Case study: Analiza możliwości eksportu
Kontekst
Firma produkująca produkty spożywcze dla dzieci – tubki owocowe oraz zdrowe przekąski – zgłosiła się z potrzebą weryfikacji możliwości eksportowych na nowe rynki na terenie Ameryki Północnej. Głównym celem dla firmy była sprawdzenie możliwości wejścia na rynek USA oraz wypracowanie modelu biznesowego. Kluczowe dla firmy było zweryfikowanie wszelkich barier, które mogą wpłynąć na założone cele.
Wyzwania i zadania dla BUZZcenter
- Analiza rynku
- Weryfikacja możliwości wejścia na rynek USA
- Zbudowanie modelu biznesowego dostosowanego do potrzeb rynku
- Weryfikacja aspektów prawnych, logistycznych i kulturowych
Efekty
W celu analizy możliwości wejścia na rynek i opracowanie modelu biznesowego dla firmy wykonane zostały analizy rynkowe i finansowe, analiza możliwości eksportowych i rynkowych. Pozyskane zostały dane Emis, Statista oraz indywidualne dane poszczególnych segmentów. Ponadto wykonana została bardzo szczegółowa analiza możliwości prawnych i analiza ryzyka związanego z wejściem na nowy rynek. W trakcie procesu analitycznego wytypowane zostały kluczowe kanały dystrybucji i lista potencjalnych partnerów biznesowych.
Zbudowana została strategia wejścia na rynek i model biznesowy wraz z planem operacyjnym. W ramach materiałów wypracowana została szczegółowa ścieżka dotarcia do dystrybutorów i partnerów na rynku lokalnym oraz plan marketingowy wejścia na nowy rynek. Opracowane cele i KPI planu trzyletniego oparte zostały o dane rynkowe, a także przypisano dla nich kroki milowe niezbędne do realizacji planu.