Kamila Kierzek-Mechło Kamila Kierzek,

Nowe możliwości LinkedIn. Dowiedz się jak mogą wesprzeć Twój biznes.

Użytkownicy portalu LinkedIn długo czekali na ten moment. Portal coraz sprawniej wdraża nowości i testuje ciekawe rozwiązania. Wiele zmian już za nami, a kolejne wdrażane są stopniowo. Zobacz co ciekawego wydarzyło się na LinkedIn w 2020 roku.

nowe-mozliwosci-linkedin

Głównym celem jaki obrał sobie portal na rozwój w następnych latach to budowa silnego portalu biznesowego, na którym przede wszystkim liczą się relacje. Portal również postawił na wiele nowości w obszarze stron firmowych, które dosyć długo były zaniedbywane przez amerykańskiego giganta. Sprawdź jakie funkcje mogę wesprzeć Twój biznes na LinkedIn. 

Znacząca zmiana – nowy design LinkedIn

Główną zmianą jaką użytkownicy mogą zauważyć już podczas logowania to zdecydowana zmiana wizualna portalu. LinkedIn nadal oscyluje w niebieskich barwach, jednak ich nasycenie zostało zmienione. Wiele elementów, takich jak ikony, zostały wyostrzone poprzez wprowadzenie ciemniejszej barwy. 

Elementy graficzne zostały zmiękczone, co daje odczucie nowoczesności. Natomiast istotne funkcje np. jak wyszukiwarka, na której rozwój stawia portal, została zdecydowanie wyróżniona.

Zmianą uległa również aplikacja mobilna. Jest teraz zdecydowanie bardziej czytelna, a kolorystyka nie zlewa się. 

Na wzmiankę zasługuje również nowe, nieuzupełnione zdjęcie w tle. Dla niewprawionego oka daje on odczucie lekkiej wizualizacji. Chwila minie zanim się do niego przyzwyczaimy, jednak to mały ukłon w kierunku osób, które nie mają w pełni uzupełnionych profili. Przeczytaj, jak uzupełnić swój profil TU

Źródło: https://blog.linkedin.com/2020/september/24/a-new-look-for-linkedin-from-the-inside-out

LinkedIn stories

Jeszcze w tym roku LinkedIn znacząco zwiększy ilość kont z funkcją Stories. Funkcje, do tej pory znane z nieco bardziej „społecznych” mediów społecznościowych wzbudza duże zainteresowanie. Widzimy w nowym narzędziu ciekawe możliwości dla osób, które często pojawiają się z mediach, szkoleniach czy wydarzeniach branżowych. Pozwoli to na bieżące przekazywanie newsów, a biznesowy portal zyska szansę na jeszcze większy wzrost zainteresowania i interakcji między użytkownikami. 

Newsletter na LinkedIn

To zdecydowanie funkcja, na którą czekamy z wytęsknieniem. Portal wprowadzą ją stopniowo, jednak daje oromne szanse komunikacyjne dla osób budujących markę osobistą i firmową na LinkedIn. 

Dzięki subskrypcji wybranych newsletterów portal zapewni sobie dodatkowy ruch wewnętrzny, co podnosi czas przebywania na portalu. Docelowo funkcja będzie dostępna zarówno dla profili osobistych jak i firmowych. 

Sprawdź, czy masz już do niej dostęp:

Napisz artykuł >> Utwórz biuletyn >> uzupełnij dane dot. Publikacji, logo, częstotliwość publikowania i gotowe! 

Zobacz jak robi to Dagmara Pakulska i zasubskrybuj Niby-Prasówkę https://www.linkedin.com/newsletters/niby-pras%25C3%25B3wka-6707256735473688576/

Open to work

Pandemia przysporzyła wielu osobom kłopotów związanych z tematami zawodowymi. LinkedIn nie czekał długo i wsparł osoby potrzebujące pomocy. Ułatwia to zmiany zawodowe zarówno tym pokrzywdzonym w czasie pandemii, jak i daje jasno znać rekrutrom, że właśnie do tych osób warto odzywać się w pierwszej kolejności. 

