Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Prowadzenie Social Mediów w firmie? Dowiedz się dlaczego warto.

Social Media są obecnie jednym z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem marketingu online. Szybkość, bezpośredni kontakt oraz dotarcie do właściwych osób to tylko kilka z przykładowych argumentów, dlaczego prowadzenie social mediów jest wartościowe dla firm? Dowiedz się jakie są inne argumenty przemawiające na korzyść oraz jak zacząć.  

Prowadzenie firmowych social media

Na świecie znanych jest około 75 mediów społecznościowych. Poznaj listę kanałów Social Media TU. Zaledwie 10 lat temu, w 2010 roku, było około milion osób, które korzystały z kanałów społecznościowych. Rozwój technologii, zmiany społeczne oraz zmiany w konsumpcji mediów i komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na ich rozwój. Obecnie użytkowników kanałów Social Media jest ponad 2 biliony na świecie. 

Prowadzenie Social Mediów dla firm.

Budowanie swojego wizerunku na Social Mediach to już niemalże obowiązek marek, które chcą się liczyć. Mowa tu zarówno o dużych korporacjach i markach międzynarodowych jak i lokalnych przedsiębiorcach. Każdy z nich typuje inne cele, ale narzędzia z jakich mogą korzystać są zbliżone. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie firmowych Social Media to nie jedynie opublikowanie od przypadku do przypadku zdjęć produktów czy firmowych wyjazdów integracyjnych. Media Społecznościowe mają ogromną siłę dotarcia i budowania marki, a odpowiednio przemyślane i zaplanowane pozwolą na prawdziwą budowę zaangażowania ze strony odbiorców. 

Dlaczego warto prowadzić firmowe Social Media? Poznaj 7 głównych argumentów! 

Firmowe strony Social Media to potężne narzędzie w rękach marki i sprawnego działu marketingu. Zanim przejdziemy do konkretnych argumentów ZA, chcemy Cię przestrzec przez byle jakim podejściem do tematu. Jeśli nie masz pomysłu, czasu lub kompetentnych osób do prowadzenia firmowych kont Social Media, oddaj temat firmie zewnętrznej lub zrezygnuj z tej formy komunikacji. Źle prowadzone firmowe Social Media mogą wyrządzić więcej krzywdy niż przynieść pożytku.

Prowadzenie Social Media, a budowanie wizerunku marki.

Jeżeli właściwie przygotujesz strategię komunikacji na Social Media i zaplanujesz wartościowe publikacje masz możliwość komunikacji z odbiorcą i kreowanie pozytywnego wizerunku. Masz do wykorzystania wiele różnych form komunikacji, od postów, przez video, live czy nawet reklamy. Ważne jednak, że to musi być zaplanowane. Publikacje ad hock przypadkowych treści nie wpłynie pozytywnie na odbiór marki. Wręcz przeciwnie. Jeśli już na początku widać chaos np. na stronie firmowej na LinkedIn, to jaką macie gwarancje, że firma prowadzi dobrze swój własny biznes?

Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

Możliwości targetowania na Social Media są bardzo duże. Oczywiście łatwiej jest to wykonać poprzez działania reklamowe, jednak odpowiednio zaplanowana komunikacja, dobór treści i przekazu, pozwoli na pobudzenie zainteresowania wśród odbiorców z Twojej listy.

Prowadzenie Social Media to szansa na lepszą komunikację z użytkownikiem.

Każdy kanał Social Media umożliwia komunikację na czacie lub bezpośrednio pod publikacjami. Osoby, które napiszą do Ciebie np. na Messengerze mają szansę otrzymać odpowiedź znacznie szybciej niż poprzez wysłanie maila do firmy. Skraca się czas odpowiedzi na komunikaty. 

Budowanie zaangażowania wokół marki. 

Kanały Social Media pozwalają na budowanie zaangażowania, czy to poprzez odpowiedzi na publikację i możliwość wyrażenia opinii, ale także np. poprzez konkursy bezpośrednio na firmowych stronach. Użytkownicy mogą wyrazić swoją opinie a tym samym wskazać swoje poparcie lub dezaprobatę. 

Wsparcie sprzedaży.

Social Media to obecnie bardzo dobry sposób na wspieranie sprzedaży firmy. Prowadząc prosty test, wpisując w wyszukiwarkę Google nazwę sowiej marki, bardzo często wyniki, które pojawiają się w pierwszych wierszy to właśnie strony Social Media. Coraz więcej, bo już 84% potencjalnych klientów, szuka informacji na temat produktu lub usługi właśnie w mediach społecznościowych.

Prowadzenie Social Mediów, a sprzedaż bezpośrednia. 

Jeśli sprzedajesz swoje produkty i usługi i chcesz dodatkowo zwiększyć potencjał zakupowy warto połączyć sklep ze swojej strony WWW z kanałem takim jak Facebook czy Instagram. Zwiększenie sprzedaży może być poprzez organiczne działania contentowe jak również poprzez wsparcie reklamowe. 

Zmniejszenie dystansu z odbiorcą. 

Jedną z kluczowych ról jakie odgrywają obecnie Social Media w społeczeństwie to zmniejszenie dystansu pomiędzy firmą, a Klientem. To już nie jest gigantyczna korporacja, gdzie nie wiemy kto jest kim. Social Media pozwalają na bezpośrednią komunikację z wybranymi osobami czy nawet przedstawicielami zarządu. Tu idealnym przykładem jest LinkedIn.com na którym swoją twarz pokazują Prezesi firm, dzięki czemu zmiękczają relację z użytkownikami. 

Prowadzenie firmowych Social Media przez agencje. 

Decyzję czy masz wiedzę i możliwości do samodzielnego prowadzenia firmowych Social Mediów musisz podjąć w firmie sam. Pamiętaj, że każdy portal np. Facebook.pl; LinkedIn.com, Instagram.pl, rządzi się własnymi prawami. Nie jest wskazane by na każdym z tych kanałów pojawiał się taki sam wpis, zdjęcie czy sposób komunikacji. Agencja bardzo często ma dostęp do nowych narzędzi szybciej niż firma, ma też stałą wiedzę jakie zmiany wprowadzane są na danych portalach. 

Zapytaj nas o wsparcie w prowadzeniu firmowych Social Media.

Konsumpcja mediów społecznościowych stale rośnie. Przeciętnie użytkownik spędza na kanałach społecznościowych ponad 3 godziny dziennie. Jest to wiec bardzo dobre miesiące, by dotrzeć do właściwego odbiorcy. 

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 10; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej