Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Potencjał LinkedIn dla firm.

Rozwój portalu społecznościowego LinkedIn dla firm jest coraz bardziej zauważalny. Do niedawna kojarzony głównie z marką osobistą, teraz daje coraz więcej możliwości dla firm. Dowiedz się jak wykorzystać potencjał LinkedIn dla Twojej firmy i jak waloryzować Twoje relacje. 

potencjal-linkedin-dla-firm

Wirtualnemedia.pl wskazały niedawno, że LinkedIn rośnie w siłę i w kwestii portali związanych z pracą zajmuje już drugie miejsce w Polsce (więcej o rankingu przeczytasz TU) . 

Coraz więcej managerów i firm ma świadomość, że aktywność na LinkedIn to konieczność i obowiązek zawodowy. Słyszy się nawet, że firmy dają wytyczne pracownikom, by budować relacje na portalu w ramach. Swoich codziennych obowiązków zawodowych. Portal daje ogromne możliwości zarówno dla osób, które poszukują pracy, jak i dla tych które budują własny wizerunek i stawiają na markę osobistą. Od niedawna coraz bardziej aktywny jest LinkedIn dla firm, rozbudowując strony firmowe o nowe funkcje. Potencjał LinkedIn dla firm.

LinkedIn dla firm, czyli company page

W Polsce użytkowników LinkedIn przybywa z godziny na godzinę. Blisko 4-milionowa społeczność i ok. 16% pracującej populacji Polaków to bardzo dobry wynik. Przy tak szybkim rozwoju kont osobistych na portalu dziwić jednak mogą wynik stron firmowych. Jest ich około 82 tysięcy. Liczba znacząco mniejsza niż ilość konta osobistych, a dodatkowo gro z kont firmowych jest tzw. Kontem widmo, bez publikacji, aktualizacji i pomysłu na jego prowadzenie. 

Czy LinkedIn dla firm ma sens?

Odpowiedz sama się nasuwa. Oczywiście, że TAK. LinkedIn ma ogromny potencjał, a miejsce na budowanie wizerunku i kreowanie przekazu mają zarówno konta osobiste, jak i firmowe. Wymaga to jednak pracy, odpowiedniego przygotowania i konsekwencji w działaniu. 

Dlaczego więc tak mała jest aktywność z poziomu kont firmowych?

Wynika to z kilku powodów. Przede wszystkim przekonanie, że LinkedIn to jedynie portal zawodowy, skupiający osoby zainteresowane zmianą pracy. Od kilku lat skutecznie pokazuje swoje nowe oblicze, jednak nie można ukryć, że właściciel portalu stawiał na rozbudowę kont osobistych. To na nich pojawiały się częste zmiany, nowe funkcje czy bardziej zaawansowane dodatki. Company Page zaczęły być doinwestowane przez LinkedIn dopiero w 2020 roku. Pojawiają się coraz nowsze i ciekawsze funkcje, dzięki czemu firmy mają realne szansę przebić się ze swoim przekazem.

Istotne w budowaniu marki firmowej na portalu jest odpowiednie przygotowanie. Począwszy od założenia (lub uaktualnienia strony), aż po spisanie strategii i planu rozwoju strony. Tu kluczem do sukcesu jest konsekwencja. 

Zaplanuj komunikację!

Najczęstszym powodem jaki wskazują firmy, gdy pytam ich dlaczego nie publiką na profilu firmowym jest odpowiedź – a o czym właściwie mamy pisać? Niestety kłania się tu brak strategii, brak analizy konkurencji i brak analizy własnych możliwości. Kilak razy na naszym blogu wspominaliśmy, że jeśli masz mieć „konto widno” lepiej nie mieć go wcale. Niechlujnie założone social media, bez aktualizacji i publikacji przynoszą wizerunkowo więcej szkód niż korzyści. 

Strategia treści, czyli o czym pisać na LinkedIn dla firm?

Poinformuj odbiorcy czym zajmuje się Twoja firma, jakie są Wasze wyróżniki, na jakich rynkach działacie. Jak pokazuje case firmy Drutex, nazwa nie zawsze wskazuje na branże w jakiej działasz.

Dziej się wiedzą! To kluczowy element dobrej komunikacji na LinkedIn. Pisz o nowościach i ciekawostkach w branży. Dziel się wartościowymi artykułami. Wreszcie sam twórz ekspercki content. O tym jakie treści warto wybrać powinieneś napisać już na etapie budowy strategii. Jeśli masz z nią problem możemy pomóc Twojej firmie. 

Doceń swój zespół. Pisz o osiągnięciach osób z którymi pracujesz, pokaż ich w nieco casualowej wersji. Pochwal się ich sukcesami. Nie bój się, że odejdą. Doceniony pracownik bardziej angażuje się w swoją pracę. 

Dziel się eksperckością.

Oferuj praktyczne porady. 

Pomysłów na wartościowe treści jest wiele. Polecamy korzystać z narzędzi typu kalendarz marketera od Mateusza Czecha, który podpowie jakie interesujące święta i obchody są w danym dniu. Pobierz go z strony! Jeśli chcesz ułatwić sobie życie (i pracę) warto raz na miesiąc planować kalendarz własnych publikacji. Utwórz np. w Excelu kalendarz, zaznacz święta, wolne dni i inne ważne daty. Przemyśl jakimi materiałami dysponujesz i zaplanuj swoje publikacje. Przeanalizuj je, a następnie przygotuj copy postów. Bardzo często kiedy niezbędna jest publikacja, w dziale marketingu zaczyna brakować weny. Dzięki planowaniu zawsze będziesz mieć przygotowane materiały z wyprzedzeniem. 

W następnym artykule podzielimy się wiedzą jak waloryzować biznes na LinkedIn!. Czytaj bloga BUZzcenter.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 4,92)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej