Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Cykl Profesjonalny Profil LinkedIn. Dobierz odpowiednie zdjęcie profilowe i wyróżnij się!

Na profilu osobistym LinkedIn jest wiele możliwości personalizacji, w tym zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle (baner). W ramach cyklu Profesjonalny Profil na LinkedIn dowiedz się jakie zdjęcie ustawić i wyróżnij się wśród innych!

zdjęcie profilowe

Na etapie, kiedy masz już opracowany cel „bycia” na LinkedIn i rozpisałeś swój plan działań, niezbędna jest akcja. Zacznij personalizować swój profil. Narzędzie daje Ci wiele możliwości ku temu. Tym razem dowiesz się jak to zrobić poprzez właściwy wybór zdjęcia profilowego oraz opracowanie grafiki w tle, tak by maksymalnie wykorzystać obie powierzchnie. 

To jak Cię widzą odbiorcy jest kluczowym elementem tego czy zainteresują się i zdecydują kolejną interakcje, czyli czy wejdą na Twój profil. Warto pamiętać, że zdjęcie profilowe pojawia się nie tylko po kliknięciu w Twoją wizytówkę, ale również przy każdej publikacji jak komentarz, a także w wyszukiwarce. To pierwsze punkty styku z Twoją marką osobistą. Wykorzystaj to dobrze. 

Jakie powinno być zdjęcie profilowe na LinkedIn 

Wiedziałeś, że profil, który ma zdjęcie profilowe generuje aż 21 razy więcej odsłon? Tak właśnie podaje LinkedIn na swoim blogu. Twoje zdjęcie profilowe to najbardziej podstawowy elementem profesjonalnego profilu osobistego. To jakie zdjęcie wybierzesz ma znaczący wpływ na to jak będziesz odbierany przez użytkowników, którzy wyszukują Twój profil.  

Jakie zdjęcie wybrać? Najlepszą opcją będzie oczywiście zainwestowanie w profesjonalną sesję biznesową. Dobre zdjęcie będziesz mógł wykorzystać w przyszłości do CV, na stronę www, do materiałów prasowych i wielu innych. Możesz też wybrać zdjęcie, które wykonane jest w domowych warunkach, ważne by spełniało podstawowe kryteria. 

Na co zwrócić uwagę wybierając zdjęcie profilowe?

Zdjęcie profilowe powinno być w miarę eleganckie. Nie zawsze musisz mieć na sobie garnitur. Postaw na schludne ubranie np. koszula lub marynarka. U Pań elegancki, ale delikatny make-up i prosta fryzura. Linkedin to nie jest miejsce na eksperymenty ze zdjęciami. Widok prezesa dużej firmy z wędką wcale nie przyniesie zakładanego efektu. Dużo osób również wstawia jako zdjęcie profilowe logo swojej firmy. Pamiętaj! Profil osobisty to Twój profil. Na promocję firmy wykorzystaj stronę firmową, a o firmie możesz napisać w innych częściach profilu. 

Na LinkedIn ostatnio popularne są kolorowe ramki. Jest to jeden z pomysłów na to, by wyróżnić się wśród innych osób. Jednak, jeśli decydujesz się na kolorową ramkę zdjęcia to wybierz kolor, który jest powiązany np. z kolorami Twojej firmy. 

Najważniejsze elementy dotyczące zdjęcia profilowego – jakie ma być zdjęcie?

  • Profesjonalne
  • Schludne
  • Dobrej rozdzielczości 
  • Aktualne
  • Patrz na wprost
  • Pokarz twarz – LinkedIn sugeruje, by twarz zajmowała 60% zdjęcia 
  • Nie musi być smutne i nudne. Uśmiech jest wskazany 🙂

Są też pewne narzędzia, które ułatwią Ci decyzję, które zdjęcie wybrać. Do tego celu skorzystaj np. z narzędzia PhotoFeeler.com – użytkownicy portalu ocenią czy dane zdjęcie nadaje się na LinkedIn. 

Zdjęcie w tle, czyli Twoja prywatna powierzchnia reklamowa.

To Twoja darmowa powierzchnia reklamowa. Wykorzystaj to miejsce najlepiej jak się da. Baner, czyli tzw. zdjęcie w tle ma format prostokąta o wymiarach 1584×396 i max. 4MB. Ustawiając je zawsze sprawdź czytelność zarówno na komputerze jak i na smartfonie.

