Beata Kierzek,

Ulotka jako narzędzie dla marketingu.

Prezentujemy nowy cykl wpisów o narzędziach w marketingu. Nie tylko tych znanych, digitalowych - popularnych i aktualnie na topie, ale również tych które są z nami od lat, a wiele firm nadal z nich korzysta. Na początek ulotka jako narzędzie dla marketingu.

ulotka w biznesie


Ulotka, to wydawałoby się najbardziej prozaiczny i jednocześnie najpopularniejszy produkt poligraficzny. Jednak odpowiedni dobór papieru, technik i zabiegów graficznych jeszcze na etapie projektowania, potrafi uczynić z tego codziennego narzędzia reklamowego prawdziwy majstersztyk. Zwykła ulotka może stać się bardziej atrakcyjna nie tylko dzięki grafice. Dowiedz się jak tego konać korzystając z ulotki. 

Ulotka – co to jest?

Ulotka jest produktem drukowanym, który służy do promocji oraz informacji. Jej przeznaczenie to szybkie rozpowszechnienie wśród grupy odbiorców. Zwykle przybiera ona formę karki, lub rozkładanie broszury, często nie przekracza 4 stron. Najczęściej wykonana na powlekanym papierze, kredowym lub offsetowym.

Rola biznesowa ulotki.

Ulotka, by przyciągała uwagę i spełniła swoją biznesową rolę (zachęcała nowych lub obecnych klientów do zakupów) należy skupić się m. in. na takich aspektach jak:

Układ graficzny

Powinien być czytelny, a liczba elementów na grafice oraz ilość tekstu nie powinna przytłaczać i niepotrzebnie dociążać projektu.

Kolory

Warto dobrać zgodnie z obowiązują paletą kolorystyczną identyfikacji wizualnej, aby już na wstępnie materiał reklamowy wywoływał skojarzenia z marką.

Fonty

Nie ma sensu przesadzać ze zbyt wieloma krojami. Całość powinna być czytelna, po to by wydawać się lekka w odbiorze. Trzeba zadbać o kerning i odpowiednią wielkość tekstu, aby wzrok odbiorcy się nie męczył, ani z powodu zbyt drobnego druku, ani dlatego, że przerośnięty nagłówek przyćmił całą resztę.

Jak projektować ulotkę?


Przystępując do projektowania ulotki należy mieć z tyłu głowy wyobrażenie tego, jak ulotka ma wyglądać już po wydruku – inaczej będzie wyglądał projekt graficzny przygotowany z myślą o ulotce DL, inaczej, jeśli ma to być kwadratowa ulotka dwustronna.

Jeśli firm ma opracowany brand book niezbędne jest bazowanie na wytycznych i dostosowanie projektu do już istniejących. Takie narzędzia to nie jest miejsce do eksperymentów. 

Dobrą praktyką jest, by zleceniodawca najpierw opracował teksty i wytyczne dla grafika. To znacznie przyspiesza pracę niż zmiany tekstów już na istniejącym dokumencie. 

Kluczowe jest też, by jasno określić do kogo jest kierowany produkt i jaki jest jej cel. 


A jak wydrukować ulotkę? 

W slangu poligraficznym podłoże to po prostu papier, na jakim się drukuje. Wybór odpowiedniego podłoża to równie ważny aspekt do wzięcia pod uwagę jak te, które już zostały wymienione, ponieważ będzie rzutować na ostateczny efekt wydruku.

Reprezentujesz markę premium i chcesz, aby drukowane materiały promocyjne oddawały jej chakter? Wybieraj papiery o wyższej gramaturze. W wartościach twojej marki ekologia zajmuje czołowe miejsce? Dobrym wyborem będzie papier Kraftliner.

Gramatura papieru

  • offsetowy (90 g, 120 g, 150 g, 240 g)
  • kredowy mat (130 g, 170 g, 250 g)
  • papier kredowy połysk (130 g, 170 g, 250 g)
  • kraftliner (170 g, 250 g)

Przykłady realizacji ulotek dla biznesu

Przykład zrealizowanej ulotki sieci spożywczej Max Xvier
Realizacja ulotki dla LUX MED
Przykład zrealizowanej ulotki firmy rekrutacyjnej Professional Group

Mogłoby się wydawać, że ulotka jest przestarzałym narzędziem, z którego warto zrezygnować. Na podkreślenie zasługuje jednak fakt, że papier w dobie wszechobecnego digitalu jest uznawany za narzędzie premium. Dodatkowo dobrze zaprojektowana ulotka, z odpowiednim przekazem ma szanse wyróżnić się na rynku. Warunkiem jest dobry przekaz oraz dotarcie do grupy docelowej. 

Masz pytania?

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 11; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Strategia w biznesie

    Strategia w biznesie - jak wybrać strategię firmy?

    Strategia w biznesie to narzędzie, które pozwala zbudować i rozwijać współczesne przedsiębiorstwo, tak by realizowało założone cele. Najczęstsze cele to sprzedaż, choćby ją zrealizować potrzebni są także klienci i powtarzalność zakupów. Sprawdź, jak ustalić strategię właściwą dla Twojego przedsiębiorstwa.

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe w biznesie

    Badania marketingowe w biznesie – badania CAWI

    Rozwój biznesu wymaga od przedsiębiorców bardzo dobrej znajomości rynku, produktów, ale przede wszystkim znajomości potrzeb klienta. To on jest kluczowy w całym procesie sprzedaży, a idealne prowadzenie firmy polega zbudowaniu oferty tak, by odpowiadała ona na oczekiwania Klientów. Badania marketingowe w biznesie są jednym z najlepszym sposobów, by to osiągnąć.

    Czytaj dalej
  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej