Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

9 podpowiedzi jak powiększyć liczbę obserwujących stronę firmową LinkedIn.

Wielu trenerów i szkoleniowców z obszarów LinkedIn bardzo mocno promuje profile osobiste, zapominając o mocy konta firmowego. Tym czasem, zmiany w indeksowaniu treści przez Google, mają ogromny wpływ na to, że użytkownik szukając Twoją firmie w wyszukiwarce trafia szybko na profil firmowy LinkedIn.

9-podpowiedzi-linkedin

Na początku prosty eksperyment. W wyszukiwarce Google wpisujemy nazwę firmy BUZZcenter. 3 pierwsze wyniki to: strona WWW, LinkedIn i Facebook Bez wątpliwości siła social mediów widoczna jest już na pierwszy rzut oka. Przeprowadź podobny test wpisując nazwę swojej marki.

Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie
Wyszukiwanie firmy w Google

Firmowa strona LinkedIn to jedno z pierwszych miejsc odwiedzanych przez użytkowników portalu, którzy szukają informacji o firmie. Profile pracowników odwiedzane są dopiero w drugiej kolejności. 

Do sukcesu na LinkedIn potrzebne jest połączenie działań na profilu osobistym i firmowym.

Prowadząc aktywnie swój profil osobisty użytkownik ma szansę zdobycia większych zasięgów, czyli dotarcia do szerszego grona odbiorców. Poprzez osobiste zaangażowanie buduje się silne relacje biznesowe. Strona firmowa LinkedIn natomiast to podstawowe źródło wiedzy o firmie dla użytkowników portalu. Dobrze prowadzone może nawet zastąpić stronę WWW w niektórych branżach. Często jednak mówi się, że osiągnięcie dużych zasięgów oraz wysokiej liczby obserwacji jest trudne. Podpowiadamy jakie działania podjąć, by rozkręcić firmowe konto na LinkedIn. 

Jak zwiększyć widoczność i zbudować grono odbiorców na profilu firmowym LinkedIn?

Poprawna konfiguracja profilu firmowego na LinkedIn.

Dane publikowane przez portal wskazują, że uzupełniony poprawnie portal pozwala osiągnąć o 30% więcej wejść. Zanim zacznie aktywnie promować stronę firmową LinkedIn zadbaj, by była ona w pełni uzupełniona. Nie zapominaj o żadnym z elementów. 

Zaangażowanie pracowników.

Zadbaj o zaangażowanie osób z firmy. Naucz swój zespół jak korzystać z LinkedIn, zadbaj o szkolenie. Jasno wskaż reguły, jeśli pracownicy chcą publikować o firmie. Pamiętaj o polityce Social Mediów. Poczytaj, dlaczego to takie ważne TU

Powiadomienie o nowej publikacji.

Od niedawna na profilu firmowym administratorzy mają możliwość wysyłania powiadomień do pracowników o nowej publikacji, by mogli się nią dzielić ze swoimi odbiorcami. Nie używaj jej zbyt często, żeby nie zostać odebrany jako spamer. Ustal zasady, kiedy używać tego powiadomienia. Pamiętaj też, że LinkedIn pozwala korzystać z niego 1 raz na 24 godziny. Przeczytaj o tej funkcji TU.

Linki do strony firmowej LinkedIn na WWW, w mailu i innych kanałach komunikacji.

Na co dzień wysyłacie w firmie wiele e-maili, a Waszą stronę odwiedza wielu Klientów? Wykorzystaj te narzędzia i dodaj linki do Social Mediów. Możesz przygotować baner z zachętą do odwiedzenia profilu firmowego. Pamiętaj, nic na siłę. Zachęcaj, ale subtelnie.

Strona firmowa LinkedIn i aktywność administratorów i zapraszanie osób z listy kontaktów.

Co miesiąc masz na LinkedIn do wykorzystania 100 kredytów do zaproszenia osób ze swojej listy kontaktów. Ta pula jest wspólna dla wszystkich administratorów. Wykorzystaj ją mądrze, ponieważ zaproszeń nie można cofnąć. Za każdym razem, gdy zaproszona osoba przyjmie zaproszenie, do puli powróci kredyt. 

Zapraszanie osób z bazy klientów.

Jeśli Twój profil firmowy na LinkedIn jest interesujący, zawiera wiedzę ekspercką i ciekawostki z rynku warto pomyśleć o wykonaniu mailingu do bazy swoich klientów. Podobnie jak wyżej pamiętaj, by nie był to spam. Pomyśl o dodatkowej zachęcie. LinkedIn wprowadził ciekawą zmianę na swoim koncie (przeczytaj TU o nowościach na LinkedIn) i administratorzy mogą sprawdzić kto polubił ich konto. Spróbuj zautomatyzować działania i w zamian za dodanie konta firmowego na LinkedIn do obserwacji możesz wysłać Klientowi np. ciekawy artykuł w podziękowaniu. 

Prowadzenie aktywnie konta i regularne publikacje.

Wszystkie działania pójdą na nic, jeśli konto na LinkedIn będzie nieaktywne. Podstawą komunikacji na LinkedIn jest aktywna komunikacja, systematyczna, przemyślana i ekspercka. Opracujcie w firmie kalendarz publikacji, napiszcie posty z wyprzedzeniem, jeśli to konieczne skorzystaj z narzędzi do publikacji np. http://hootsuite.com czy https://postfity.com/

Dziel się wiedzą, nie spamuj.

Pamiętaj o wartościowej treści, Publikuj eksperckie i merytoryczne treści, promuj pracowników, dziel się case study. Jeśli już bardzo musisz opublikować post sprzedażowy zrób to subtelnie i sporadycznie. Jeśli Twój profil firmowy LinkedIn będzie wartościowy i dobrze prowadzony klienci przyjdą sami. 

Dbaj o SEO.

SEO to nie tylko strona WWW. Zadbaj o swoje pozycjonowanie w Social Mediach. Pamiętaj, że Google indeksuje coraz więcej treści z Facebook czy LinkedIn. Zastanów się nad słowami kluczowymi, na które chcesz pozycjonować firmę. Pisząc teksty posługuj się zasadami pisania pod SEO. 

Strona firmowa LinkedIn daje bardzo duże możliwości komunikowania się z użytkownikami portalu. W połączeniu z aktywnością pracowników i mądrym wytypowaniu grupy docelowej, jak również przygotowaniu strategii i planu, daje szansę zaistnieć jako silna i aktywna marka. Pamiętaj, że LinkedIn nie jest zarezerwowany tylko dla C-level oraz dużych korporacji. Każdy znajdzie swoje miejsce na portalu, kluczem do sukcesu jest pomysł i konsekwencja. 

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 4,62)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej