Ekspansja na nowe rynki

7117

Internacjonalizacja – na czym polega?

Internacjonalizacja, czyli ekspansja na nowe rynki przedsiębiorstwa to rozszerzenie profilu działalności firmy poza granice kraju Cały proces wiąże się ze zwiększeniem zaangażowania we współpracę gospodarcze na nowym rynku. W praktyce internacjonalizacja oznacza rozwój firmy i otwarcie sprzedaży na nowe rynki. Poprzez rozszerzenie działalności danego przedsiębiorstwa firma się rozwija i pozyskuje nowych klientów.

Do najpopularniejszych form internacjonalizacji firm należą:

  • Eksport pośredni i bezpośredni (poprzez współpracę z agentem zagranicznym, dystrybutorem, otwarcie biura za granicą czy rozszerzenie własnej sieci dystrybucji)
  • Eksport kooperacyjny
  • Kontrakt menedżerski
  • Dostawcy jako podwykonawca
  • Udzielenie licencji
  • Franczyza
  • Socjusz stateczny
  • Otwarcie oddziału

Zanim jednak dane przedsiębiorstwo zdecyduje się na rozwój na kolejnym rynku za granicą konieczne jest poznanie i przeanalizowanie rynku, a także opracowanie właściwej strategii wejścia.

  • Rozwiń skrzydła na zagranicznym rynkach!

  • Pozyskuj większą bazę Klientów z innych krajów.

  • Rozwijaj swoją markę za granicą.

Internacjonalizacja – co jest najważniejsze?

Planując rozwój biznesu na zagranicznych rynkach niezbędne jest opracowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, czasem nazywana także strategią eksportową. W ramach procesu internacjonalizacji opracowywane są kluczowe elementy i analizy, umożliwiające wejście na nowy rynek. Do najważniejszych należą:

  • Analiza regionu
  • Ocena potencjału zagranicznych rynków
  • Opracowanie wskaźników dla Twojego rynku
  • Zmapowanie trendów i wskazanie potencjału
  • Analiza i porównanie konkurencji
  • Identyfikacja czynników sukcesu
  • Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
  • Badania rynku
  • Badania grup docelowych i potencjału
  • Analiza możliwości eksportu produktów
  • Analiza i wytypowanie rekomendowanych rynków docelowych ekspansji zagranicznej
  • Analiza możliwości prawnych wejścia na nowy rynek
  • Analiza mocnych i słabych stron
  • Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
  • Model biznesowy dla internacjonalizacji działań firmy
  • Plan rozwoju eksportu
  • Analiza możliwości sprzedażowych
  • Plan marketingowy wejścia na rynek

Efekty działań

  • Wykonamy szczegółowe analizy
  • Wskażemy najlepszy kierunek ekspansji
  • Opracujemy strategię i model biznesowy ekspansji
  • Wskażemy newralgiczne kwestie prawne, ekonomiczne czy eksportowe
  • Przygotujemy plan rozwoju przedsiębiorstwa
  • Zbudujemy strategię marketingową
  • Usprawnimy Twój rozwój
  • Zbudujemy przewagi konkurencyjne Twojego biznesu

Internacjonalizacja – dla kogo?

Naszymi Klientami w obszarze internacjonalizacji są przede wszystkim

  • Firmy, które planują wejście na rynki zagraniczne
  • Przedsiębiorstwa, które startują w projektach międzynarodowych
  • Organizacje, które planują połączenie firm w międzynarodową grupę
  • Start-upy szukające dodatkowych możliwości rozwoju 

Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych