Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju

RAPORT Marketing B2B w polskich firmach
Oddajemy w Twoje ręce wyjątkowy raport z pierwszego w Polsce badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”. To opracowanie pokaże Ci wiele interesujących aspektów prowadzenia biznesu B2B, a także przełamie utarte schematy związane z podejściem marketerów do biznesu.
Dlaczego powstał ten raport?
Od kilkunastu lat jesteśmy związani z marketingiem B2B. Obsługując klientów z tego segmentu, a także weryfikując na bieżąco rynek zobaczyliśmy, że wiedza na temat marketingu B2B jest na bardzo niskim poziomie. Dodatkowo marketing B2B w Polsce dopiero raczkuje, a co więcej jest zwykle utożsamiany z organizacją eventów i zamawianiem gadżetów.
Dotychczas większość działań wspierających sprzedaż i pozyskanie klienta utożsamiana była z wysiłkiem sił sprzedaży. Najnowsze badanie firmy Forrester wskazują, że klienci z sektora firm B2B mają znacznie ograniczone zaufanie do przedstawicieli handlowych i wolą większość ścieżki zakupowej przejść samodzielnie. Zwykle to aż 4 kroki realizowane bez udziału sprzedaży.
Dane Forrestera wskazują również, że zanim kupujący skontaktuje się po raz pierwszy ze sprzedawcą może mieć już 90% zakończony proces zakupu.
Zobacz jak wygląda marketing B2B wygląda na polskim rynku!
Wypełnij formularz i pobierz pełną wersję raportu!
Prezentowane powyżej dane pochodzą z pierwszego ogólnopolskiego badania „Marketing B2B – potencjał, siła, trendy i kierunki rozwoju”, zrealizowanego i opracowane przez BUZZcenter. Wszelkie prawa do raportu oraz prezentowanych danych są zastrzeżone. Wykorzystanie całości lub części wymaga oznaczenia nazwy oraz autora raportu.
Metoda badania: CAWI, N=114 oraz IDI, N=15
Badanie przeprowadzone wśród respondentów z grupy, w której są: właściciele, prezesi, członkowie zarządu i reprezentanci działów marketingu.
Data badania: grudzień 2021 – marzec 2022.
Dziękujemy za wsparcie!
Wsparcie merytoryczne
- Atena Research & Consulting http://atenaresearch.pl
Skład o oprawa graficzna
- Begraf Graphic Design http://begraf.pl
Partnerzy raportu
- Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych http://firmyrodzinne.pl
- Marcin Banaszkiewicz https://www.linkedin.com/in/marcinbanaszkiewicz
- Personia https://www.personia.pl/
- Agnieszka Wnuk https://agnieszkawnuk.com/
Patronaty mediowe
- Nowy Marketing http://nowymarketing.pl
- Tygrysy Biznesu http://tygrysybiznesu.com.pl
- IT biznes http://itbiznes.pl
- Nowa Sprzedaż https://www.nowa-sprzedaz.pl
- Online Marketing https://o-m.pl
Masz pytania o marketing B2B? Zamów bezpłatną konsultację!
Porozmawiaj z naszym konsultantem o strategii i działaniach marketingowych dla Twojej firmy. Dowiedz się jakie korzyści biznesowe i finansowe może przynieść Ci opracowana i wdrożona strategia marketingowa.
Kliknij w przycisk poniżej i umów się na bezpłatną konsultacje.

Dowiedz się więcej
Jak dobry handlowiec może zastąpić działania marketingowe?
Wiele firm nie wyobraża sobie sprzedaży bez marketingu. Inne natomiast skupią się tylko na działaniach handlowych. Jak zachować właściwe proporcje? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czy handlowiec to podstawa realizacji sprzedaży?
Strategia marketingowa – dlaczego jest potrzebna Twojej marce?
Strategia marketingowa to dokument, który ściśle określa sposób funkcjonowania, rozwoju i komunikacji Twojej marki. Bez jej solidnego opracowania, marka jest jedynie bytem w przestrzeni, po której podąża w drodze do sukcesu. Czy ten sukces osiągnie bez właściwej mapy drogowej, to właśnie stanowi największe wyzwanie.
Ile trwa budowanie strategii marketingowej?
Połowa polskiego rynku nie ma strategii marketingowej. Tak wynika z badania, które opublikowaliśmy w maju tego roku. 38% respondentów jako główny powód braku strategii wskazuje, że jej przygotowanie jest zbyt czasochłonne. A ile faktycznie czasu potrzeba na zbudowanie strategii?
Błędy w marketingu – poznaj 6 najczęściej popełnianych!
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracy w obszarach PR, komunikacji i marketingu zmieniło się zarówno podeście do planowania działań, jak również wykorzystywane do tego narzędzia. Błędy w marketingu są nieuniknione, ale można się na nie przygotować. Jak? Przeczytaj artykuł.