Beata Kierzek,

Ulotka jako narzędzie dla marketingu.

Prezentujemy nowy cykl wpisów o narzędziach w marketingu. Nie tylko tych znanych, digitalowych - popularnych i aktualnie na topie, ale również tych które są z nami od lat, a wiele firm nadal z nich korzysta. Na początek ulotka jako narzędzie dla marketingu.

ulotka w biznesie


Ulotka, to wydawałoby się najbardziej prozaiczny i jednocześnie najpopularniejszy produkt poligraficzny. Jednak odpowiedni dobór papieru, technik i zabiegów graficznych jeszcze na etapie projektowania, potrafi uczynić z tego codziennego narzędzia reklamowego prawdziwy majstersztyk. Zwykła ulotka może stać się bardziej atrakcyjna nie tylko dzięki grafice. Dowiedz się jak tego konać korzystając z ulotki. 

Ulotka – co to jest?

Ulotka jest produktem drukowanym, który służy do promocji oraz informacji. Jej przeznaczenie to szybkie rozpowszechnienie wśród grupy odbiorców. Zwykle przybiera ona formę karki, lub rozkładanie broszury, często nie przekracza 4 stron. Najczęściej wykonana na powlekanym papierze, kredowym lub offsetowym.

Rola biznesowa ulotki.

Ulotka, by przyciągała uwagę i spełniła swoją biznesową rolę (zachęcała nowych lub obecnych klientów do zakupów) należy skupić się m. in. na takich aspektach jak:

Układ graficzny

Powinien być czytelny, a liczba elementów na grafice oraz ilość tekstu nie powinna przytłaczać i niepotrzebnie dociążać projektu.

Kolory

Warto dobrać zgodnie z obowiązują paletą kolorystyczną identyfikacji wizualnej, aby już na wstępnie materiał reklamowy wywoływał skojarzenia z marką.

Fonty

Nie ma sensu przesadzać ze zbyt wieloma krojami. Całość powinna być czytelna, po to by wydawać się lekka w odbiorze. Trzeba zadbać o kerning i odpowiednią wielkość tekstu, aby wzrok odbiorcy się nie męczył, ani z powodu zbyt drobnego druku, ani dlatego, że przerośnięty nagłówek przyćmił całą resztę.

Jak projektować ulotkę?


Przystępując do projektowania ulotki należy mieć z tyłu głowy wyobrażenie tego, jak ulotka ma wyglądać już po wydruku – inaczej będzie wyglądał projekt graficzny przygotowany z myślą o ulotce DL, inaczej, jeśli ma to być kwadratowa ulotka dwustronna.

Jeśli firm ma opracowany brand book niezbędne jest bazowanie na wytycznych i dostosowanie projektu do już istniejących. Takie narzędzia to nie jest miejsce do eksperymentów. 

Dobrą praktyką jest, by zleceniodawca najpierw opracował teksty i wytyczne dla grafika. To znacznie przyspiesza pracę niż zmiany tekstów już na istniejącym dokumencie. 

Kluczowe jest też, by jasno określić do kogo jest kierowany produkt i jaki jest jej cel. 


A jak wydrukować ulotkę? 

W slangu poligraficznym podłoże to po prostu papier, na jakim się drukuje. Wybór odpowiedniego podłoża to równie ważny aspekt do wzięcia pod uwagę jak te, które już zostały wymienione, ponieważ będzie rzutować na ostateczny efekt wydruku.

Reprezentujesz markę premium i chcesz, aby drukowane materiały promocyjne oddawały jej chakter? Wybieraj papiery o wyższej gramaturze. W wartościach twojej marki ekologia zajmuje czołowe miejsce? Dobrym wyborem będzie papier Kraftliner.

Gramatura papieru

  • offsetowy (90 g, 120 g, 150 g, 240 g)
  • kredowy mat (130 g, 170 g, 250 g)
  • papier kredowy połysk (130 g, 170 g, 250 g)
  • kraftliner (170 g, 250 g)

Przykłady realizacji ulotek dla biznesu

Przykład zrealizowanej ulotki sieci spożywczej Max Xvier
Realizacja ulotki dla LUX MED
Przykład zrealizowanej ulotki firmy rekrutacyjnej Professional Group

Mogłoby się wydawać, że ulotka jest przestarzałym narzędziem, z którego warto zrezygnować. Na podkreślenie zasługuje jednak fakt, że papier w dobie wszechobecnego digitalu jest uznawany za narzędzie premium. Dodatkowo dobrze zaprojektowana ulotka, z odpowiednim przekazem ma szanse wyróżnić się na rynku. Warunkiem jest dobry przekaz oraz dotarcie do grupy docelowej. 

Masz pytania?

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 11; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • LLM

    Czym są LLM?

    Duże modele językowe (LLM) to zaawansowane systemy sztucznej inteligencji, które przetwarzają, rozumieją i generują tekst przypominający ludzki. Szkolone są na obszernych zbiorach danych, często zawierających miliardy słów z różnych źródeł. co czyni je kluczowym narzędziem w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego.

    Czytaj dalej
  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej