Skuteczna strategia przedsiębiorstwa

5017jak zwiększyć sprzedaż

Jak skutecznie zwiekszyć sprzedaż i zmniejszyć koszty w firmie B2B?

Szkolenie dla właścicieli i zarządów firm B2B

13 września 2022 (wtorek) , godz. 11:00

  • Dowiesz się jak wygląda nowoczesne podejście do sprzedaży i marketingu w firmie B2B.
  • Poznasz wskazówki, dzięki którym sprawniej i optymalniej kosztowo Twoja firma może pozyskiwać leady.
  • Zobaczysz, dlaczego wdrożenie strategii pozwala podnosić wyniki i obniżać koszty firmy.

Poznaj i zrozum strategię, dzięki którym zwiększysz wartość firmy B2B

Za około 50% wartości przedsiębiorstwa odpowiada wartość marki. W wielu przypadkach ten odsetek jest znacznie większy. Przykładowo aktualna wartość rynkowa Tesli, producenta samochodów elektrycznych, jest na poziomie ponad 1 biliona dolarów, choć producent w zeszłym roku sprzedał 940 tysięcy aut. Z kolei Toyota, która sprzedała ponad 10,5 miliona pojazdów, jest wyceniana na 236,5 miliona dolarów, ponad czterokrotnie mniej, choć sprzedaje 11 razy więcej maszyn. I właśnie ta różnica wynika między innymi z działań marketingowych.

Co z tego wynika dla przedsiębiorców?

  • Walter Landor powiedział, że „produkty powstają w fabryce, ale marki powstają w umyśle”.
  • Zmienia się sposób wyceny przedsiębiorstw i dokonywania zakupów przez firmy, zwłaszcza w obszarze B2B.
  • Pomijane dotychczas w firmach B2B działania marketingowe stają się niezbędnym elementem sprawnego procesu sprzedaży i są wartością dodaną firmy.
  • Klienci zmienili przyzwyczajenia zakupowe i 77% kupujących w kanale B2B kontaktuje się z handlowcem dopiero, gdy zrobi samodzielne rozeznanie kontrahenta.
  • Klient rozpoczyna ścieżkę zakupową od uświadomienia sobie problemu i wyzwania jaki ma, następnie szuka możliwości rozwiązania, edukuje się w tym obszarze, dokonuje wyboru i dopiero dokonuje zakupu.

 

Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?

  • Projektowanie strategii

    Lepiej zrozumiesz Klienta

    Wile firm nie rozumie jak działa nowoczesny Klient B2B, który dokonuje zakupu według wydłużonej ścieżki decyzyjnej, przez co ich działania nie są dopasowane do potrzeb i oczekiwań Klienta.

  • Wdrożenie i nadzór

    Poukładasz ścieżki sprzedażowe

    Procesowe podejście do prowadzenia biznesu, zwłaszcza do sprzedaży i marketingu, pozwoli optymalizować wiele działań i osiągać lepsze wyniki.

  • Planowanie strategii

    Przygotujesz się na nadchodzę kryzysy

    Budując strategię dla biznesu odpowiednio przygotujesz swoją firm na turbulencje, przygotujesz działania marketingowe które wspierają sprzedaż i dasz handlowcom narzędzia, niezbędne do realizacji celów.

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

Blok I – Nowe otoczenie biznesowe 

  • Przegląd rynku oraz trendy w marketingu i sprzedaży B2B
  • Jak kupuje Klient B2B
  • Jak wygląda proces zakupowy Klienta B2B
  • Czym jest strategia firmy, marketingu, sprzedaży
  • Jakie są etapy budowy strategii
  • Jak opracować diagnozę strategiczną firmy
  • Wdrożenie skutecznej strategii i taktyk, wybór strategii i jej ocena

Blok II – Wdrożenie działań strategicznych, które wspierają sprzedaż 

  • Metody wdrożenia strategii marketingowej i sprzedażowej
  • Jak zdobyć wiedzę o Klientach i ich potrzebach?
  • Udowa oferty, która odpowiada na potrzeby Klienta
  • Sposoby na skuteczne wdrożenie strategii w firmie
  • Budowa mapy strategii
  • Opracowanie mapy komunikacji
  • KPI i kaskadowanie celów

 

Szkolenie prowadzą

Radosław Mechło

Radosław Mechło

Handlowiec z zamiłowania, cybernetyk z wykształcenia, który skutecznie łączy swoją wiedzę i kompetencje, by doradzać Klientom w obszarze sprzedaży i pozyskiwania Klientów. Ponad 12 lat w świecie marketingu i reklamy dały mu podwaliny do świadomego podejmowania decyzji o inwestycjach marketingowych.

Kamila Kierzek

Kamila Kierzek-Mechło

Strateg, marketer B2B i założycielka BUZZcenter. Od ponad 15 lat związana marketingiem i sprzedażą w firmach o profilu B2B. Doradza Klientem w obszarze optymalizacji biznesu dzięki analizie i działaniom marketingowym. Autorka strategii wielu polskich i zagranicznych marek, poradników i artykułów branżowych.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Projektowanie strategii

    Dla właścicieli firm z sektora B2B, którym zależy na rozwoju firmy i przygotowaniu jej do nadchodzących zmian.

     

     

  • Projektowanie strategii

    Dla wyższej kadry menedżerskiej firm B2B, którzy odpowiadają za realizację wyników operacyjnych.

  • Projektowanie strategii

    Dla dyrektorów marketingu B2B, którzy chcą wdrożyć skuteczną strategię marketingową.

Dołącz do szkolenia i zyskaj wiedzę o biznesie w nowoczesnych czasach!

Poczytaj na naszym blogu o strategii

  • Biznes w Nowym Ładzie

    Prezesie, zabezpiecz swój biznes w Nowym Ładzie.

    1 stycznia 2022 to dzień, który z pewnością wielu przedsiębiorców zapamięta. Wraz z nowym rokiem zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zwłaszcza podatkowe, które dotykają rzeszę przedsiębiorców. Nowy Ład, bo tak nazywane są te zmiany niewątpliwie przysparzają również biznesowi wiele bolączek. Jak wspierać swój biznes w Nowym Ładzie? Czy potrzebny jest biznes plan na nowe czasy?

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa – dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • strategia marketingowa

    Dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna dla Twojej firmy?

    Żeby się rozwijać trzeba wiedzieć w jakim kierunku iść. Ważne jest jednak to, by mieć solidne podstawy do tego, by te cele określić. Strategia marketingowa daje właśnie podwaliny do planowania, a sam dokument można porównać do mapy drogowej niezbędnej w podróży. 

    Czytaj dalej
  • Ile czasu zajmuje zbudowanie strategii marketingowej?

    Ile trwa budowanie strategii marketingowej?

    Połowa polskiego rynku nie ma strategii marketingowej. Tak wynika z badania, które opublikowaliśmy w maju tego roku. 38% respondentów jako główny powód braku strategii wskazuje, że jej przygotowanie jest zbyt czasochłonne. A ile faktycznie czasu potrzeba na zbudowanie strategii? 

    Czytaj dalej