekwentnie i dodawaj do wszystkich wpisów. Żeby hasztagi miały sens nie używaj ich więcej niż 3-5. Niech będą one wskazówką, a nie modnym dodatkiem.

Tematyka publikacji

Tematyka publikacji nawiązuje bardzo mocno do Twojego celu i będzie ona inna dla osoby szukającej pracę, a inna dla osoby która chce się wypozycjonować np. jako ekspert od finansów. 

Zrób listę tematów, które chcesz poruszać. Wytypuj obszary Twojej specjalizacji. Zrób również listę ciekawych artykułów, którymi będziesz się dzielić. 

Plan postów

Posty przygotuj z wyprzedzeniem. Rekomendujemy, by zacząć od opracowania własnego planu publikacji (przykład takiego planu pobierzesz u nas za kilak dni podczas omawiania etapu Aktywność na LinkedIn).

Mając plan opracuj też kilka postów „do przodu”. Wena na napisanie dobrego materiału nie zawsze jest, a tym sposobem unikniesz stresu związanego z publikacją i będziesz zawsze gotowy. 

Proces planowania jest w pewnym sensie sztuką. Trzeba jej się nauczyć, przetestować różne możliwości. Warto jednak posiąść tę umiejętność. Ułatwia ona codzienne funkcjonowanie, oszczędza czas i niweluje stres. Każdy jednak musi wypracować własny system, który najlepiej do niego pasuje. 

Pamiętaj, że możesz do nas pisać i konsultować konkretne elementy profilu. Jeśli masz pytania pisz na kontakt@buzzcenter.pl

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 5; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej