Raport: Wpływ strategii marketingowej na biznes
Oddajemy w Twoje ręce raport z ogólnopolskiego badania strategii marketingowej w firmach – wpływ strategii marketingowej na biznes. Znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji, które zostały opracowane na podstawie danych przekazanych przez managerów, członków zarządów i właścicieli firm.
Dlaczego powstał ten raport?
Hasło „strategia marketingowa” zyskuje na popularności, ale jest też w ostatnich latach mocno nadużywane. Wokół słyszymy o wielu różnych typach strategii: krótkookresowej, dotyczącej obecności na Facebooku czy tej na czas pandemii. Wspólnie z naszymi ekspertami prezentujemy prawdziwie oblicze strategii marketingowej.
Jesteśmy świadkami wielu zmian gospodarczych, przyśpieszonego procesu digitalizacji i wpływu globalnej pandemii na funkcjonowanie firm. W efekcie wiele przedsiębiorstw musiało odnaleźć się w nowym otoczeniu biznesowym. Firmy, które były przygotowane na te zmiany i bazowały na strategii marketingowej mogły łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Biznesy, w których działania strategiczne nie były do tej pory podejmowane mogły odczuć ciężar ostatnich miesięcy.
Celem przeprowadzonego badania było zweryfikowanie poziomu świadomości strategii marketingowej i jej wpływu na rozwój biznesu. Zweryfikowaliśmy wyzwania i trudności związane z opracowaniem i budową strategii w firmie oraz głównym barierom przed jej prowadzeniem.
Zapytaliśmy przedstawicieli polskiego biznesu w jakiej formie uważają, że powinna być opracowana strategia marketingowa, jakie są jej cele oraz ile są skłonni zapłacić za opracowaniem jej przez firmę zewnętrzną. Podczas badania dowiedzieliśmy się czym dla badanych jest strategia marketingowa, poznaliśmy benefity i bariery jej posiadania.
Analiza wyników przyniosła bardzo ciekawe wnioski. Część z nich była w miarę oczywista i spodziewana, niektóre jednak nas zaskoczyły i jesteśmy przekonani, że nie jest to wyłącznie nasze odczucie.
Badanie pokazało nieścisłości w świadomości na temat strategii marketingowej, podejściu do działań, analiz i audytów.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania. Wierzymy, że ich analiza pomoże w weryfikacji działań Twojej firmy i może wskazać obszary
do poprawy, by jeszcze sprawniej realizować cele.
Miłej lektury!
Dane prezentowane powyżej pochodzą z ogólnopolskiego badania – wpływ strategii marketingowej na biznes, przeprowadzonego przez BUZZcenter.
- Metoda badania: CAWI, N=157 oraz IDI, N=15
Badanie przeprowadzone wśród respondentów z grupy w której są: właściciele jednoosobowych firm, mikroprzedsiębiorcy, właściciele firm z sektora MŚP, przedstawiciele firm rodzinnych oraz pracownicy korporacji. - Data badania: 12.04.2021 – 04.05.2021