Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Zaczynamy działać, czyli o skutecznym zapraszaniu do kontaktów, czyli LinkedIn social selling część II

W pierwszej części naszego poradnika o LinkedIn social selling pisaliśmy o podstawach, czyli o pierwszych krokach w utworzeniu profilu osobowego na LinkedIn.

social-selling

Kolejny krok w LinkedIn social selling to budowanie swojej sieci, czyli pozwolenie na to, by nasz profil zaistniał w wyszukiwarkach. Nie tylko samego portalu, ale by skutecznie wyświetlał się w wyszywaniach innych użytkowników.

Z pierwszej części naszego poradnika wiesz już:

  • Co to jest LinkedIn social selling
  • Jak działa?
  • Jak zacząć ustawienia profilu osobowego

Dla zainteresowanych już dziś podzielimy się newsem. Właśnie powstaje nasz autorski e-book o tym jak rozwijać swoją karierę i skutecznie sprzedawać na portalu poprzez LinkedIn Social Selling. Poradnik zawiera praktyczne i szczegółowe porady na temat portalu, ale także przykłady działań i wiele podpowiedzi z życia wziętych. Przede wszytskim jednak skupia się na tematyce LinkedIn social selling.

W tym artykule podpowiemy jak aktywnie włączyć się w ekosystemem LinkedIn, jak budować swoją sieć kontaktów i jak zapraszać, by być akceptowanym.

Czas start, zaczynamy działać z LinkedIn social selling

Kiedy nasz osobisty profil jest już gotowy, oraz jest w pełni uzupełniony, kiedy czujemy że nasza wirtualna wizytówka jest wystarczająca, możemy pomyśleć o rozszerzeniu grona naszych kontaktów na portalu LinkedIn. Na wstępie warto jednak podkreślić, że ilość nie zawsze znaczy jakość. Algorytmy portalu mocno promują i poprawiają pozycjonowanie osób z większą ilością kontaktów np. +1000, jednak sztuką jest mieć grono znajomych, z którymi w przyszłości jesteśmy w stanie nawiązać relacje zawodową lub biznesową, czyli LinkedIn social selling. My zachęcamy by zachować umiar, aktywnie poszerzać swoją sieć kontaktów, jednak by robić to rozsądnie i pomyśleć o przyszłych korzyściach.

Przedstawiamy 4 sposoby na aktywne posykiwanie znajomych na portalu.

Sposób na znajomych #1

Źródło: LinkedIn

LinkedIn regularnie przygotowuje dla nas import z książki adresowej na którą mamy założone konto. Warto co jakiś czas kliknąć w tę opcje i sprawdzić kogo możemy zaprosić do kontaktów. Są to osoby, z którymi mieliśmy już jakąś interakcję mailową. Nie musimy też zapraszać wszystkich, z proponowani listy można wybrać tylko wybranych. Haczyk jest jeden. Nam zależy na kontaktach biznesowych, a najczęściej nasze konta podpięte są pod skrzynki prywatne. Na skrzynkach prywatnych natomiast mogą pojawić się kontakty do rekruterów, z czego, jeśli stawiamy na rozwój zawodowy, warto skorzystać i zaprosić ich.

Sposób na znajomych #2

Mało znana, ale jednak bardzo przydatna funkcja wyszukiwania to Absolwenci. Algorytmy podpowiadają nam innych użytkowników, absolwentów naszej uczelni. Warto przejrzeć propozycje, być może na uczelni spędziliście trochę czasu z osobami, z którymi warto odświeżyć kontakt?

Sposób na znajomych #3

Pasek wyszukiwania to zdecydowanie najprostsza forma wykiwania kontaktów. Tu mamy dużo większe możliwości. Ta funkcja pozwala rozszerzyć swoją sieć zawodową, szukając osób po nazwisku, zainteresowaniach czy firmie, w której pracują. Jak to zrobić? W pasku wyszukiwania należy wpisać szukane słowo kluczowe, np. marketing manager. Jako że hasło jest dość popularne, LinkedIn ułatwia nam życie i dodaje kilka dodatkowych funkcji wyszukiwania. W opcjach podstawowych po wpisaniu naszego hasła mamy do wyboru oferty pracy, ludzi, treści, firmy. Natomiast po rozszerzeniu wyszukiwania możemy wskazać:

  • Typ kontaktu (pierwszy, druki lub trzeci stopień relacji)
  • Lokalizacja
  • Miejsce pracy
  • Branża

Portal sam przekieruje nas na wyszukiwarkę osób, ale, o tych funkcjach warto pamiętać na przyszłość, np. na etap planowania strategii social sellingowej.

Kiedy znaleźliśmy już osobę, która nas interesuje możemy zaprosić ją do grona znajomych, ale uwaga. Zastanówcie się sami, ile zaproszeń od nieznanych Wam osób przyjmujecie bez zastanowienia? Czy Waszym celem jest gromadzenie znajomych czy budowanie wartościowej sieci kontaktów? No właśnie. By zwiększyć szansę na pozyskanie nowego kontaktu zachęcamy by:

  • Wejść na profil danej osoby
  • Przejrzeć go i zastanowić się jakie macie „punkty styku”
  • Zapraszając taką osobę kliknijcie w „nawiąż kontakt” i wybierzcie opcje „dodaj notatkę”
Źródło: LinkedIn
Źródło: LinkedIn

Napisanie kilku słów o sobie, informacje że poznaliście się podczas konferencji czy przypomnienie, o wspólnie realizowanym projekcie, ułatwi decyzję o przyjęciu was do sieci kontaktów. Ważne – zastanówcie się jak napisać taką wiadomość, macie tylko (lub aż) 300 znaków. W e-booku damy Wam kilka przykładów jak taką notatkę napisać.

Dodatkowo, jeśli wyszukujecie osoby po funkcjach czy stanowiskach warto dodać Wasze wyszukiwanie do zapamiętywanych filtrów, co pozwoli by LinkedIn w przyszłości podpowiadał podobnych użytkowników.

Sposób na znajomych #4

Źródło: LinkedIn

Znajdź w pobliżu to nasz ulubiony sposób na zwiększanie grona linkedinowych znajomych. Pisaliśmy już o tym w artykule Wykorzystaj potencjał konferencji branżowych i zachęcamy, by aktywnie korzystać z tej funkcji. Ta funkcja pozwala szybko wyszukiwać i nawiązać kontakt z innymi osobami na portalu LinkedIn, które aktualnie przebywają blisko Ciebie. Jest to świetny sposób na aktywne poszerzanie sieci podczas szkoleń, konferencji czy spotkań networkingowych. Kiedy włączymy te funkcje wyświetli nam się lista dostępnych kontaktów, które łatwo możemy dodać do naszej sieci.

Jak widzicie nawiązywanie kontaktów na LinkedIn nie jest trudne. Istnieje wiele sposobów na pozyskanie wartościowych kontaktów. Z czasem mogą przerodzić one się w ciepłe leady (o tym w części o budowaniu strategii Social Selling). Najważniejsze, by zachować umiar, oraz skupić się na kontaktach, które faktycznie ułatwią nam zrealizowanie celu jaki ma nasza obecność na LinkedIn. Nie liczy się ilość, ale jakość.

Kiedy zarówno nasz profil będzie pełen wartościowych informacji, a nasza sieć kontaktów się zwiększy, zwiększa się prawdopodobieństwo, że to nas będą zapraszać.

W następnej części podpowiemy, jak tworzyć angażujące treści.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 14; średnia: 4,86)

Przeczytaj również

  • LLM

    Czym są LLM?

    Duże modele językowe (LLM) to zaawansowane systemy sztucznej inteligencji, które przetwarzają, rozumieją i generują tekst przypominający ludzki. Szkolone są na obszernych zbiorach danych, często zawierających miliardy słów z różnych źródeł. co czyni je kluczowym narzędziem w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego.

    Czytaj dalej
  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej