Na naszym profilu na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/buzzcenter ruszamy z cyklem #ProfesjonalnyProfilLinkedIn, którego zadaniem jest przeprowadzenie Cię w kilku prostych krokach, jak zbudować profil osobisty na miarę profesjonalnej marki. Pierwszy krok to określenie celu.
LinkedIn to największa społeczność ludzi biznesu. Na świecie w ponad 200 krajach jest już 670 mln użytkowników, a w Polsce ponad 3,7 mln. Aż 15% społeczności osób pracujących w naszym kraju korzysta z tego medium. LinkedIn daje ogromne możliwości na networking, budowanie pozycji zawodowej czy zmiany pracy.
Jeśli zależy Ci na profesjonalnej marce warto poświęcić trochę czasu i postawić właśnie na portal LinkedIn. Dołączając do sieci i budując profesjonalny profil dajesz się łatwo wyszukać w Google . Zrób prosty test i wpisz w wyszukiwarce swoje imię i nazwisko. Czy jako jedne z pierwszych pozycji to LinkedIn i Facebook? Jeśli odpowiednio zadbasz o swój profil przyniesie to bardzo wymierne korzyści, dasz się wyszukać rekruterem i potencjalnym partnerom biznesowym.
Gotowi do startu? Wyznacz cel na LinkedIn.
Czytając ten wpis jesteśmy pewni, że posiadasz już profil osobisty, ale pytanie czy jest on dobrze zbudowany? W tym cyklu przeprowadzimy Cię przez budowanie profesjonalnego profilu na LinkedIn. Zanim przejdziemy do części „operacyjnej” i omówimy dla Ciebie krok po kroku budowanie profilu, jego uzupełnianie i obsługę, niezbędne są elementy takie jak wyznaczenie celu czy budowa strategii.
Cykl będzie składał się z następujących elementów:
- Cel „bycia” na LinkedIn
- Zbudowanie planu działań
- Wybór zdjęcia profilowego i wyróżnienie się
- Podsumowanie w zakładce O mnie
- LinkedIn to nie CV
- Pozyskiwanie referencji
- Poszukiwanie pracy
- Budowanie sieci kontaktów i networking
- Aktywność na LinkedIn
Po każdej publikacji z cyklu #ProfesjonalnyProfilLinkedIn możecie konsultować z nami ZA DARMO poszczególne elementy profilu. Jeśli macie pytania piszcie na kontakt@buzzcenter.pl
Jak wyznaczyć cel na LinkedIn?
Niezwykle istotne jest by przede wszystkim mieć świadomość, że jeśli chcesz osiągnąć jakiś cel, to nie jest to kwestia przypadku, a dokładnego planowania. Określanie celu można formułować na wiele sposób, natomiast najbardziej popularna jest metoda SMART. Nazwa powstała od pierwszych liter słów, które składają się na poprawnie określony cel: simple, measurable, achievable, relevant, time based.
Jaki ma być cel?
- prosty – jasno sformułowany, ale też i zrozumiały
- mierzalny – możliwy do zmierzenia
- osiągalny – realny oraz możliwy do osiągnięcia
- istotny – ambitny, ale powinien być krokiem naprzód
- określony w czasie.
Zacznij od określenia tego celu głównego. Określ jasno na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć. Przekładając to na przykłady dotyczące LinkedIn oto kilka pomysłów:
- szukanie nowej pracy
- zbudowanie siatki kontaktów
- zbudowanie pozycji eksperta
- zwiększenie rozpoznawalności
Mając wytypowany cel główny warto jest go dokładnie opisać, tak by szczegółowo go określić. Pomoże to w jego realizacji. Opisz go według metody SMART. Przykładowo, jeśli moim celem jest budowa pozycji eksperta, to cele mogę rozpisać w następujący sposób:
Chcę zbudować pozycję eksperta z dziedziny marketingu B2B na LinkedIn. Do końca grudnia 2020 opublikuję cykl 20 artykułów z mojej dziedziny, tak by każdy z nich osiągał zasięg minimum 500 odbiorców i pozyskam min. 30 nowych zapytań na usługę doradztwa marketingowego dla B2B.
Swoje cele warto opisać w pozytywnej formie, zapisać w widocznym miejscu tak by regularnie wracać do niego i weryfikować swoje wyniki. Określanie celu wydaje się banalne, jednak bardzo ważne jest, żeby przemyśleć go dobrze. Czy na pewno chcesz teraz zmienić pracę? Masz na tyle dużą wiedzę, by budować pozycję eksperta? Czy zależy Ci na rozpoznawalności? Pierwsze odpowiedzi mogą być oczywiste, jednak warto mierzyć siły na zamiary. Czy to jest dobry moment? Zrób sobie rachunek sumienia, poświęć kilka dni na to by przemyśleć pomysł na samego siebie.
Trzymamy kciuki za Twoje cele. Kolejny etap to budowanie planu działań. Zajmiemy się stworzeniem mini strategii dla Twojego profilu, podpowiemy Ci na co zwrócić uwagę oraz jakie kroki wykonać i jak stworzyć dobry plan działań.