Beata Kierzek,

Ulotka jako narzędzie dla marketingu.

Prezentujemy nowy cykl wpisów o narzędziach w marketingu. Nie tylko tych znanych, digitalowych - popularnych i aktualnie na topie, ale również tych które są z nami od lat, a wiele firm nadal z nich korzysta. Na początek ulotka jako narzędzie dla marketingu.

ulotka w biznesie


Ulotka, to wydawałoby się najbardziej prozaiczny i jednocześnie najpopularniejszy produkt poligraficzny. Jednak odpowiedni dobór papieru, technik i zabiegów graficznych jeszcze na etapie projektowania, potrafi uczynić z tego codziennego narzędzia reklamowego prawdziwy majstersztyk. Zwykła ulotka może stać się bardziej atrakcyjna nie tylko dzięki grafice. Dowiedz się jak tego konać korzystając z ulotki. 

Ulotka – co to jest?

Ulotka jest produktem drukowanym, który służy do promocji oraz informacji. Jej przeznaczenie to szybkie rozpowszechnienie wśród grupy odbiorców. Zwykle przybiera ona formę karki, lub rozkładanie broszury, często nie przekracza 4 stron. Najczęściej wykonana na powlekanym papierze, kredowym lub offsetowym.

Rola biznesowa ulotki.

Ulotka, by przyciągała uwagę i spełniła swoją biznesową rolę (zachęcała nowych lub obecnych klientów do zakupów) należy skupić się m. in. na takich aspektach jak:

Układ graficzny

Powinien być czytelny, a liczba elementów na grafice oraz ilość tekstu nie powinna przytłaczać i niepotrzebnie dociążać projektu.

Kolory

Warto dobrać zgodnie z obowiązują paletą kolorystyczną identyfikacji wizualnej, aby już na wstępnie materiał reklamowy wywoływał skojarzenia z marką.

Fonty

Nie ma sensu przesadzać ze zbyt wieloma krojami. Całość powinna być czytelna, po to by wydawać się lekka w odbiorze. Trzeba zadbać o kerning i odpowiednią wielkość tekstu, aby wzrok odbiorcy się nie męczył, ani z powodu zbyt drobnego druku, ani dlatego, że przerośnięty nagłówek przyćmił całą resztę.

Jak projektować ulotkę?


Przystępując do projektowania ulotki należy mieć z tyłu głowy wyobrażenie tego, jak ulotka ma wyglądać już po wydruku – inaczej będzie wyglądał projekt graficzny przygotowany z myślą o ulotce DL, inaczej, jeśli ma to być kwadratowa ulotka dwustronna.

Jeśli firm ma opracowany brand book niezbędne jest bazowanie na wytycznych i dostosowanie projektu do już istniejących. Takie narzędzia to nie jest miejsce do eksperymentów. 

Dobrą praktyką jest, by zleceniodawca najpierw opracował teksty i wytyczne dla grafika. To znacznie przyspiesza pracę niż zmiany tekstów już na istniejącym dokumencie. 

Kluczowe jest też, by jasno określić do kogo jest kierowany produkt i jaki jest jej cel. 


A jak wydrukować ulotkę? 

W slangu poligraficznym podłoże to po prostu papier, na jakim się drukuje. Wybór odpowiedniego podłoża to równie ważny aspekt do wzięcia pod uwagę jak te, które już zostały wymienione, ponieważ będzie rzutować na ostateczny efekt wydruku.

Reprezentujesz markę premium i chcesz, aby drukowane materiały promocyjne oddawały jej chakter? Wybieraj papiery o wyższej gramaturze. W wartościach twojej marki ekologia zajmuje czołowe miejsce? Dobrym wyborem będzie papier Kraftliner.

Gramatura papieru

  • offsetowy (90 g, 120 g, 150 g, 240 g)
  • kredowy mat (130 g, 170 g, 250 g)
  • papier kredowy połysk (130 g, 170 g, 250 g)
  • kraftliner (170 g, 250 g)

Przykłady realizacji ulotek dla biznesu

Przykład zrealizowanej ulotki sieci spożywczej Max Xvier
Realizacja ulotki dla LUX MED
Przykład zrealizowanej ulotki firmy rekrutacyjnej Professional Group

Mogłoby się wydawać, że ulotka jest przestarzałym narzędziem, z którego warto zrezygnować. Na podkreślenie zasługuje jednak fakt, że papier w dobie wszechobecnego digitalu jest uznawany za narzędzie premium. Dodatkowo dobrze zaprojektowana ulotka, z odpowiednim przekazem ma szanse wyróżnić się na rynku. Warunkiem jest dobry przekaz oraz dotarcie do grupy docelowej. 

Masz pytania? Napisz do nas. Pomożemy Ci dobrać odpowiednie narzędzia do Twoich potrzeb. 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 11; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • działania marketingowe

    Działania marketingowe - wydatek czy inwestycja?

    Ile wydajesz na działania marketingowe? Odwieczne pytanie wielu managerów i prezes. A powinno być inaczej. Zobacz kiedy marketing stanowi wydatek a kiedy inwestycje. Przeczytaj jakie są zależności.

    Czytaj dalej
  • handlowiec

    Jak dobry handlowiec może zastąpić działania marketingowe?

    Wiele firm nie wyobraża sobie sprzedaży bez marketingu. Inne natomiast skupią się tylko na działaniach handlowych. Jak zachować właściwe proporcje? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czy handlowiec to podstawa realizacji sprzedaży? 

    Czytaj dalej
  • marketing

    Jak marketing powinien wspierać stabilność firmy?

    Marketerzy mają w biznesie opinie osób kreatywnych, które ze sprzedażą nie mają za wiele wspólnego. Marketing z taką właśnie łatką musi działać, jednak marketerzy po części sami sobie na to zasłużyli. Brak analiz, brak mierzenia zwrotu z inwestycji, a także brak wiedzy o kliencie przyczyniły się do tego. Czy prawdziwie?

    Czytaj dalej
  • Biznes w Nowym Ładzie

    Prezesie, zabezpiecz swój biznes w Nowym Ładzie.

    1 stycznia 2022 to dzień, który z pewnością wielu przedsiębiorców zapamięta. Wraz z nowym rokiem zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zwłaszcza podatkowe, które dotykają rzeszę przedsiębiorców. Nowy Ład, bo tak nazywane są te zmiany niewątpliwie przysparzają również biznesowi wiele bolączek. Jak wspierać swój biznes w Nowym Ładzie? 

    Czytaj dalej