Marketing i Sprzedaż B2B – realizuj skuteczne działania i pozyskuj nowych Klientów, II edycja

Akademia Marketingu i Sprzedaży B2B

O szkoleniu

Jak zbudować działania marketingowe, które wspierają pozyskiwanie Klientów i dają zwrot z inwestycji w postaci dodatkowego przychodu? Ty sam możesz zbudować kampanie, które rozwijają biznes. 

Jeżeli Twoja firma potrzebuje większej liczby zamówień, potencjalnych Klientów czy nowych leadów, to właśnie odpowiednio zaprojektowany marketing jest kluczem do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Prawda jest taka, że na marketing można wydać ogromne budżety, ale uzyskanie efektywnego zwrotu to już sztuka. Co z tego, że Twój post na Facebooku osiągnie duży zasięg czy 500 lajków, jeżeli nie sprzedajesz swoich produktów lub usług.

Na bazie wieloletniego doświadczenia twórców tego programu, zarówno w małych jak i w dużych firmach, pokazujemy jak skutecznie zaplanować działania, w oparciu o solidną strategię i plan. O tym jak to robić mówimy dlatego, że wiemy, ile można zaoszczędzić, a także co Twój biznes może zyskać. Źle zaplanowane działania powodują, że firmy tracą od 30% do aż 65% budżetów marketingowych. Co więcej, nie pozyskują nowych kontraktów.

Oszczędź od 30% do 65% swojego budżetu i pozyskuj nowych Klientów

Przedstawiamy…

Szkolenie – Marketing i Sprzedaż B2B dla firm z sektora MŚP!

 

Marketing B2B dla firm MŚP, czyli małych i średnich firm do 250 pracowników wymaga wielu umiejętności. Zwinność i świadomość to kluczowe aspekty, dzięki którym można rozwijać biznes. Firmy MŚP często borykają się z brakiem pracowników, niskimi budżetami i niedocenieniem realizacji marketingowych.

Często marketing B2B sprowadzany jest do produkcji ulotek, gadżetów i eventów. Z drugiej strony coraz więcej firm ma pełną świadomość, że marketing jest niezbędnym działem w każdej firmie, ponieważ pomaga rozwijać swoją działalności, przyciągać Klientów oraz zwiększać zyski.

To praktyczne szkolenie online pozwoli Ci poznać skuteczne techniki i metody pracy, które z łatwością zastosujesz w swoim codziennym działaniu. Czy zdajesz sobie sprawę, że zbudowanie strategii marketingowej przez zewnętrzną firmę to koszt od 20.000 do 80.000 zł! Pokażemy Ci jak zrobić to samodzielnie. Co więcej, damy Ci wiele wskazówek jak działania wdrożyć w życie, by zrezygnować z obsługujących Cię podwykonawców.

Czego konkretnie nauczysz się z tego szkolenia?

  • Dowiesz się jak zbudować i wdrożyć skuteczną strategię marketingową dla firmy B2B, która przekłada się na konwersję
  • Przećwiczysz wszystkie te elementy podczas realizacji zadań domowych, które omówisz z trenerem
  • Pracujesz na własnych przykładach, dzięki czemu po szkoleniu masz już zrealizowane 80% planu marketingowego opartego na strategii
  • Poznasz anatomię skutecznych działań marketingowych B2B
  • Dowiesz się jak wybierać narzędzia do komunikacji i promocji oraz jak wdrożyć kampanię, by nie wyrzucać budżetów marketingowych do kosza
  • Unikniesz typowych błędów, które obniżają konwersję i powodują, że nie pozyskujesz nowych Klientów
  • Zrozumiesz, jak działa sprzedaż B2B i czego oczekuje się od nowoczesnego marketera
  • Nauczysz się budować zaufanie, bezpieczeństwo i wiarygodność swojej marki wśród Klientów
  • Przejdziesz 17 lekcji online oraz indywidualne konsultacje, po których gwarantujemy Ci, że Twój marketing bardziej skuteczny i efektywny

Zobacz jakie obszary przejdziemy wspólnie podczas szkolenia

  • Wyzwania marketingu B2B w firmie MŚP
  • Podstawowe koncepcje marketingowe
  • Kluczowe trendy w rozwoju marketingu
  • Rola strategii i planowania
  • Audyt otoczenia
  • Analiza makroekonomiczna
  • Analiza mikroekonomiczna
  • Trendy na rynku
  • Jak analizować konkurencję
  • Jak lepiej dotrzeć do Klienta
  • Jak budować sprzedaż opartą o wiedzę marketingową
  • Wpływ digital marketingu na działania firmy B2B
  • Jak wybrać narzędzia do promocji i komunikacji
  • Jak nie przepalać budżetów reklamowych
  • Budowa planu
  • Wdrożenie i analiza

A to wszystko podczas 17 lekcji online na żywo. Dodatkowo po każdych zajęciach otrzymasz zadania do wykonania.

 

Co wyróżnia ten program na rynku?

  • Program stworzony jest przez praktyków, którzy od wielu lat zajmują się marketingiem i sprzedażą dla firm B2B
  • To jedyny program, łączący wiedzę marketingową z podstawami sprzedaży B2B
  • Szkolenie dopasowane do potrzeb rynku firm MŚP – wiemy jakie budżety mają firmy B2B i jakie są problemy rynku – nie będziemy Ci rekomendować działań, które są nierealne dla Twojego biznesu
  • Zajęcia oparte są o prawdziwe przykłady z firm B2B
  • Każdy uczestnik weźmie udział w indywidualnej konsultacji z wybranym trenerem
  • Program jest kompleksowy i odpowie na wszystkie potrzeby marketingu B2B
  • Program obejmuje wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji w firmach B2B

Kto najbardziej skorzysta na tym kursie?

  • Specjaliści i managerowie marketingu B2B firm MŚP
  • Specjaliści i managerowie sprzedaży B2B firm MŚP
  • Właściciele firm B2B
  • Osoby zarządzające
  • Przedsiębiorcy

Jaka jest cena?

Godzina pracy konsultanta marketingu to co najmniej 300 zł. Agencja marketingowa za obsługę bierze od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie!
Ty otrzymujesz to wsparcie na bieżąco. A samo szkolenie nie kończy się. Masz stały kontakt z trenerami. Do szkolenia możesz dołączyć za 4700 zł netto. Płatność możesz rozłożyć na raty, skorzystać z dofinansowania czy wykorzystać budżet z 2024 roku. Dzięki temu więcej firm może sobie na nie pozwolić.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma

  • 17 lekcji dopasowanych do potrzeb, łącznie 51 godzin zajęć online + zadania domowe
  • Szkolenie w systemie kohortowym, czyli nowoczesna forma nauki połączona z zadaniami do wykonania
  • Test poziomujący wiedzę na początku i po szkoleniu
  • Badanie potrzeb przed szkoleniem
  • Sesję indywidualną z wybranym trenerem, podczas której możesz omówić własne potrzeby
  • Mała, kameralna grupa, dzięki czemu trener będzie mógł skupić się na każdym uczestniku
  • Materiały szkoleniowe
  • Materiały dodatkowe
  • Listę narzędzi digital marketingowych i rabaty na testy wybranych narzędzi
  • Sesja follow-up z trenerami
  • Certyfikat

Sprawdź możliwość dofinansowania tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych nawet do 80%!

BUZZcenter sp. z o.o. jest podmiotem wpisanym do Rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie pod nr 2.14/00334/2023 Jeżeli szukasz dofinansowania na szkolenie, zwróć się do Urzędu Pracy w swoim mieście i dowiedz się, jakie wsparcie mogą zaoferować.

Realizując program szkoleniowy Marketing i Sprzedaż B2B – realizuj skuteczne działania i pozyskuj nowych Klientów i zdając egzamin końcowy możesz uzyskać certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności.

Program szkolenia

Harmonogram i program kursu

Lekcja 1. Wprowadzenie do marketingu MŚP 14.11.2024
Trener: Joanna Urbanowicz
  •  Procesy zakupowe B2B a B2C
  •  Rola marketingu w firmach MŚP
  •  Podstawy skutecznego marketingu B2B
  •  Dlaczego tak wiele firm robi marketing źle?
  •  Główne koncepcje marketingowe
  •  Ścieżka zakupu w B2B
 
Lekcja 2. Podstawy sprzedaży 19.11.2024
Trener: Agnieszka Wnuk
  •  Co marketing B2B powinien wiedzieć o sprzedaży
  •  Skuteczny prospecting
  •  Narzędzia handlowca
  •  Praca z CRM
  •  Właściwe wsparcie handlowców przez marketing B2B
 
Lekcja 3. Rola strategii i planowania w firmie B2B 21.11.2024
Trener: Kamila Kierzek-Mechło
  •  Rola strategii i planowania
  •  Misja i wizja firmy
  •  Cele w marketingu B2B
  •  Kompetencje zespołu marketingowego w firmie
  •  Podział ról w zespole
  •  Ustalenie KPI dla zespołu
 
Lekcja 4. Audyt otoczenia 26.11.2024
Trener: Kamila Kierzek-Mechło
  •  Analiza makroekonomiczna
  •  Analiza mikroekonomiczna
  •  Trendy na rynku
  •  Skąd pozyskiwać dane?
  •  Jak je analizować?
 
Lekcja 5. Konkurencja 28.11.2024
Trener: Kamila Kierzek-Mechło
  •  Jak wybrać konkurentów?
  •  Co warto wiedzieć o konkurencji
  •  Skąd czerpać dane do analizy?
  •  Czy musimy wiedzieć co się dzieje u konkurencji?
 
Lekcja 6. Klient 3.12.2024
Trener: Joanna Urbanowicz
  •  Segmentacja czyli od czego zacząć określenie klienta?
  •  Buyer persona i Ideal Customer Profile
  •  Jak przygotować buyer personę?
  •  Wartości dodane i wyróżniki
  •  Badania marketingowe w B2B
 
Lekcja 7. Świat digital marketingu cz. I 5.12.2024
Trener: Joanna Urbanowicz
  •  Podstawy SEO (Search Engine Optimization)
  •  Strona WWW firmy B2B
  •  On-site SEO w praktyce
 
Lekcja 8. Świat digital marketingu cz. II 10.12.2024
Trener: Kamila Kierzek-Mechło
  •  SEM
  •  Podstawowy Google Ads i GA4
  •  Social Media marketing, poznanie platform
  •  Systemy reklamowe w mediach społecznościowych
  •  Content marketing i słowa kluczowe
  •  Email marketing – zasady i narzędzia
  •  Wideo
Lekcja 9. Marketing offline i content marketing 12.12.2024
Trener: Agnieszka Wnuk
  •  Kanały komunikacji dla firm B2B
  •  Gdzie się reklamować?
  •  Jak liczyć zwrot z marketingu offline?
  •  Budowa dobrego contentu w B2B
Lekcja 10. Sztuczna inteligencja w marketingu B2B 7.01.2025
Trener: Radosław Mechło
  •  Wybór narzędzi, które dają wsparcie w marketingu B2B
  •  W jakich obszarach AI daje wsparcie w marketingu B2B
  •  Korzyści i wyzwania związane z wykorzystaniem AI
  •  Zastosowanie AI w wybranych działach
  •  Praktyczne zastosowanie AI w biznesie
 Lekcja 11. Wdrożenie i analiza planu 9.01.2025
Trener: Kamila Kierzek-Mechło
  •  Planowanie w praktyce
  •  Jak wyznaczać budżet marketingowy
  •  Ile pieniędzy potrzebne jest na działania marketingowe B2B
  •  Jak wdrożyć plan i go egzekwować?
  •  Testy i wyciąganie wniosków
  •  Testy A/B
  •  Analiza wyników
  •  Mierzenie ROMI
 
Lekcja 12. Współpraca z agencjami i analiza efektów 14.01.2025
Trener: Joanna Urbanowicz
  •  Czy każda agencja wie, jak pracować w B2B?
  •  Na co zwrócić uwagę przy wyborze podwykonawców?
  •  Co to jest brief i jak przygotować go dobrze?
  •  Współpraca i analiza efektów agencji SEO
  •  Strona www – jak efektywnie pracować z wykonawcą?
  •  Jak egzekwować wyniki agencji
  •  Odpowiedzialność agencji
 
Lekcja 13. Rola marketera i niezbędnik narzędziowy B2B 16.01.2025
Trener: Agnieszka Wnuk
  •  Zadania marketera B2B – za co powinien odpowiadać marketing
  •  Jak budować swoją pozycję?
  •  Jak wytłumaczyć i zaprezentować zarządowi działania marketingowe, by zostać docenionym
  •  LinkedIn i Sales Navigator
  •  Wybór narzędzi marketing automation
  •  Programy do kreacji
  •  Prezentowanie wyników
 
Lekcja 14. Jak powinna wyglądać współpraca marketingu i sprzedaży? 21.01.2025
Trener: Agnieszka Wnuk
  •  Rola handlowca w firmie B2B
  •  Zakres obowiązków według ścieżki zakupowej
  •  Skąd się biorą konflikty
  •  Jak zadbać o wspólne cele i dobrą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą
 
Lekcja 15. Aspekty prawne i etyczne w marketingu B2B 23.11.2025
Trener: Krzysztof Jankowski
  •  Jakie normy prawne obowiązują marketerów B2B – AI Act, Prawo Autorskie, NIS 2, DORA
  •  Prawo autorskie w marketingu B2B
  •  RODO, consent mode – zasady i praktyka
  •  Prawo a wykorzystanie AI w marketingu B2B
 
Lekcja 16. Sesja follow-up 28.01.2025
  •  Sesja follow-up całej grupy w celu omówienia wniosków i postępów
 
Lekcja 17. Sesja indywidualna – termin ustalamy indywidualnie

Realizuj 30% bardziej efektywny marketing, dzięki 17 lekcjom oraz sesji indywidualnej!
Naucz się planować efektywne kampanie, niezależnie od wysokości budżetu
Zyskaj skuteczność w marketingu, dzięki znajomości narzędzi i liczeniu zwrotu z inwestycji

BUZZcenter sp. z o.o. jest podmiotem wpisanym do Rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie pod nr 2.14/00334/2023 Jeżeli szukasz dofinansowania na szkolenie, zwróć się do Urzędu Pracy w swoim mieście i dowiedz się, jakie wsparcie mogą zaoferować.

Realizując program szkoleniowy Marketing i Sprzedaż B2B – realizuj skuteczne działania i pozyskuj nowych Klientów i zdając egzamin końcowy możesz uzyskać certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności.