Kamila Kierzek,

Wymiary grafik do Social Media w 2021 roku.

Hasło „aktualne wymiary grafik na social media” to jedno z częściej wyszukiwanych haseł w Google.  Podobnie na grupach tematycznych np. na Facebooku. Warto co jakiś czas sprawdzać zmiany, by zawsze dbać o swój wizerunek w Social Mediach. Specjalnie dla Was publikujemy rekomendowane wymiary. 

Wymiary grafik do Social Media

Na początek kilka podpowiedzi z jakich narzędzi warto korzystać przy tworzeniu grafik. 

Programy graficzne – są jednym z najlepszych rozwiązań, zwłaszcza zlecane w do profesjonalnego grafika. Najczęściej używane programy to InDesign czy Photoshop. Dzięki profesjonalnej obróbce grafiki przygotuje projekty według odpowiednich wymiarów o właściwej rozdzielczości. 

Canva http://canva.com  – jest to jednej z najpopularniejszych programów pozwalających na samodzielne wykonanie grafik, w wersji premium (płatne ok. 12$/miesiąc) nawet bardzo zaawansowanych, jak katalog czy folder. Możesz skorzystać z gotowych szablonów i jedynie dodać własne teksty czy zdjęcia albo stworzyć projekt od podstaw. Narzędzie umożliwia wgranie własnych czcionek, kolorów dla kilku marek, co również ułatwi codzienną pracę. 

Power Point – proste narzędzie, które zna każdy. Możesz stworzyć wzór publikacji (wzorzec slajdów) jako gotowiec, np. ramkę z logo jako stałe elementy. Następnie jedynie dodajesz nowe zdjęcie w layout. Podobne layouty może stworzyć grafik z programach graficznych, jeśli masz możliwość samodzielnego dodawania zdjęć. 

Dodatkowo warto mieć na uwadze, że nie tylko wymiary grafik do Social Media są ważne. Żeby grafika wgrała się bez problemu należy mieć też na uwadze jej wagę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku zdjęć na Facebook i Instagram, a ich waga nie powinna przekraczać 1mega. Grafiki warto wgrywać w formacie .png. Do zmniejszenia wielkości grafiki do odpowiedniej wagi możesz użyć np. TinyPng (https://tinypng.com).

Jakie wymiary grafik do Social Media użyć w 2021 roku?

Poniżej zestawienie głównych kanałów komunikacyjnych: Facebook, LinkedIn, Instagram i Twitter. Mimo, że standardowe wymiary wszystkich grafik regularnie publikowane są na każdym z tych kanałów, czasem trzeba jednak wprowadzić kilka zmian. 

Aktualne wymiary grafik na Facebook

Na Facebooku mamy dosyć dużo możliwości, które używamy zarówno do działań organicznych jak i do kampanii reklamowych. 

Najważniejsze zdjęcie jakie używamy na profilu Facebook to zdjęcie w tle. Facebook rekomenduje 820×312. Można też znaleźć rekomendacje na innych stronach, by użyć formatu 1025×390. Główny tip przy zdjęciu w tle, by sprawdzić widoczność zarówno na desktop jak i 

Grafiki i zdjęcia:

Zdjęcie profilowe – min. 180 x 180 px, natomiast rekomendujemy by ta rozdzielczość byłą zdecydowanie wyższa, nawet np. 800×800 px. Dzięki temu małe zdjęcie, które bardzo często wyświetlane jest na telefonach będzie widoczne. Na tym etapie zadbaj też o dobą jakoś pliku i widoczność np. logo. 

! Pamiętaj! Zdjęcia (avatar) wyświetlany jest teraz w formacie koła. Weź to pod uwagę wybierając plik. 

Zdjęcie w tle – min. 820 x 312 px, ale rekomendowane jest 1920 x 730 px. Pamiętaj jednak, że na formacie mobile zostanie on wykadrowany do formatu 640 x 360 px.

W tle można również umieścić krótkie wideo. Film może trwać od 25 do 90 sekund, a jego rozmiar to 820 x 462 px. Co ważne wideo wyświetla się jedynie na urządzeniach typu desktop. Na telefonach użytkownik zobaczy jedynie wybraną stopklatkę. Przemyśl to, zweryfikuj na jakich urządzeniach najczęściej pracują Twoi odbiorcy. Film wyświetlany jest z automatu bez dźwięku, więc warto również zaplanować jaką treść ma przekazać. 

Grafika do posta – tu możemy wyróżnić dwa typu – pionowa i pozioma.

W przypadku grafiki pionowej rekomendowany format to 640 x 960 px. To dobra grafika dla tych kont, których wierz, że odbiorcy korzystają ze smartfonów. Jej rozmiar wypełnia całą przestrzeń w feedzie, dzięki czemu użytkownik bardziej skupia się na przekazanej treści. 

Grafika pozioma, która jest jedną z częściej wykorzystywanych opcji, to format 1200 x 900 px.

Coraz częściej też wykorzystywane jest zdjęcie kwadratowy. Rozmiar jaki rekomenduje Facebook to nieco większy niż ten na Instagramie, choć można użyć tej samej grafiki. Rozmiar od jakiego warto zacząć to min. 1200 x 1200 px. 

Pozostałe wymiary grafik na Facebook

Grafika do wydarzenia – 1920 x1080 px

Zdjęcie w tle na grupie – 1640 x 922 px

Facebook Story: 1080 x 1920 px

Notatka 1200 x 445 px. 

O nas, nasza historia – 1200 x 445 px, ale pamiętaj, że 800×445 px z tej grafiki wyświetla się na głównej stronie fanpage’a.

Facebook Stories – 900 x 1600 px – wideo wyświetlane w pionie

Posty wideo – proporcja w postach wideo to 16:9 lub 9:16. Maksymalnie plik może ważyć 4GB. 

Podstawowe wymiary grafik są regularnie aktualizowane na stronie pomocowej Facebook. Pamiętaj jednak, że w rzeczywistości nie zawsze się one sprawdzają. Warto śledzić te zmiany na bieżąco, by grafiki były zawsze na najwyższym poziomie, finalnie kupujemy przecież oczami 😉

Wymiary grafik do Social Media w reklamach

Linkpost to format 1200 x 628 px kiedy użyjemy zaciągniętego linku np. ze strony promocyjnej. Inna opcja to ustawienie reklamy w Managerze Firmy można użyć 1080 x 1080 px. 

Karuzela – tu Facebook rekomenduje, by najmniejszy format dać 600 x 600 px, pamiętaj jednak, że większa rozdzielczość to lepsza widoczność. 

Lead Ads podobnie jak w linkpostach minimalna rozdzielczość to 1200 x 628 px. 

Instagram: Wymiary zdjęć z jakich korzystać

Instagram, mimo że należy do giganta jakim jest Facebook, ma własny system wymiarów. 

  • Zdjęcie profilowe: min. 110 x 110 (ratio 1:1)
  • Feed: 1080 x 1080 (kwadrat), 1080 x 566 (landscape), 1080 x 1350 
  • Maksymalne wymiary wideo na Instagram: 600 x 600 (kwadrat), 600 x 315 (poziom), 600 x 750 (portret), 600 x 700 (karuzela)
  • Długość wideo w feedzie: 60 sekund (maks.)
  • Rozmiar wideo w IGTV: 1080 x 1920, maksymalnie 60 minut
  • Wymiary zdjęć w reklamie: 1080 x 566 pixels (poziom), 1080 x 1080 pixels (kwadrat)

Dodatkowo dla wprawionych instagramerów możemy zarekomendować kilka aplikacji, które ułatwiają budowanie ciekawych koncepcji wizualnych. Nasze typy to:

  • Grids
  • Layout
  • BeFunkyFx
  • Grid-it
  • Photo Split
  • Panora Split
  • Photo Squar

Twitter – jakie są aktualne wymiary grafik?

  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400
  • Tło (headline photo): 1500 x 500
  • Grafika lub zdjęcie w Tweecie: 1024 x 512
  • Zdjęcia w kartach: 1200 x 628
  • Wideo: 720 x 720 (square), 1280 x 720 (landscape), 720 x 1280 (portrait)
  • Maksymalna długość wideo: 140 seconds
  • Grafika lub zdjęcie w reklamie: 800 x 428
  • Reklama wideo: 720 x 720 (kwadrat), 1280 x 720 (poziom), 720 x 1280 (portret)

Aktualne wymiary grafik do Social Media – LinkedIn

LinkedIn na ten portal warto zwrócić szczególną uwagę, ponieważ portal rośnie w siłę biznesowo, ale właściciel Microsoft nie lubi jakiejkolwiek automatyzacji zewnętrznej. 

W kontekście zdjęć szczególną uwagę należy przywiązać nie tylko do ich rozmiarów, ale też jakości i tego co pokazują. LinkedIn stawia na ludzi, więc i zdjęcia ludzi są ważne. 

LinkedIn: Wymiary zdjęć

Strony firmowe

  • Logo firmy: 300 x 300 (min.)  
  • Zdjęcie w tle: 1536 x 768 (rekomendowane), 1192 x 220 (minimalne)
  • Wymiar baneru biznesowego: 646 x 220

Strony osobiste

  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400 – nasza podpowiedź to pokazanie sylwetki do wysokości piersi, raczej na ciemnym tle i biznesowym stylu. Pisaliśmy o tym tu.
  • Grafika w tle: 1584 x 396
  • Zdjęcia w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 (ratio 4:3)
  • Wymiary zdjęcia w poście: 1200 x 1200 (komputer), 1200 x 628 (smartfon)
  • Zdjęcie w udostępnionym linku: 1200 x 628
  • Wymiary wideo: 256 x 144 (min), 4096 x 2304 (maks.)
  • Maksymalna długość wideo: 10 minut (5 GB maks.)

Reklamy:

  • Reklamy graficzna lub treść sponsorowana: 1200 x 628 pikseli
  • Karuzela: 1080 x 1080
  • Reklama wideo: 480 x 360 (min.), 1920 x 1080 (maks.)
  • Rozmiar zdjęcia do baneru w InMailu: 300 x 250
  • Inne formaty: reklama tekstowa: 50 x 50 (ratio 1:1); reklama dynamiczna: 100 x 100 pikseli (ratio 1:1); reklama „spotlight”: 300 x 250.

Wymiary grafik w Social Mediach, mimo że nie zmieniają się aż tak często, to warto nieco potestować. Nie zawsze rekomendowana grafika przed wydawcę będzie dokładnie jak trzeba. Wstawiają nowy obraz zanim upublicznisz go sprawdź, czy logo jest widoczne, czy np. zdjęcie profilowe nie zakrywa kluczowych informacji w zdjęciu w tle. Otwórz je zarówno na komputerze jak i smartfonie. 

Pamiętaj, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Zadbaj już na wstępnie o swój wizerunek w Social Mediach.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (ilość ocen: 1; średnia: 5,00)

Przeczytaj również

  • Strategia marketingowa

    Strategia marketingowa – czym jest i jak powinna wyglądać?

    Strategia marketingowa determinuje wiele działań firmy. 
    To drogowskaz dla managerów, odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu biznesu, a jej brak ma negatywny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Brak strategii marketingowej w firmie może wyrządzić wiele szkód, ale już dobrze zbudowana i wdrożona może przynieść wiele dobrego dla firmy. 

    Czytaj dalej
  • Badania marketingowe

    Badania marketingowe w procesie budowania strategii

    Badania marketingowe jest to proces, podczas którego gromadzimy obiektywne i wartościowe informacje, a następnie przetwarzamy je po to by uzyskać całościowe spojrzenie na biznes, ocenić szanse na sukces prowadzonego przedsiębiorstwa oraz dowiedzieć się jak myśli i czego oczekuje nasz Klient. Pełen obraz sytuacji pozwala na podjęcie trafnych decyzji biznesowych.

    Czytaj dalej
  • Wymiary grafik do Social Media

    Wymiary grafik do Social Media w 2021 roku.

    Hasło „aktualne wymiary grafik na social media” to jedno z częściej wyszukiwanych haseł w Google.  Podobnie na grupach tematycznych np. na Facebooku. Warto co jakiś czas sprawdzać zmiany, by zawsze dbać o swój wizerunek w Social Mediach. Specjalnie dla Was publikujemy rekomendowane wymiary. 

    Czytaj dalej
  • Inbound Marketing

    Inbound Marketing – czym jest i dlaczego warto wykorzystać go w Twojej firmie?

    Inbound Marketing to zagadnienie, które warto znać i wdrożyć w marketingu. Dlaczego? Kiedy dobrze znane narzędzia marketingowe zaczynają zawodzić, ich koszty stale rosną, a wyniki sprzedażowe nie są lepsze, przychodzi czas na analizę dotychczasowej pracy i ustawienie nowych priorytetów działania. Wiedza o kliencie, jego potrzebach, oczekiwaniach i sposobie dokonywania zakupów to kluczowy aspekt, od którego należy rozpocząć planowanie działań.

    Czytaj dalej