Kamila Kierzek Kamila Kierzek-Mechło,

9 podpowiedzi jak powiększyć liczbę obserwujących stronę firmową LinkedIn.

Wielu trenerów i szkoleniowców z obszarów LinkedIn bardzo mocno promuje profile osobiste, zapominając o mocy konta firmowego. Tym czasem, zmiany w indeksowaniu treści przez Google, mają ogromny wpływ na to, że użytkownik szukając Twoją firmie w wyszukiwarce trafia szybko na profil firmowy LinkedIn.

9-podpowiedzi-linkedin

Na początku prosty eksperyment. W wyszukiwarce Google wpisujemy nazwę firmy BUZZcenter. 3 pierwsze wyniki to: strona WWW, LinkedIn i Facebook Bez wątpliwości siła social mediów widoczna jest już na pierwszy rzut oka. Przeprowadź podobny test wpisując nazwę swojej marki.

Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie
Wyszukiwanie firmy w Google

Firmowa strona LinkedIn to jedno z pierwszych miejsc odwiedzanych przez użytkowników portalu, którzy szukają informacji o firmie. Profile pracowników odwiedzane są dopiero w drugiej kolejności. 

Do sukcesu na LinkedIn potrzebne jest połączenie działań na profilu osobistym i firmowym.

Prowadząc aktywnie swój profil osobisty użytkownik ma szansę zdobycia większych zasięgów, czyli dotarcia do szerszego grona odbiorców. Poprzez osobiste zaangażowanie buduje się silne relacje biznesowe. Strona firmowa LinkedIn natomiast to podstawowe źródło wiedzy o firmie dla użytkowników portalu. Dobrze prowadzone może nawet zastąpić stronę WWW w niektórych branżach. Często jednak mówi się, że osiągnięcie dużych zasięgów oraz wysokiej liczby obserwacji jest trudne. Podpowiadamy jakie działania podjąć, by rozkręcić firmowe konto na LinkedIn. 

Jak zwiększyć widoczność i zbudować grono odbiorców na profilu firmowym LinkedIn?

Poprawna konfiguracja profilu firmowego na LinkedIn.

Dane publikowane przez portal wskazują, że uzupełniony poprawnie portal pozwala osiągnąć o 30% więcej wejść. Zanim zacznie aktywnie promować stronę firmową LinkedIn zadbaj, by była ona w pełni uzupełniona. Nie zapominaj o żadnym z elementów. 

Zaangażowanie pracowników.

Zadbaj o zaangażowanie osób z firmy. Naucz swój zespół jak korzystać z LinkedIn, zadbaj o szkolenie. Jasno wskaż reguły, jeśli pracownicy chcą publikować o firmie. Pamiętaj o polityce Social Mediów. Poczytaj, dlaczego to takie ważne TU

Powiadomienie o nowej publikacji.

Od niedawna na profilu firmowym administratorzy mają możliwość wysyłania powiadomień do pracowników o nowej publikacji, by mogli się nią dzielić ze swoimi odbiorcami. Nie używaj jej zbyt często, żeby nie zostać odebrany jako spamer. Ustal zasady, kiedy używać tego powiadomienia. Pamiętaj też, że LinkedIn pozwala korzystać z niego 1 raz na 24 godziny. Przeczytaj o tej funkcji TU.

Linki do strony firmowej LinkedIn na WWW, w mailu i innych kanałach komunikacji.

Na co dzień wysyłacie w firmie wiele e-maili, a Waszą stronę odwiedza wielu Klientów? Wykorzystaj te narzędzia i dodaj linki do Social Mediów. Możesz przygotować baner z zachętą do odwiedzenia profilu firmowego. Pamiętaj, nic na siłę. Zachęcaj, ale subtelnie.

Strona firmowa LinkedIn i aktywność administratorów i zapraszanie osób z listy kontaktów.

Co miesiąc masz na LinkedIn do wykorzystania 100 kredytów do zaproszenia osób ze swojej listy kontaktów. Ta pula jest wspólna dla wszystkich administratorów. Wykorzystaj ją mądrze, ponieważ zaproszeń nie można cofnąć. Za każdym razem, gdy zaproszona osoba przyjmie zaproszenie, do puli powróci kredyt. 

Zapraszanie osób z bazy klientów.

