Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Nowe możliwości LinkedIn. Dowiedz się jak mogą wesprzeć Twój biznes.

Użytkownicy portalu LinkedIn długo czekali na ten moment. Portal coraz sprawniej wdraża nowości i testuje ciekawe rozwiązania. Wiele zmian już za nami, a kolejne wdrażane są stopniowo. Zobacz co ciekawego wydarzyło się na LinkedIn w 2020 roku.

nowe-mozliwosci-linkedin

Głównym celem jaki obrał sobie portal na rozwój w następnych latach to budowa silnego portalu biznesowego, na którym przede wszystkim liczą się relacje. Portal również postawił na wiele nowości w obszarze stron firmowych, które dosyć długo były zaniedbywane przez amerykańskiego giganta. Sprawdź jakie funkcje mogę wesprzeć Twój biznes na LinkedIn. 

Znacząca zmiana – nowy design LinkedIn

Główną zmianą jaką użytkownicy mogą zauważyć już podczas logowania to zdecydowana zmiana wizualna portalu. LinkedIn nadal oscyluje w niebieskich barwach, jednak ich nasycenie znacząco się zmniejszyło. Wiele elementów, takich jak ikony, zostały wyostrzone poprzez wprowadzenie ciemniejszej barwy. 

Elementy graficzne zostały zmiękczone, co daje odczucie nowoczesności. Natomiast istotne funkcje np. jak wyszukiwarka, na której rozwój stawia portal, została zdecydowanie wyróżniona.

Zmianą uległa również aplikacja mobilna. Jest teraz zdecydowanie bardziej czytelna, a kolorystyka nie zlewa się. 

Na wzmiankę zasługuje również nowe, nieuzupełnione zdjęcie w tle. Dla niewprawionego oka daje on odczucie lekkiej wizualizacji. Chwila minie zanim się do niego przyzwyczaimy, jednak to mały ukłon w kierunku osób, które nie mają w pełni uzupełnionych profili. Przeczytaj, jak uzupełnić swój profil TU

Źródło: https://blog.linkedin.com/2020/september/24/a-new-look-for-linkedin-from-the-inside-out

LinkedIn stories

Jeszcze w tym roku LinkedIn znacząco zwiększy ilość kont z funkcją Stories. Funkcje, do tej pory znane z nieco bardziej „społecznych” mediów społecznościowych wzbudza duże zainteresowanie. Widzimy w nowym narzędziu ciekawe możliwości dla osób, które często pojawiają się z mediach, szkoleniach czy wydarzeniach branżowych. Pozwoli to na bieżące przekazywanie newsów, a biznesowy portal zyska szansę na jeszcze większy wzrost zainteresowania i interakcji między użytkownikami. 

Newsletter na LinkedIn

To zdecydowanie funkcja, na którą czekamy z wytęsknieniem. Jest wprowadzana bardzo stopniowo, jednak daje ogromne szanse komunikacyjne dla osób budujących markę osobistą i firmową na LinkedIn. 

Dzięki subskrypcji wybranych newsletterów portal zapewni sobie dodatkowy ruch wewnętrzny, co podnosi czas przebywania na portalu. Docelowo funkcja będzie dostępna zarówno dla profili osobistych jak i firmowych. 

Sprawdź, czy masz już do niej dostęp:

Napisz artykuł >> Utwórz biuletyn >> uzupełnij dane dot. Publikacji, logo, częstotliwość publikowania i gotowe! 

Zobacz jak robi to Dagmara Pakulska i zasubskrybuj Niby-Prasówkę https://www.linkedin.com/newsletters/niby-pras%25C3%25B3wka-6707256735473688576/

Open to work

Pandemia przysporzyła wielu osobom kłopotów związanych z tematami zawodowymi. LinkedIn nie czekał długo i wsparł osoby potrzebujące pomocy. Ułatwia to zmiany zawodowe zarówno tym pokrzywdzonym w czasie pandemii, jak i daje jasno znać rekrutrom, że właśnie do tych osób warto odzywać się w pierwszej kolejności. 

Limit znaków w nagłówku

Wiele osób przeoczyło tę zmianę. Do tej pory limit znaków w nagłówku wynosił 120 znaków ze spacjami. Tę ilość można było zwiększyć poprzez zmianę nagłówka z poziomu mobile. Jednak już teraz portal LinkedIn zwiększył limit aż do 220 znaków ze spacjami. Dzięki tej zmianie użytkownicy, którzy dobrze opracują swoje słowa kluczowe w nagłówku poprawią jakość SEO swojego profilu osobistego. Otwiera to nowe możliwości. Przeczytaj, dlaczego nagłówek jest tak ważny.

Lista osób obserwujących stronę firmową

Długo oczekiwaną zmianą na stronie firmowej jest możliwość weryfikacji kto polubił już stronę firmową. Taką możliwość mają jedynie administratorzy, ale idzie to w dobrym kierunku. Ta zmiana jest również pozytywna z punktu widzenia analizy profili firmowych. Dotychczasowa analityka nie jest zbyt zaawansowana, ale daje nadzieję, że to szybko się zmieni. 

Co dalej na LinkedIn?

To nie jedyne zmiany jakie w ostatnim czasie miały miejsce na LinkedIn. Planowane są również kolejne. Pandemia i tzw. Lock-down zwiększył ilość publikacji, jak również spowodował zmiany w zaangażowaniu na portalu. 

Na swoim blogu LinkedIn podaje ciekawe statystyki, które pookazują jasny kierunek dla rozwoju przyszłego biznesu.

Aż 31% osób zatrudnionych w firmach ma coraz większy problem z nawiązaniem kontaktu z właściwymi odbiorcami. Na ratunek przychodzi właśnie LinkedIn. Dystans z łatwością można pokonać budując relacje na portalu, na którym można w łatwy sposób znaleźć właściwą osobę i nawiązać z nią kontakt.  

Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu biznesowych social mediów? Chętnie pomożemy. Napisz do nas maila: kontakt@buzzcenter.pl

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 12; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Business Model Canvas

    Business Model Canvas – czym jest?

    Business Model Canvas jest modelem stworzonym przez Alexandra Osterwaldera, który jest szablonem budowania modelu biznesowego. Jak sam autor wskazuje ma to być prosty, praktyczny oraz możliwy do wdrożenia model strategii. 

    Czytaj dalej
  • strategia

    Strategia marketingowa wczasach VUCA - czy nadal ma sens? 

    Żyjemy w czasach pełnych zmian i w zasadzie tylko to jest pewne. Otoczenie firmy się zmienia, zmienia się też nasz klient. Co więcej, żyjemy szybciej, chodzimy szybciej, mówimy i myślimy szybciej. Jak w takim otoczeniu Twój biznes może działać optymalnie? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa - dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • identyfikacja marki

    Identyfikacja wizualna marki

    Profesjonalny branding wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce można zaufać. To dobry sposób, by się wyróżnić i dać zapamiętać na rynku. Zobacz, które elementy są kluczowe.

    Czytaj dalej