Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Cykl Profesjonalny Profil LinkedIn. Przedstaw się, czyli uzupełnij sekcję Nagłówek na LinkedIn oraz Informacje.

Odpowiednie podkreślenie kim jesteś i co robisz to klucz do sukcesu na LinkedIn. Dwa elementy, które mają największy wpływ na jakość i pozycję Twojego profilu osobistego to Nagłówek na LinkedIn oraz Informacje. Zobacz, jak powinny być właściwie opracowane, by zyskać kilku punktów. 

Nagłówek na LinkedIn

Czy frustrujesz się podczas wyszukiwania osób lub firm na LinkedIn? Prawdopodobnie tak. Źle wprowadzony opis profilu osobistego może mieć negatywny wpływ na jakość wyszukiwania. Szukasz Specjalisty ds. finansów, a wyskakuje Ci doradcza kredytowy? To jeszcze nic. Gorzej, kiedy zależy Ci na znalezieniu osób o konkretnych kompetencjach, a jedyne co widzisz to nazwy stanowisk. Dziś dowiesz się jak ustawić właściwy opis, by dać się znaleźć na LinkedIn i nie tylko. 

Nagłówek na LinkedIn.  

Nagłówek to element, który użytkownik widzi jako pierwszy (poza zdjęciem). To na jego podstawie często decyduje, czy wejść w interakcje z Twoim profilem, czy go wyświetlić w pełni lub czy podjąć próbę kontaktu. Odpowiednio ustawiony może podnieść jakość wyszukiwania Twojego profilu. Błędnie, niestety wpłynie na to, że będziesz niezauważony wśród innych na portalu.

Przede wszystkim nagłówek musi być konkretny! Owszem ma interesować i mówić o Tobie maksymalnie jak najwięcej. Jego celem jest również zachęta do kontaktu, ma mówić o Tobie i Twoich kompetencjach.  

Nagłówek jest informacją, która pojawia się tuż pod imieniem i nazwiskiem w podpowiedziach kontaktów, które warto dodać do sieci oraz w wyszukiwarce. Pokazywany jest także, gdy komentujesz lub publikujesz treści. Co ważne, coraz więcej mówi się również o pozycjonowaniu Twojego profilu w wyszukiwarce Google. Czyli to, co wprowadzisz w swoim nagłówki determinuje jak możesz zostać postrzegany przez użytkowników Internetu (nie tylko samego LinkedIn).  

Jak uzupełnić nagłówek na LinkedIn?

Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

Klikając w swój profil osobisty LinkedIn wybierz ołówek i przejdź do sekcji Nagłówek.

Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

Sekcja Nagłówek jest tuż pod Twoim imieniem i nazwiskiem. Jeśli masz profil w kilku językach, nie zapomnij o ustawieniu tej sekcji na inne opcje językowe.

Jaki wprowadzić nagłówek? Postaw na konkretne słowa klucze, podobnie jak przy wyszukiwaniu SEO. Wprowadź hasła, które w jasny sposób określą kim jesteś. Ułatw użytkownikowi znalezienie właśnie Ciebie. 

Zrezygnuj się górnolotnych haseł typu „pomogę rozwinąć Ci Twój biznes”. To obietnica, której często nie możesz dotrzymać, w zamian za to napisz w hasłach kluczach (do 120 znaków) nieco konkretów, np.:

Szkolenia LinkedIn | Strategia marketingowa | CSR 

– to 43 znaki, więc masz jeszcze bardzo dużo możliwości. Najważniejsze, by dać się znaleźć, a mimo rosnącej popularności tzw. Long tail w wyszukiwaniu, na LinkedIn królują konkretne hasłowe zapytania. 

Trzymaj się w tej sekcji konkretów. Jeśli zajmujesz się sprzedażą polis ubezpieczeniowych, Twój nagłówek może wyglądać tak:

Ubezpieczenia | Polisy na życie | Ubezpieczenie samochodu | Ubezpieczenie domu 

Stworzenie dobrych słów kluczowych może nie udać Ci się za pierwszym razem. Zrób kilka testów i wymieniaj je co 2 tygodnie. Zobacz, czy zmieni się liczba wyświetleń Twojego profilu oraz kontaktu z Tobą. 

Pro Tip – tworząc dobry nagłówek przemyśl czy:

  • Jasno określa czym się zajmujesz?
  • Jest łatwy i logiczny w wyszukaniu?
  • Użytkownik wie o co chodzi?
  • Czy jest napisany poprawnie? 

Zakładka informacje, czyli chwal się i zachęcaj do dalszej interakcji.

Budowanie marki personalnej na LinkedIn to nie lada wyzwanie. Podobnie jak w CV, miejsce na to, by przedstawić się, opowiedzieć swoją historię i dać się znaleźć nie jest wykorzystywany w pełni. Mowa tu o sekcji Informacje (nazywam to często personal statement). 

Ta część, w zależności od Twojego celu „bycia” na LinkedIn, powinien mówić jak najwięcej o Tobie. Dlaczego często jest to pomijana sekcja? Często z lenistwa. Polacy z natury nie są również nauczeni chwalenia się i mówienia o sobie. W tej sekcji podejdź do tego nieco inaczej.

Wypisz sobie kluczowe frazy (robiłeś to przy budowaniu strategii, a jeśli nie to przy nagłówku). Na ich bazie rozwiń opis w pierwszej osobie. Pisz JA. Opisz co robisz, czym się zajmujesz, co możesz zaoferować swojemu odbiorcy. Możesz skorzystać z pisania na zasadzie odwróconej piramidy, czyli: kto, co, kiedy, gdzie, jak. Stara zasada w dziennikarstwie uławiająca pisanie informacji. Kiedy kończy Ci się miejsce i niezbędne jest skrócenie sekcji, odcinasz od końca te mniej istotne informacje. 

Masz jednak aż 2000 znaków ze spacjami. Wykorzystaj je dobrze, choć nie na siłę. Przygotuj swoją historię, dlaczego to właśnie Ty jesteś odpowiednią osobą do tej pracy albo dlaczego Twoje usługi są wartością dla potencjalnego klienta. Pisz krótko, zwięźle na temat – nikt nie chce czytać historii, kiedy skończyłeś liceum (no chyba, że był to przełomowy rok w Twojej karierze zawodowej, a jeszcze przed maturą ruszył Twój start-up który przynosi teraz miliony). Opisz kim jesteś, co robisz, dlaczego jesteś właściwą osobą i najważniejsze jak się z Tobą skontaktować. Nie zapomnij o słowach kluczach (jak w SEO). 

Mając tak zbudowany nagłówek i informacje jakość wyszukiwania Twojego profilu wzrośnie. Warto obie sekcje testować i poprawiać. Obserwuj, jak zmieniają się wyniki wyszukiwania profilu na Twojej tablicy. Poza tym wskaźnikiem obserwuj też zachowania innych użytkowników. Czy częściej zapraszają Cię do kontaktu lub czy częściej piszą do Ciebie z konkretnym zapytaniem? 

Jeśli nic się nadal nie dzieje, a Twój profil nie jest często odwiedzany pomyśl o profesjonalnej analizie profilu. Może są tam błędy, których Ty sam nie widzisz? Zobacz, jak możemy Ci pomóc. 

Już dziś przeczytaj też o Mocy LinkedIn. Więcej na:  https://buzzcenter.pl/moc-linkedin/

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 5; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej