Ekspansja na nowe rynki

7117

Internacjonalizacja – na czym polega?

Internacjonalizacja, czyli ekspansja na nowe rynki przedsiębiorstwa to rozszerzenie profilu działalności firmy poza granice kraju Cały proces wiąże się ze zwiększeniem zaangażowania we współpracę gospodarcze na nowym rynku. W praktyce internacjonalizacja oznacza rozwój firmy i otwarcie sprzedaży na nowe rynki. Poprzez rozszerzenie działalności danego przedsiębiorstwa firma się rozwija i pozyskuje nowych klientów.

Do najpopularniejszych form internacjonalizacji firm należą:

  • Eksport pośredni i bezpośredni (poprzez współpracę z agentem zagranicznym, dystrybutorem, otwarcie biura za granicą czy rozszerzenie własnej sieci dystrybucji)
  • Eksport kooperacyjny
  • Kontrakt menedżerski
  • Dostawcy jako podwykonawca
  • Udzielenie licencji
  • Franczyza
  • Socjusz stateczny
  • Otwarcie oddziału

Zanim jednak dane przedsiębiorstwo zdecyduje się na rozwój na kolejnym rynku za granicą konieczne jest poznanie i przeanalizowanie rynku, a także opracowanie właściwej strategii wejścia.

Umów konsultację

    • Rozwiń skrzydła na zagranicznym rynkach!

    • Pozyskuj większą bazę Klientów z innych krajów.

    • Rozwijaj swoją markę za granicą.

    Internacjonalizacja – co jest najważniejsze?

    Planując rozwój biznesu na zagranicznych rynkach niezbędne jest opracowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, czasem nazywana także strategią eksportową. W ramach procesu internacjonalizacji opracowywane są kluczowe elementy i analizy, umożliwiające wejście na nowy rynek. Do najważniejszych należą:

    • Analiza regionu
    • Ocena potencjału zagranicznych rynków
    • Opracowanie wskaźników dla Twojego rynku
    • Zmapowanie trendów i wskazanie potencjału
    • Analiza i porównanie konkurencji
    • Identyfikacja czynników sukcesu
    • Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
    • Badania rynku
    • Badania grup docelowych i potencjału
    • Analiza możliwości eksportu produktów
    • Analiza i wytypowanie rekomendowanych rynków docelowych ekspansji zagranicznej
    • Analiza możliwości prawnych wejścia na nowy rynek
    • Analiza mocnych i słabych stron
    • Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
    • Model biznesowy dla internacjonalizacji działań firmy
    • Plan rozwoju eksportu
    • Analiza możliwości sprzedażowych
    • Plan marketingowy wejścia na rynek

    Efekty działań

    • Wykonamy szczegółowe analizy
    • Wskażemy najlepszy kierunek ekspansji
    • Opracujemy strategię i model biznesowy ekspansji
    • Wskażemy newralgiczne kwestie prawne, ekonomiczne czy eksportowe
    • Przygotujemy plan rozwoju przedsiębiorstwa
    • Zbudujemy strategię marketingową
    • Usprawnimy Twój rozwój
    • Zbudujemy przewagi konkurencyjne Twojego biznesu

    Internacjonalizacja – dla kogo?

    Naszymi Klientami w obszarze internacjonalizacji są przede wszystkim

    • Firmy, które planują wejście na rynki zagraniczne
    • Przedsiębiorstwa, które startują w projektach międzynarodowych
    • Organizacje, które planują połączenie firm w międzynarodową grupę
    • Start-upy szukające dodatkowych możliwości rozwoju 

    Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych