Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Prowadzenie Social Mediów w firmie? Dowiedz się dlaczego warto.

Social Media są obecnie jednym z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem marketingu online. Szybkość, bezpośredni kontakt oraz dotarcie do właściwych osób to tylko kilka z przykładowych argumentów, dlaczego prowadzenie social mediów jest wartościowe dla firm? Dowiedz się jakie są inne argumenty przemawiające na korzyść oraz jak zacząć.  

Prowadzenie firmowych social media

Na świecie znanych jest około 75 mediów społecznościowych. Poznaj listę kanałów Social Media TU. Zaledwie 10 lat temu, w 2010 roku, było około milion osób, które korzystały z kanałów społecznościowych. Rozwój technologii, zmiany społeczne oraz zmiany w konsumpcji mediów i komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na ich rozwój. Obecnie użytkowników kanałów Social Media jest ponad 2 biliony na świecie. 

Prowadzenie Social Mediów dla firm.

Budowanie swojego wizerunku na Social Mediach to już niemalże obowiązek marek, które chcą się liczyć. Mowa tu zarówno o dużych korporacjach i markach międzynarodowych jak i lokalnych przedsiębiorcach. Każdy z nich typuje inne cele, ale narzędzia z jakich mogą korzystać są zbliżone. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie firmowych Social Media to nie jedynie opublikowanie od przypadku do przypadku zdjęć produktów czy firmowych wyjazdów integracyjnych. Media Społecznościowe mają ogromną siłę dotarcia i budowania marki, a odpowiednio przemyślane i zaplanowane pozwolą na prawdziwą budowę zaangażowania ze strony odbiorców. 

Dlaczego warto prowadzić firmowe Social Media? Poznaj 7 głównych argumentów! 

Firmowe strony Social Media to potężne narzędzie w rękach marki i sprawnego działu marketingu. Zanim przejdziemy do konkretnych argumentów ZA, chcemy Cię przestrzec przez byle jakim podejściem do tematu. Jeśli nie masz pomysłu, czasu lub kompetentnych osób do prowadzenia firmowych kont Social Media, oddaj temat firmie zewnętrznej lub zrezygnuj z tej formy komunikacji. Źle prowadzone firmowe Social Media mogą wyrządzić więcej krzywdy niż przynieść pożytku.

Prowadzenie Social Media, a budowanie wizerunku marki.

Jeżeli właściwie przygotujesz strategię komunikacji na Social Media i zaplanujesz wartościowe publikacje masz możliwość komunikacji z odbiorcą i kreowanie pozytywnego wizerunku. Masz do wykorzystania wiele różnych form komunikacji, od postów, przez video, live czy nawet reklamy. Ważne jednak, że to musi być zaplanowane. Publikacje ad hock przypadkowych treści nie wpłynie pozytywnie na odbiór marki. Wręcz przeciwnie. Jeśli już na początku widać chaos np. na stronie firmowej na LinkedIn, to jaką macie gwarancje, że firma prowadzi dobrze swój własny biznes?

Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

Możliwości targetowania na Social Media są bardzo duże. Oczywiście łatwiej jest to wykonać poprzez działania reklamowe, jednak odpowiednio zaplanowana komunikacja, dobór treści i przekazu, pozwoli na pobudzenie zainteresowania wśród odbiorców z Twojej listy.

Prowadzenie Social Media to szansa na lepszą komunikację z użytkownikiem.

Każdy kanał Social Media umożliwia komunikację na czacie lub bezpośrednio pod publikacjami. Osoby, które napiszą do Ciebie np. na Messengerze mają szansę otrzymać odpowiedź znacznie szybciej niż poprzez wysłanie maila do firmy. Skraca się czas odpowiedzi na komunikaty. 

Budowanie zaangażowania wokół marki. 

Kanały Social Media pozwalają na budowanie zaangażowania, czy to poprzez odpowiedzi na publikację i możliwość wyrażenia opinii, ale także np. poprzez konkursy bezpośrednio na firmowych stronach. Użytkownicy mogą wyrazić swoją opinie a tym samym wskazać swoje poparcie lub dezaprobatę. 

Wsparcie sprzedaży.

Social Media to obecnie bardzo dobry sposób na wspieranie sprzedaży firmy. Prowadząc prosty test, wpisując w wyszukiwarkę Google nazwę sowiej marki, bardzo często wyniki, które pojawiają się w pierwszych wierszy to właśnie strony Social Media. Coraz więcej, bo już 84% potencjalnych klientów, szuka informacji na temat produktu lub usługi właśnie w mediach społecznościowych.