Jeśli Twój profil firmowy na LinkedIn jest interesujący, zawiera wiedzę ekspercką i ciekawostki z rynku warto pomyśleć o wykonaniu mailingu do bazy swoich klientów. Podobnie jak wyżej pamiętaj, by nie był to spam. Pomyśl o dodatkowej zachęcie. LinkedIn wprowadził ciekawą zmianę na swoim koncie (przeczytaj TU o nowościach na LinkedIn) i administratorzy mogą sprawdzić kto polubił ich konto. Spróbuj zautomatyzować działania i w zamian za dodanie konta firmowego na LinkedIn do obserwacji możesz wysłać Klientowi np. ciekawy artykuł w podziękowaniu. 

Prowadzenie aktywnie konta i regularne publikacje.

Wszystkie działania pójdą na nic, jeśli konto na LinkedIn będzie nieaktywne. Podstawą komunikacji na LinkedIn jest aktywna komunikacja, systematyczna, przemyślana i ekspercka. Opracujcie w firmie kalendarz publikacji, napiszcie posty z wyprzedzeniem, jeśli to konieczne skorzystaj z narzędzi do publikacji np. http://hootsuite.com czy https://postfity.com/

Dziel się wiedzą, nie spamuj.

Pamiętaj o wartościowej treści, Publikuj eksperckie i merytoryczne treści, promuj pracowników, dziel się case study. Jeśli już bardzo musisz opublikować post sprzedażowy zrób to subtelnie i sporadycznie. Jeśli Twój profil firmowy LinkedIn będzie wartościowy i dobrze prowadzony klienci przyjdą sami. 

Dbaj o SEO.

SEO to nie tylko strona WWW. Zadbaj o swoje pozycjonowanie w Social Mediach. Pamiętaj, że Google indeksuje coraz więcej treści z Facebook czy LinkedIn. Zastanów się nad słowami kluczowymi, na które chcesz pozycjonować firmę. Pisząc teksty posługuj się zasadami pisania pod SEO. 

Strona firmowa LinkedIn daje bardzo duże możliwości komunikowania się z użytkownikami portalu. W połączeniu z aktywnością pracowników i mądrym wytypowaniu grupy docelowej, jak również przygotowaniu strategii i planu, daje szansę zaistnieć jako silna i aktywna marka. Pamiętaj, że LinkedIn nie jest zarezerwowany tylko dla C-level oraz dużych korporacji. Każdy znajdzie swoje miejsce na portalu, kluczem do sukcesu jest pomysł i konsekwencja. 

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 13; średnia: 4,62)

Przeczytaj również

  • LLM

    Czym są LLM?

    Duże modele językowe (LLM) to zaawansowane systemy sztucznej inteligencji, które przetwarzają, rozumieją i generują tekst przypominający ludzki. Szkolone są na obszernych zbiorach danych, często zawierających miliardy słów z różnych źródeł. co czyni je kluczowym narzędziem w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego.

    Czytaj dalej
  • AI dla Managerów

    AI dla managerów. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

    AI dla managerów jako nowy trend rozwoju firm. W obecnych czasach, kiedy cyfryzacja i praca na danych odgrywają coraz większą rolę, programy oparte na sztucznej inteligencji, stają się nieocenionym wsparciem dla rozwoju firm i podnoszenia ich efektywności operacyjnej. Stosowanie narzędzi AI, przykładowo ChatGPT, pozwala przedsiębiorstwom zdobyć przewagę nad konkurencją dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usprawnieniu procesów zarządzania.

    Czytaj dalej
  • Midjourney v6 – wyczekiwana nowa wersja jest już dostępna

    Wersja 6 Midjourney wprowadza kilka kluczowych ulepszeń, w tym wyższą rozdzielczość obrazów (2048x2048 pikseli), lepsze przetwarzanie języka naturalnego dla bardziej dokładnych i realistycznych obrazów, większą kontrolę nad wariantami obrazów, ulepszone generowanie rąk, możliwość tworzenia modeli 3D i filmów z tekstu.

    Czytaj dalej
  • ISO 42001 w AI

    ISO 42001 w AI

    Nowe wytyczne dla firm korzystających z AI w oparciu o normę ISO. Zapoznaj się z rekomendacjami, by dowiedzieć się jak wdrożyć je w swoim biznesie.

    Czytaj dalej