Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

Cykl Profesjonalny Profil LinkedIn. Dobierz odpowiednie zdjęcie profilowe i wyróżnij się!

Na profilu osobistym LinkedIn jest wiele możliwości personalizacji, w tym zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle (baner). W ramach cyklu Profesjonalny Profil na LinkedIn dowiedz się jakie zdjęcie ustawić i wyróżnij się wśród innych!

zdjęcie profilowe

Na etapie, kiedy masz już opracowany cel „bycia” na LinkedIn i rozpisałeś swój plan działań, niezbędna jest akcja. Zacznij personalizować swój profil. Narzędzie daje Ci wiele możliwości ku temu. Tym razem dowiesz się jak to zrobić poprzez właściwy wybór zdjęcia profilowego oraz opracowanie grafiki w tle, tak by maksymalnie wykorzystać obie powierzchnie. 

To jak Cię widzą odbiorcy jest kluczowym elementem tego czy zainteresują się i zdecydują kolejną interakcje, czyli czy wejdą na Twój profil. Warto pamiętać, że zdjęcie profilowe pojawia się nie tylko po kliknięciu w Twoją wizytówkę, ale również przy każdej publikacji jak komentarz, a także w wyszukiwarce. To pierwsze punkty styku z Twoją marką osobistą. Wykorzystaj to dobrze. 

Jakie powinno być zdjęcie profilowe na LinkedIn 

Wiedziałeś, że profil, który ma zdjęcie profilowe generuje aż 21 razy więcej odsłon? Tak właśnie podaje LinkedIn na swoim blogu. Twoje zdjęcie profilowe to najbardziej podstawowy elementem profesjonalnego profilu osobistego. To jakie zdjęcie wybierzesz ma znaczący wpływ na to jak będziesz odbierany przez użytkowników, którzy wyszukują Twój profil.  

Jakie zdjęcie wybrać? Najlepszą opcją będzie oczywiście zainwestowanie w profesjonalną sesję biznesową. Dobre zdjęcie będziesz mógł wykorzystać w przyszłości do CV, na stronę www, do materiałów prasowych i wielu innych. Możesz też wybrać zdjęcie, które wykonane jest w domowych warunkach, ważne by spełniało podstawowe kryteria. 

Na co zwrócić uwagę wybierając zdjęcie profilowe?

Zdjęcie profilowe powinno być w miarę eleganckie. Nie zawsze musisz mieć na sobie garnitur. Postaw na schludne ubranie np. koszula lub marynarka. U Pań elegancki, ale delikatny make-up i prosta fryzura. Linkedin to nie jest miejsce na eksperymenty ze zdjęciami. Widok prezesa dużej firmy z wędką wcale nie przyniesie zakładanego efektu. Dużo osób również wstawia jako zdjęcie profilowe logo swojej firmy. Pamiętaj! Profil osobisty to Twój profil. Na promocję firmy wykorzystaj stronę firmową, a o firmie możesz napisać w innych częściach profilu. 

Na LinkedIn ostatnio popularne są kolorowe ramki. Jest to jeden z pomysłów na to, by wyróżnić się wśród innych osób. Jednak, jeśli decydujesz się na kolorową ramkę zdjęcia to wybierz kolor, który jest powiązany np. z kolorami Twojej firmy. 

Najważniejsze elementy dotyczące zdjęcia profilowego – jakie ma być zdjęcie?

  • Profesjonalne
  • Schludne
  • Dobrej rozdzielczości 
  • Aktualne
  • Patrz na wprost
  • Pokarz twarz – LinkedIn sugeruje, by twarz zajmowała 60% zdjęcia 
  • Nie musi być smutne i nudne. Uśmiech jest wskazany 🙂

Są też pewne narzędzia, które ułatwią Ci decyzję, które zdjęcie wybrać. Do tego celu skorzystaj np. z narzędzia PhotoFeeler.com – użytkownicy portalu ocenią czy dane zdjęcie nadaje się na LinkedIn. 

Zdjęcie w tle, czyli Twoja prywatna powierzchnia reklamowa.

To Twoja darmowa powierzchnia reklamowa. Wykorzystaj to miejsce najlepiej jak się da. Baner, czyli tzw. zdjęcie w tle ma format prostokąta o wymiarach 1584×396 i max. 4MB. Ustawiając je zawsze sprawdź czytelność zarówno na komputerze jak i na smartfonie.

Jak wybrać dobre zdjęcie w tle? Twój profil jest Twoją wizytówką, ale również powinien odpowiadać na potrzeby odbiorcy. Czego szuka właśnie u Ciebie? W zależności od odpowiedzi na to pytanie warto przemyśleć jak najlepiej wykorzystać baner w tle. Pamiętaj, że zdjęcie wyświetla się innym użytkownikom. Warto zagospodarować je dobrze.

Pomysły na zdjęcie w tle.

Zdjęcie w tle w profilu pracownika firmy.

Pierwsza opcja, jeśli jesteś pracownikiem firmy/korporacji/agencji etc. Warto zapytać w dziale marketingu (czasem HR) o to czy mają gotowe banery na LinkedIn. Jeśli Twój profil nie jest nakierowany np. na cel typu zmiana pracy, a chcesz jak najlepiej reprezentować swojego pracodawcę, warto by zdjęcie w tle było zaakceptowane przez firmę. Możliwe, że Twoja firma działa w obszarze projektów Employee Advocacy i ma przygotowane materiały dla swoich ludzi. Pamiętaj, że promowanie firmy nie jest obowiązkowe. Jeśli natomiast zdecydujesz się na wykorzystanie LinkedIn w działaniach promujących biznes czy pozyskujesz klientów za pośrednictwem Linkedin, niech Twój profil reprezentuje wartości firmy. 


Takich banerów Twoja firma może przygotować kilka, w zależności od działu w jakim pracujesz. Warto zdjęcie w tle aktualizować np. jeśli obecnie realizujecie kampanię CSR albo wprowadzajcie na rynek nowy produkt. Spójna komunikacja poprzez zdjęcie w tle nie jest zarezerwowana jedynie dla dużych organizacji. Spokojnie możecie wdrożyć ją nawet przy kilkuosobowej firmie.

Zdjęcie w tle dla właścicieli biznesu

Najchętniej zdjęcie w tle wykorzystywane jest przez freelancerów. Śledząc np. szkoleniowców czy doradców, możesz zauważyć, że aktywnie pokazują oni swoje biznesy na banerze. Jak to wykorzystać? Na projekcie możesz pokazać kilka głównych elementów Twoich usług, zaprezentować stronę www, hasła powiązane z Twoją marką osobistą czy zareklamować ofertę specjalną lub produkt. 

Warto, by taki baner był spójny z Twoją komunikacją wizualną, zawrzyj logo swojej marki, bazuj na kolorach firmowych. Nie bój się zmieniać tego banneru tak często jak jest to potrzebne. 

Skąd wziąć zdjęcie na baner w tle? Skorzystaj z darmowych banków zdjęć.    

Jeśli nie masz pomysłu lub ochoty na prowadzenie aktywnych działań promocyjnych za pośrednictwem LinkedIn uatrakcyjnij swój profil poprzez zdjęcie ze stoku. Z automatu profil ma zdjęcie w tle jak niżej.

Skorzystaj z opcji wstawienie zdjęcia. Wybierz zdjęcie, które najlepiej określa Twoją branże. Np. jesteś konferansjerem – wybierz zdjęcie pełnej sali podczas eventu. Coś co zobrazuje czym się zajmujesz. Pomyśl, co może wskazywać na obszar Twojej pracy i zainteresowania. Nie zostawiaj jednak wolnej powierzchni. Poniżej zobacz kilka podpowiedzi:

Praca w branży ubezpieczeniowej

Praca w branży consultingowej

Kilka stron, z których możesz skorzystać szukając odpowiedniego zdjęcia

  • www.freepik.com
  • unsplash.com
  • pixabay.com

Niezależnie na którą z opcji wyboru zdjęcia się zdecydujesz, warto żeby było ono dobrej jakości (rozdzielczości) oraz by było ono spójne z Twoją wizją „bycia” na LinkedIn. Wykorzystaj tą darmową powierzchnie reklamową, by jeszcze sprawniej realizować cele na LinkedIn. 

Pamiętaj, możesz do nas pisać i konsultować konkretne elementy profilu. Jeśli masz pytania napisz na kontakt@buzzcenter.pl. Zapraszamy na nasz profil firmowy LinkedIn. Wejdź TU

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 5; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • LLM

    Czym są LLM?

    Duże modele językowe (LLM) to zaawansowane systemy sztucznej inteligencji, które przetwarzają, rozumieją i generują tekst przypominający ludzki. Szkolone są na obszernych zbiorach danych, często zawierających miliardy słów z różnych źródeł. co czyni je kluczowym narzędziem w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego.

    Czytaj dalej
  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej