Doradztwo w sprzedaży

Doradztwo w sprzedaży – na czym polega?
W procesie sprzedaży niezwykle ważne jest podejście do Klienta. Czasy, w których najlepszym sposobem na sprzedaż była akwizycja i intensywny telemarketing są już dawno za nami. Przed nami wiele zmian w obszarze sprzedaży B2B, która będzie zmieniać się na naszych oczach z podejścia stricte sprzedażowego, na takie gdzie najważniejszy będzie Klient.
Naszym zadaniem w projektach doradczych w sprzedaży B2B jest sprawne przeprowadzenie Klienta przez ten proces, zapoznanie go z najnowszymi trendami i dopasowanie takich działań ze strony jego firmy, które najlepiej odpowiedzą na potrzeby Klienta i sprawią, że kupowanie to będzie przyjemność, a nie jedynie transakcja.
Doradztwo w sprzedaży – korzyści
W ramach współpracy doradczej dajemy naszym Klientom pełne wsparcie i zaangażowanie z naszej strony. Potrafimy podejść do procesu całościowo, by patrzymy zarówno na potrzeby biznesowe, sprzedażowe i marketingowe, łącząc w naszym podejściu potrzeby wszystkich zespołów. Działamy tak, by cała maszyna pracowała razem.
Podczas pierwszych dni współpracy zaprosimy Cię na warsztaty startowe, które pozwolą nam dokładnie zrozumieć całą ścieżkę Twojego klienta i określić cele strategiczne naszych wspólnych działań. Efektem warsztatu startowego jest wypracowanie planu na wspólne działania.
Doradztwo w sprzedaży – proces współpracy
Na etapie poznawania firmy i jej potrzeb szukamy najlepszych rozwiązań, procesu i metod, na to by poukładać i zwiększyć sprzedaż. Zwykle działania dzielimy na dwa etapy, gdzie w pierwszym analizujemy problem i szukamy rozwiązania, a w drugim dobieramy najlepsze metody pozyskania Klientów.
Metod pozyskiwania klientów jest bardzo wiele. Jednak wśród wszystkich, które dostępne są na rynku można wydzielić te, które stosujemy najczęściej. Zakres prac podczas projektów doradczych jest dopasowany do potrzeb Klientów. Może obejmować następujące elementy:
Audyt działu sprzedaży
Analiza jak pracuje zespół sprzedaży, czy współpracuje z marketingiem, by lepiej realizować cele, jakie występują w zespole problemy.
Budowanie strategii sprzedażowej i marketingowej
Opracowujemy skuteczne strategie sprzedaży, które oparte są na DNA marki i wiedzy o potrzebach Klienta.
Rekrutujemy do działów sprzedaży
Pomagamy znaleźć właściwych kandydatów i przeprowadzamy pełen proces rekrutacji.
Badamy Klientów
Prowadzimy badania wśród reprezentantów Klientów, po to by poznać ich potrzeby, oczekiwania i bolączki.
Budujemy procesy sprzedaży
Opracowujemy modele sprzedaży, które wprost odpowiadają na potrzeby Klientów.
Projektujemy lejki sprzedaży
Na bazie zebranej wiedzy o Kliencie budujemy lejki sprzedaży, które płynnie prowadzą Twojego Klienta do zakupu. Co ważne, nasze działania zawsze skupiają się wokół biznesu, marketingu i sprzedaży, ponieważ wierzymy, że tylko połączenie pracy zespołów i spójne zaplanowanie działań przyniesie pożądane rezultaty.
CRM i MA
Doradzamy przy wyborze narzędzia CRM i Marketing Automation oraz pomagamy w ich właściwym wdrożeniu, by dawały wsparcie w procesie sprzedażowym.
Doradztwo w sprzedaży – dla kogo?
Naszymi Klientami w obszarach doradztwa są zarówno firmy, jak i ich przedstawiciele. Z kim najcześciej pracujemy?
- Firmy B2B
- Właściciele firm
- Prezesie, członkowie zarządu
- Firmy MŚP
- Firmy rodzinne
- Działy marketingu
- Działy sprzedaży
Doradztwo w sprzedaży – jaki jest koszt?
Koszty doradztwa rozliczamy w stawkach godzinowych, która wynosi 450 zł netto. Rekomendujemy zakup pakietów, gdyż im więcej godzin, tym niższa stawka konsultacji. Jeżeli chcesz dowiedzieć jak ile godzin warto zarezerwować na wsparcie danego projektu, umów się na bezpłatną konsultację, podczas której omówisz pełen proces doradztwa.
Doradztwo w sprzedaży – od czego zacząć?
Już na samym początku zastanów się jaki efekt ze współpracy chcesz osiągnąć. Czasami podczas konsultacji okazuje się, że liczba wybranych godzin jest za mała lub za duża, że dany temat łatwiej będzie opracować inną usługą z naszej oferty. Dlatego zachęcamy, by zacząć od bezpłatnej konsultacji.
Chcesz lepiej sprzedawać i sprawniej pozyskiwać Klientów?
Zostaw swój numer telefonu oraz adres mail. Skontaktujemy się z Tobą, by sprawdzić czy możemy Ci pomóc.
Na początku zaprosimy Cię na 30 minutową, bezpłatną konsultację i przeprowadzimy wstępną analizę Twoich potrzeb. Po rozmowie zaproponujemy działania, które pomogą realizować cele Twojej firmy.
Przeczytaj o skutecznych działaniach marketingowych
Jak klient dokonuje decyzji w procesie zakupowym i dlaczego cena wcale nie jest najważniejsza?
Klient i proces zakupowy w firmach B2B różni się od tego, który znamy z typowych zakupów konsumenckich. Na co w takim razie zwrócić uwagę w procesie decyzyjnym B2B?
Działania marketingowe – wydatek czy inwestycja?
Ile wydajesz na działania marketingowe? Odwieczne pytanie wielu managerów i prezes. A powinno być inaczej. Zobacz kiedy marketing stanowi wydatek a kiedy inwestycje. Przeczytaj jakie są zależności.
Jak dobry handlowiec może zastąpić działania marketingowe?
Wiele firm nie wyobraża sobie sprzedaży bez marketingu. Inne natomiast skupią się tylko na działaniach handlowych. Jak zachować właściwe proporcje? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czy handlowiec to podstawa realizacji sprzedaży?
Marka sukcesu, czyli jaka powinna być marka Twojej firmy?
Marka, czyli brand to nazwa, określenie, znak, symbol oraz wszystkie inne elementy, których celem jest identyfikacja towarów i wyróżnienie ich korzyści na rynku. A jak w praktyce wyróżnić ją pośród konkurentów? Dowiedz się z artykułu.