Ekspansja na nowe rynki

Internacjonalizacja – na czym polega?
Internacjonalizacja, czyli ekspansja na nowe rynki przedsiębiorstwa to rozszerzenie profilu działalności firmy poza granice kraju Cały proces wiąże się ze zwiększeniem zaangażowania we współpracę gospodarcze na nowym rynku. W praktyce internacjonalizacja oznacza rozwój firmy i otwarcie sprzedaży na nowe rynki. Poprzez rozszerzenie działalności danego przedsiębiorstwa firma się rozwija i pozyskuje nowych klientów.
Do najpopularniejszych form internacjonalizacji firm należą:
- Eksport pośredni i bezpośredni (poprzez współpracę z agentem zagranicznym, dystrybutorem, otwarcie biura za granicą czy rozszerzenie własnej sieci dystrybucji)
- Eksport kooperacyjny
- Kontrakt menedżerski
- Dostawcy jako podwykonawca
- Udzielenie licencji
- Franczyza
- Socjusz stateczny
- Otwarcie oddziału
Zanim jednak dane przedsiębiorstwo zdecyduje się na rozwój na kolejnym rynku za granicą konieczne jest poznanie i przeanalizowanie rynku, a także opracowanie właściwej strategii wejścia.
Umów konsultację
Internacjonalizacja – co jest najważniejsze?
Planując rozwój biznesu na zagranicznych rynkach niezbędne jest opracowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, czasem nazywana także strategią eksportową. W ramach procesu internacjonalizacji opracowywane są kluczowe elementy i analizy, umożliwiające wejście na nowy rynek. Do najważniejszych należą:
- Analiza regionu
- Ocena potencjału zagranicznych rynków
- Opracowanie wskaźników dla Twojego rynku
- Zmapowanie trendów i wskazanie potencjału
- Analiza i porównanie konkurencji
- Identyfikacja czynników sukcesu
- Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
- Badania rynku
- Badania grup docelowych i potencjału
- Analiza możliwości eksportu produktów
- Analiza i wytypowanie rekomendowanych rynków docelowych ekspansji zagranicznej
- Analiza możliwości prawnych wejścia na nowy rynek
- Analiza mocnych i słabych stron
- Strategia biznesowa umiędzynarodowienia firm
- Model biznesowy dla internacjonalizacji działań firmy
- Plan rozwoju eksportu
- Analiza możliwości sprzedażowych
- Plan marketingowy wejścia na rynek
Efekty działań
- Wykonamy szczegółowe analizy
- Wskażemy najlepszy kierunek ekspansji
- Opracujemy strategię i model biznesowy ekspansji
- Wskażemy newralgiczne kwestie prawne, ekonomiczne czy eksportowe
- Przygotujemy plan rozwoju przedsiębiorstwa
- Zbudujemy strategię marketingową
- Usprawnimy Twój rozwój
- Zbudujemy przewagi konkurencyjne Twojego biznesu
Internacjonalizacja – dla kogo?
Naszymi Klientami w obszarze internacjonalizacji są przede wszystkim
- Firmy, które planują wejście na rynki zagraniczne
- Przedsiębiorstwa, które startują w projektach międzynarodowych
- Organizacje, które planują połączenie firm w międzynarodową grupę
- Start-upy szukające dodatkowych możliwości rozwoju
Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych
Działania marketingowe – jak je optymalizować, by nie wyrzucać pieniędzy do kosza?
Działania marketingowe, a zwłaszcza budżet marketingowy w wielu firmach to kość niezgody. Przez wielu uważany jest jedynie za wydatek, inni dodają, że jest zbędny i można realizować cele firmy jedynie poprzez działania handlowe.
Social media marketing w firmie B2B
Social media marketing w biznesie B2B odgrywa od kilku lat bardzo ważną rolę. Coraz więcej firm B2B wie jak sprawnie radzić sobie z wdrożeniem komunikacji w mediach społecznościowych. Oto kilka porad dla firm, które jeszcze tego nie zrobiły.
Działania marketingowe – wydatek czy inwestycja?
Ile wydajesz na działania marketingowe? Odwieczne pytanie wielu managerów i prezes. A powinno być inaczej. Zobacz kiedy marketing stanowi wydatek a kiedy inwestycje. Przeczytaj jakie są zależności.
Marka sukcesu, czyli jaka powinna być marka Twojej firmy?
Marka, czyli brand to nazwa, określenie, znak, symbol oraz wszystkie inne elementy, których celem jest identyfikacja towarów i wyróżnienie ich korzyści na rynku. A jak w praktyce wyróżnić ją pośród konkurentów? Dowiedz się z artykułu.