Marketing B2B

Marketing dopasowany do potrzeb firm B2B
Jesteśmy agencją doradztwa strategicznego, ale wyróżnia nas to, że mamy kompetencje i zespół, pozwalające nam zająć się pełnym wdrożeniem kampanii marketingowych dla firm B2B. Od początku działania BUZZcenter wyspecjalizowaliśmy się kompleksowej obsłudze firm B2B w obszarze marketingu, a wiedza o analizie rynku, kliencie i strategii pozwala na optymalizowanie kosztów i realne oszczędności dla Klienta, od 30% nawet do 65% budżetów marketingowych.
Sprawdź, które z rozwiązań jest najlepsze dla Twojego przedsiębiorstwa.
Marketing dopasowany do procesu zakupowego Klienta B2B
Proces zakupowy klienta to symulacja drogi jaką musi on pokonać od uświadomienia sobie potrzeby do zakupu. Firmy B2B mają do czynienia z bardziej skomplikowanym customer journey niż organizacje działające w sektorze B2C. Po stronie kupującego nie mamy styczności jedynie z konsumentem, a z całym komitetem zakupowym. Średnio w procesie decyzyjnym w firmie B2B bierze udział aż 6 osób. Zdarza się jednak, że są przypadki, gdy jest to nawet kilkanaście osób. Czas procesu zakupowego również jest wydłużony i w wyjątkowych przypadkach może wynosić kilka lat. Średnio przyjmuje się, że proces trwa od kilku do kilkunastu tygodni. Warto pamiętać również, że customer journey to część znacznie szerszego procesu, który w marketingu nazywamy customer experience. Obejmuje on zespół wszystkich doświadczeń nabywcy czy użytkownika z jakimi ma styk podczas całego procesu.
Lejek marketingowy jako podstawowe narzędzie wsparcia marketingu B2B!
Lejek marketingowy to proces, który ułatwia przeprowadzenie klienta przez każdy etap procesu zakupowego.
Ścieżka zakupowa w firmach z obszaru B2B różni się diametralnie od tego jak kupuje konsument. Przykładowo konsument przeglądając strony WWW często widząc interesujący go produkt dokonuje zakupu impulsywnie. Zakupy szybkie, emocjonalne, często dopalone promocją to typowy proces zakupów w B2C.
Natomiast ścieżka zakupowa B2B jest wydłużona. Jej znaczącej części nie widać, ponieważ dzieje się ona za drzwiami firmy. Według danych Forrestera, 90% decyzji zakupowej B2B podjęte jest zanim jeszcze nastąpi kontakt ze sprzedawcą. Marketing ma więc za zadanie zadbać o proces zakupowy zanim jeszcze firma wejdzie bezpośrednią interakcję z klientem.
Jest tu wiele możliwości: szeroka komunikacja w mediach, prowadzenie bloga, podcastu czy kanału na YouTube. Kiedy proces decyzyjny ujrzy światło dzienne, wchodzi w aktywny proces lejka marketingowego, gdzie działania B2B dobrze jest ukierunkować na odpowiedź na wyzwanie lub problem potencjalnego klienta. Sam proces decyzyjny może trwać kilka dni, ale są też przykłady procesów które trwają nawet rok – zakup transformatorów w energetyce.
Skonsultuj swoją kampanię marketingową!
Zastanawiasz się jak poprzez marketing rozwinąć swoją firmę? Może potrzebujesz wsparcia w egzekucji marketingu B2B?
Zostaw swój numer telefonu oraz adres mail. Skontaktujemy się z Tobą by sprawdzić, jak możemy Ci pomóc.
Na początku zaprosimy Cię na 30 minutową, bezpłatną konsultację i przeprowadzimy wstępną analizę Twoich potrzeb. Po rozmowie zaproponujemy działania, które pomogą realizować cele Twojej firmy.
Przeczytaj o efektywnym marketingu B2B!
Działania marketingowe – jak je optymalizować, by nie wyrzucać pieniędzy do kosza?
Działania marketingowe, a zwłaszcza budżet marketingowy w wielu firmach to kość niezgody. Przez wielu uważany jest jedynie za wydatek, inni dodają, że jest zbędny i można realizować cele firmy jedynie poprzez działania handlowe.
B2B marketing – co jest podstawą dobrych działań?
B2B marketing w Polsce dopiero raczkuje i często jest błędnie definiowany. Powoduje to głównie złe zrozumienie jakie działania warto realizować i jakimi ścieżkami się poruszać po świecie biznesu. Poznaj zasady b2b marketingu.
Jak marketing powinien wspierać stabilność firmy?
Marketerzy mają w biznesie opinie osób kreatywnych, które ze sprzedażą nie mają za wiele wspólnego. Marketing z taką właśnie łatką musi działać, jednak marketerzy po części sami sobie na to zasłużyli. Brak analiz, brak mierzenia zwrotu z inwestycji, a także brak wiedzy o kliencie przyczyniły się do tego. Czy prawdziwie?
Dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna dla Twojej firmy?
Żeby się rozwijać trzeba wiedzieć w jakim kierunku iść. Ważne jest jednak to, by mieć solidne podstawy do tego, by te cele określić. Strategia marketingowa daje właśnie podwaliny do planowania, a sam dokument można porównać do mapy drogowej niezbędnej w podróży.