Limit znaków w nagłówku

Wiele osób przeoczyło tę zmianę. Do tej pory limit znaków w nagłówku wynosił 120 znaków ze spacjami. Tę ilość można było zwiększyć poprzez zmianę nagłówka z poziomu mobile. Jednak już teraz portal LinkedIn zwiększył limit aż do 220 znaków ze spacjami. Dzięki tej zmianie użytkownicy, którzy dobrze opracują swoje słowa kluczowe w nagłówku poprawią jakość SEO swojego profilu osobistego. Otwiera to nowe możliwości. Przeczytaj, dlaczego nagłówek jest tak ważny.

Lista osób obserwujących stronę firmową

Długo oczekiwaną zmianą na stronie firmowej jest możliwość weryfikacji kto polubił już stronę firmową. Taką możliwość mają jedynie administratorzy, ale idzie to w dobrym kierunku. Ta zmiana jest również pozytywna z punktu widzenia analizy profili firmowych. Dotychczasowa analityka nie jest zbyt zaawansowana, ale daje nadzieję, że to szybko się zmieni. 

Co dalej na LinkedIn?

To nie jedyne zmiany jakie w ostatnim czasie miały miejsce na LinkedIn. Portal planuje także kolejne. Pandemia i tzw. Lock-down zwiększył ilość publikacji, jak również spowodował zmiany w zaangażowaniu na portalu. 

Na swoim blogu LinkedIn podaje ciekawe statystyki, które pookazują jasny kierunek dla rozwoju przyszłego biznesu.

Aż 31% osób zatrudnionych w firmach ma coraz większy problem z nawiązaniem kontaktu z właściwymi odbiorcami. Na ratunek przychodzi właśnie LinkedIn. Dystans z łatwością można pokonać budując relacje na portalu, na którym można w łatwy sposób znaleźć właściwą osobę i nawiązać z nią kontakt.  

Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu biznesowych social mediów?

Bezpłatna konsultacja
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 12; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • nieudana rekrutacja

    Ile kosztuje nieudana rekrutacja do działu marketingu?

    Ile kosztuje zatrudnienie niewłaściwego pracownika do działu marketingu? Ile nieudana rekrutacja kosztuje firmę, nie tylko w kontekście pensji pracownika? Sprawdź.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa w firmie rodzinnej

    Strategia marketingowa w firmie rodzinnej.

    Na czym polega specyfika firmy rodzinnej i dlaczego strategia powinna być jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój? Dlaczego warto uporządkować działania marketingowe i wdrożyć oszczędności w firmie. Przeczytaj jak zbudować strategię marketingową w biznesie zarządzanym przez bliskie sobie osoby.

    Czytaj dalej
  • Klient B2B

    Klient B2B– jak zmieniają się jego potrzeby?

    Zachowania zakupowe Klienta B2B na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco się zmieniły. Część z nich wynikała ze zmian gospodarczych jakie miały miejsce na świcie. Wiele z wprowadzanych przez firmy zmian było efektem tego, co działo się na rynku. Globalna pandemia i ograniczone możliwości spotkań, kryzys gospodarczy, czy wojna w Ukrainie - to tylko kilka przykładów. Procesy transformacji firm nabrały tempa. Znacznie mniej jednak mówi się o transformacji Klienta i tym, jak zmieniły się jego nawyki zakupowe.

    Czytaj dalej
  • e-commerce

    E-commerce - od czego zacząć przygotowania do otwarcia własnego sklepu online?

    Biznes e-commerce kusi. Z jednej strony to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do naprawdę ogromnej grupy potencjalnych klientów. Z drugiej bariera wejścia jest niższa niż w przypadku biznesów w stu procentach działających stacjonarnie. Sprawdź, jak zacząć.

    Czytaj dalej