Prowadzenie Social Mediów, a sprzedaż bezpośrednia. 

Jeśli sprzedajesz swoje produkty i usługi i chcesz dodatkowo zwiększyć potencjał zakupowy warto połączyć sklep ze swojej strony WWW z kanałem takim jak Facebook czy Instagram. Zwiększenie sprzedaży może być poprzez organiczne działania contentowe jak również poprzez wsparcie reklamowe. 

Zmniejszenie dystansu z odbiorcą. 

Jedną z kluczowych ról jakie odgrywają obecnie Social Media w społeczeństwie to zmniejszenie dystansu pomiędzy firmą, a Klientem. To już nie jest gigantyczna korporacja, gdzie nie wiemy kto jest kim. Social Media pozwalają na bezpośrednią komunikację z wybranymi osobami czy nawet przedstawicielami zarządu. Tu idealnym przykładem jest LinkedIn.com na którym swoją twarz pokazują Prezesi firm, dzięki czemu zmiękczają relację z użytkownikami. 

Prowadzenie firmowych Social Media przez agencje. 

Decyzję czy masz wiedzę i możliwości do samodzielnego prowadzenia firmowych Social Mediów musisz podjąć w firmie sam. Pamiętaj, że każdy portal np. Facebook.pl; LinkedIn.com, Instagram.pl, rządzi się własnymi prawami. Nie jest wskazane by na każdym z tych kanałów pojawiał się taki sam wpis, zdjęcie czy sposób komunikacji. Agencja bardzo często ma dostęp do nowych narzędzi szybciej niż firma, ma też stałą wiedzę jakie zmiany wprowadzane są na danych portalach. 

Zapytaj nas o wsparcie w prowadzeniu firmowych Social Media.

Konsumpcja mediów społecznościowych stale rośnie. Przeciętnie użytkownik spędza na kanałach społecznościowych ponad 3 godziny dziennie. Jest to wiec bardzo dobre miesiące, by dotrzeć do właściwego odbiorcy. 

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 10; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • prompty do ChatGPT

    Jak tworzyć efektywne prompty do ChatGPT?

    Prompty do ChatGPT mowy trend czy konieczność? Umiejętność skutecznego komunikowania się z narzędziami takimi jak ChatGPT wydaje się by banalna. Często jednak dostajemy od Klientów informacje, że nie dostają za dobrych odpowiedzi.

    Czytaj dalej
  • generatory tekstu AI

    3 najlepsze generatory tekstu AI do pisania artykułów

    Generatory tekstu AI stają się niezwykle wspierającym narzędziem dla twórców treści i marketerów w dostarczaniu wysokiej jakości materiałów. Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie angażujących artykułów, optymizację treści pod kątem SEO, czy nawet generowanie kreatywnych pomysłów, generator tekstu AI odgrywa istotną rolę w usprawnianiu procesów twórczych. Ze względu na ciągły rozwój technologii, wybór odpowiedniego narzędzia może mieć znaczący wpływ na produktywność i jakość tworzonych treści.

    Czytaj dalej
  • Warsztaty AI dla firm

    Warsztaty AI dla firm - dlaczego warto szkolić się ze sztucznej inteligencji

    Znajomość i zastosowanie sztucznej inteligencji jest nie tylko atutem konkurencyjnym, ale wręcz koniecznością dla przedsiębiorstw na różnych etapach rozwoju. Warsztaty AI dla firm zaowocuje nie tylko zdobyciem strategicznej przewagi, ale także optymalizacją procesów i zwiększeniem efektywności operacyjnej. Biorąc pod uwagę szybki rozwój technologii i jej wpływ na różne sektory gospodarki, zdobycie umiejętności w tym obszarze jest fundamentalne dla zespołów dążących do innowacji i przekształceń.

    Czytaj dalej
  • Asystent AI

    Asystent AI - rewolucja w codziennych zadaniach

    Asystent AI staje się w ostatnich miesiącach niezastąpionym narzędziem, rewolucjonizującym sposób, w jaki pracujemy. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, w tym modeli takich jak GPT 4o, umożliwia automatyzację i optymalizację procesów. Wpływa to na zwiększenie efektywności i produktywności w wielu dziedzinach życia i sektorach gospodarki.

    Czytaj dalej