Jak wybrać dobre zdjęcie w tle? Twój profil jest Twoją wizytówką, ale również powinien odpowiadać na potrzeby odbiorcy. Czego szuka właśnie u Ciebie? W zależności od odpowiedzi na to pytanie warto przemyśleć jak najlepiej wykorzystać baner w tle. Pamiętaj, że zdjęcie wyświetla się innym użytkownikom. Warto zagospodarować je dobrze.

Pomysły na zdjęcie w tle.

Zdjęcie w tle w profilu pracownika firmy.

Pierwsza opcja, jeśli jesteś pracownikiem firmy/korporacji/agencji etc. Warto zapytać w dziale marketingu (czasem HR) o to czy mają gotowe banery na LinkedIn. Jeśli Twój profil nie jest nakierowany np. na cel typu zmiana pracy, a chcesz jak najlepiej reprezentować swojego pracodawcę, warto by zdjęcie w tle było zaakceptowane przez firmę. Możliwe, że Twoja firma działa w obszarze projektów Employee Advocacy i ma przygotowane materiały dla swoich ludzi. Pamiętaj, że promowanie firmy nie jest obowiązkowe. Jeśli natomiast zdecydujesz się na wykorzystanie LinkedIn w działaniach promujących biznes czy pozyskujesz klientów za pośrednictwem Linkedin, niech Twój profil reprezentuje wartości firmy. 


Takich banerów Twoja firma może przygotować kilka, w zależności od działu w jakim pracujesz. Warto zdjęcie w tle aktualizować np. jeśli obecnie realizujecie kampanię CSR albo wprowadzajcie na rynek nowy produkt. Spójna komunikacja poprzez zdjęcie w tle nie jest zarezerwowana jedynie dla dużych organizacji. Spokojnie możecie wdrożyć ją nawet przy kilkuosobowej firmie.

Zdjęcie w tle dla właścicieli biznesu

Najchętniej zdjęcie w tle wykorzystywane jest przez freelancerów. Śledząc np. szkoleniowców czy doradców, możesz zauważyć, że aktywnie pokazują oni swoje biznesy na banerze. Jak to wykorzystać? Na projekcie możesz pokazać kilka głównych elementów Twoich usług, zaprezentować stronę www, hasła powiązane z Twoją marką osobistą czy zareklamować ofertę specjalną lub produkt. 

Warto, by taki baner był spójny z Twoją komunikacją wizualną, zawrzyj logo swojej marki, bazuj na kolorach firmowych. Nie bój się zmieniać tego banneru tak często jak jest to potrzebne. 

Skąd wziąć zdjęcie na baner w tle? Skorzystaj z darmowych banków zdjęć.    

Jeśli nie masz pomysłu lub ochoty na prowadzenie aktywnych działań promocyjnych za pośrednictwem LinkedIn uatrakcyjnij swój profil poprzez zdjęcie ze stoku. Z automatu profil ma zdjęcie w tle jak niżej.

Skorzystaj z opcji wstawienie zdjęcia. Wybierz zdjęcie, które najlepiej określa Twoją branże. Np. jesteś konferansjerem – wybierz zdjęcie pełnej sali podczas eventu. Coś co zobrazuje czym się zajmujesz. Pomyśl, co może wskazywać na obszar Twojej pracy i zainteresowania. Nie zostawiaj jednak wolnej powierzchni. Poniżej zobacz kilka podpowiedzi:

Praca w branży ubezpieczeniowej

Praca w branży consultingowej

Kilka stron, z których możesz skorzystać szukając odpowiedniego zdjęcia

  • www.freepik.com
  • unsplash.com
  • pixabay.com

Niezależnie na którą z opcji wyboru zdjęcia się zdecydujesz, warto żeby było ono dobrej jakości (rozdzielczości) oraz by było ono spójne z Twoją wizją „bycia” na LinkedIn. Wykorzystaj tą darmową powierzchnie reklamową, by jeszcze sprawniej realizować cele na LinkedIn. 

Pamiętaj, możesz do nas pisać i konsultować konkretne elementy profilu. Jeśli masz pytania napisz na kontakt@buzzcenter.pl. Zapraszamy na nasz profil firmowy LinkedIn. Wejdź TU

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 5; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej