Marketing B2B

5987Agencja marketingu B2B

Marketing dopasowany do potrzeb firm B2B

Jesteśmy agencją doradztwa strategicznego, ale wyróżnia nas to, że mamy kompetencje i zespół, pozwalające nam zająć się pełnym wdrożeniem kampanii marketingowych dla firm B2B. Od początku działania BUZZcenter wyspecjalizowaliśmy się kompleksowej obsłudze firm B2B w obszarze marketingu, a wiedza o analizie rynku, kliencie i strategii pozwala na optymalizowanie kosztów i realne oszczędności dla Klienta, od 30% nawet do 65% budżetów marketingowych.

Sprawdź, które z rozwiązań jest najlepsze dla Twojego przedsiębiorstwa.

Analityka marketingowa

Zanim przystąpimy do działań marketingowych, zastanowimy się i przeanalizujemy, które narzędzia i kanały komunikacji są najbardziej dopasowane do potrzeb Twojej firmy.

analityka marketingowa

Planowanie i budżetowanie

Przed realizacją kampanii przeanalizujemy rynek wykonawców i sprawdzimy ceny. Zaproponujemy Ci najlepsze rozwiązania, by Twój budżet był zawsze pod kontrolą.

planowanie i budżetowanie

Identyfikacja wizualna firmy

Na bazie analizy opracujemy system identyfikacji wizualnej, dzięki której marka będzie rozpoznawalna. Nadamy Twojej marce indywidualny charakter, który zbuduje jej wartość.

Identyfikacja wizualna firmy

Strony internetowe

Projektujemy strony internetowe dla firm, landing page dla konkretnych kampanii oraz budujemy sklepy internetowe dla B2B. Przykładamy ogromną wagę do estetyki, grafiki i spójności wizualnej oraz by strony były intuicyjne oraz dopracowanie technicznie.

Strony internetowe

Kampanie płatne

Realizujemy płatne kampanie w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google, na LinkedIn, Facebook i Instagram. Co kluczowe dopasowujemy kampanie i typy reklam do Twojego Klienta, by optymalizować wyniki i koszty. Dobieramy takie kreacje i kanały, by odpowiadały na potrzeby Klienta B2B.

Kampanie płatne

Content marketing

Budujemy treści, które są spójne z DNA Twojej marki, korzystamy z wartości firmy i głosu marki, a wszystko to po to, by tworzyć treści, które zainteresują Twojego odbiorcę, były widoczne w wyszukiwarce i co najważniejsze, by generowały sprzedaż.

Content marketing

Social Media dla firm

Planujemy i prowadzimy działania w mediach społecznościowych dla firm. Po wybraniu właściwych kanałów planujemy i opracowujemy treści, projektujemy spójne kreacje graficzne i budujemy zaangażowanie wśród Twojej grupy docelowej.

Social Media dla firm

Marketing automation

Automatyzujemy procesy marketingowe, by usprawnić komunikację na linii Klient – Twoja firma. Piszemy reguły optymalizacji, doradzamy które narzędzie wybrać i wdrażamy nowe zasady w życie, by Twoje kampanie były jeszcze bardziej efektywne.

Marketing automation

Social Selling

Budujemy wizerunek liderów firmy i wspieramy w nawiązywaniu relacji w świecie online z wykorzystaniem social mediów. Szkolimy z wykorzystania narzędzi oraz pomagamy w budowie planu komunikacji i tworzeniu treści.

Social Selling

Pozycjonowanie

Budujemy pozycję Twojej firmy w sieci i poprawiamy widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Prowadzimy audyt SEO Twojej marki, analizę słów kluczowych oraz aspekty techniczne Twojej strony.

Pozycjonowanie

Projektowanie graficze

Dbamy o spójny wizerunek firmy poprzez starannie wykonane projekty graficzne dopasowane do DNA marki i jej systemu wartości. Projektujemy zarówno grafiki do Internetu, jak również realizujemy duże składy wraz z przygotowaniem projektów do druku.

Projekty graficzne

Zakup i współpraca z mediami

Pomagamy Klientom wybrać najlepsze media do współpracy reklamowej i redakcyjnej. Wybieramy i rekomendujemy takie media, których Affinity index jest wysoki, a publikowane treści danego medium trafiają do Twojego Klienta.

Zakup mediów

Marketing dopasowany do procesu zakupowego Klienta B2B

Proces zakupowy klienta to symulacja drogi jaką musi on pokonać od uświadomienia sobie potrzeby do zakupu.  Firmy B2B mają do czynienia z bardziej skomplikowanym customer journey niż organizacje działające w sektorze B2C. Po stronie kupującego nie mamy styczności jedynie z konsumentem, a z całym komitetem zakupowym. Średnio w procesie decyzyjnym w firmie B2B bierze udział aż 6 osób. Zdarza się jednak, że są przypadki, gdy jest to nawet kilkanaście osób. Czas procesu zakupowego również jest wydłużony i w wyjątkowych przypadkach może wynosić kilka lat. Średnio przyjmuje się, że proces trwa od kilku do kilkunastu tygodni. Warto pamiętać również, że customer journey to część znacznie szerszego procesu, który w marketingu nazywamy customer experience. Obejmuje on zespół wszystkich doświadczeń nabywcy czy użytkownika z jakimi ma styk podczas całego procesu.

  • Odkrycie problem / bolączka Klienta

  • Koncepcja

  • Edukacja

  • Rozważanie i analiza

  • Zakup

Lejek marketingowy jako podstawowe narzędzie wsparcia marketingu B2B!

Lejek marketingowy to proces, który ułatwia przeprowadzenie klienta przez każdy etap procesu zakupowego.

Ścieżka zakupowa w firmach z obszaru B2B różni się diametralnie od tego jak kupuje konsument. Przykładowo konsument przeglądając strony WWW często widząc interesujący go produkt dokonuje zakupu impulsywnie.  Zakupy szybkie, emocjonalne, często dopalone promocją to typowy proces zakupów w B2C.

Natomiast ścieżka zakupowa B2B jest wydłużona. Jej znaczącej części nie widać, ponieważ dzieje się ona za drzwiami firmy. Według danych Forrestera, 90% decyzji zakupowej B2B podjęte jest zanim jeszcze nastąpi kontakt ze sprzedawcą. Marketing ma więc za zadanie zadbać o proces zakupowy zanim jeszcze firma wejdzie bezpośrednią interakcję z klientem.

Jest tu wiele możliwości: szeroka komunikacja w mediach, prowadzenie bloga, podcastu czy kanału na YouTube. Kiedy proces decyzyjny ujrzy światło dzienne, wchodzi w aktywny proces lejka marketingowego, gdzie działania B2B dobrze jest ukierunkować na odpowiedź na wyzwanie lub problem potencjalnego klienta. Sam proces decyzyjny może trwać kilka dni, ale są też przykłady procesów które trwają nawet rok – zakup transformatorów w energetyce.

lejek marketingowy B2B

Skonsultuj swoją kampanię marketingową!

Zastanawiasz się jak poprzez marketing rozwinąć swoją firmę? Może potrzebujesz wsparcia w egzekucji marketingu B2B?

Zostaw swój numer telefonu oraz adres mail. Skontaktujemy się z Tobą by sprawdzić, jak możemy Ci pomóc.

Na początku zaprosimy Cię na 30 minutową, bezpłatną konsultację i przeprowadzimy wstępną analizę Twoich potrzeb. Po rozmowie zaproponujemy działania, które pomogą realizować cele Twojej firmy.

 

Przeczytaj o efektywnym marketingu B2B!