Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju

5221Marketing B2B raport

RAPORT Marketing B2B w polskich firmach

Oddajemy w Twoje ręce wyjątkowy raport z pierwszego w Polsce badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”. To opracowanie pokaże Ci wiele interesujących aspektów prowadzenia biznesu B2B, a także przełamie utarte schematy związane z podejściem marketerów do biznesu.

Dlaczego powstał ten raport?

Od kilkunastu lat jesteśmy związani z marketingiem B2B. Obsługując klientów z tego segmentu, a także weryfikując na bieżąco rynek zobaczyliśmy, że wiedza na temat marketingu B2B jest na bardzo niskim poziomie. Dodatkowo marketing B2B w Polsce dopiero raczkuje, a co więcej jest zwykle utożsamiany z organizacją eventów i zamawianiem gadżetów.

Dotychczas większość działań wspierających sprzedaż i pozyskanie klienta utożsamiana była z wysiłkiem sił sprzedaży. Najnowsze badanie firmy Forrester wskazują, że klienci z sektora firm B2B mają znacznie ograniczone zaufanie do przedstawicieli handlowych i wolą większość ścieżki zakupowej przejść samodzielnie. Zwykle to aż 4 kroki realizowane bez udziału sprzedaży.

Dane Forrestera wskazują również, że zanim kupujący skontaktuje się po raz pierwszy ze sprzedawcą może mieć już 90% zakończony proces zakupu.

Zobacz jak wygląda marketing B2B wygląda na polskim rynku!

raport marketing b2b

Wypełnij formularz i pobierz pełną wersję raportu!

x

Prezentowane powyżej dane pochodzą z pierwszego ogólnopolskiego badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”, zrealizowanego i opracowane przez BUZZcenter. Wszelkie prawa do raportu oraz prezentowanych danych są zastrzeżone. Wykorzystanie całości lub części wymaga oznaczenia nazwy oraz autora raportu.

Metoda badania: CAWI, N=114 oraz IDI, N=15
Badanie przeprowadzone wśród respondentów z grupy, w której są: właściciele, prezesi, członkowie zarządu i reprezentanci działów marketingu. 

Data badania: grudzień 2021 – marzec 2022.

 

Dziękujemy za wsparcie!

Wsparcie merytoryczne

 Skład o oprawa graficzna

 Partnerzy raportu

Patronaty mediowe

 

Masz pytania o marketing B2B? Zamów bezpłatną konsultację!

Porozmawiaj z naszym konsultantem o strategii i działaniach marketingowych dla Twojej firmy. Dowiedz się jakie korzyści biznesowe i finansowe może przynieść Ci opracowana i wdrożona strategia marketingowa.

 

 

 

 

Kliknij w przycisk poniżej i umów się na bezpłatną konsultacje.

ZAMÓW KONSULTACJĘ

bezpłatna konsultacja

Dowiedz się więcej

 

  • handlowiec

    Jak dobry handlowiec może zastąpić działania marketingowe?

    Wiele firm nie wyobraża sobie sprzedaży bez marketingu. Inne natomiast skupią się tylko na działaniach handlowych. Jak zachować właściwe proporcje? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czy handlowiec to podstawa realizacji sprzedaży? 

    Czytaj dalej
  • Strategia marketingowa Twojej marki

    Strategia marketingowa – dlaczego jest potrzebna Twojej marce?

    Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.

    Czytaj dalej
  • Ile czasu zajmuje zbudowanie strategii marketingowej?

    Ile trwa budowanie strategii marketingowej?

    Połowa polskiego rynku nie ma strategii marketingowej. Tak wynika z badania, które opublikowaliśmy w maju tego roku. 38% respondentów jako główny powód braku strategii wskazuje, że jej przygotowanie jest zbyt czasochłonne. A ile faktycznie czasu potrzeba na zbudowanie strategii? 

    Czytaj dalej
  • błędy w marketingu

    Błędy w marketingu – poznaj 6 najczęściej popełnianych!

    Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracy w obszarach PR, komunikacji i marketingu zmieniło się zarówno podeście do planowania działań, jak również wykorzystywane do tego narzędzia. Błędy w marketingu są nieuniknione, ale można się na nie przygotować. Jak? Przeczytaj artykuł.

    Czytaj dalej