Handlowiec z zamiłowania, cybernetyk z wykształcenia, który skutecznie łączy swoją wiedzę i kompetencje, by doradzać Klientom w obszarze sprzedaży i pozyskiwania Klientów. Ponad 12 lat w świecie marketingu i reklamy dały mu podwaliny do świadomego podejmowania decyzji o inwestycjach marketingowych i biznesowych.
Praktyczne szkolenie
- Temat: Zbuduj skuteczną strategię rozwoju biznesu.
- Data i miejsce: 13-15.03.2023, Warszawa BRAK MIEJSC!
- Data i miejsce: 17-19.05.2023, Warszawa
- Cena: 2950 PLN netto + VAT
- Zgłaszając 2 lub więcej osoby z jednej firmy – rabat 150 zł netto za osobę!

O szkoleniu
Trzydniowe szkolenie warsztatowe, które pozwoli Ci na samodzielne zbudowanie strategii rozwoju biznesu w oparciu o najbardziej aktualną wiedzą na temat sprzedaży, marketingu i pozyskiwania Klientów.
Szkolenie opracowane jest w praktyczny sposób, tak żeby już w trakcie ćwiczeń rozpocząć opracowanie własnej strategii. Podczas szkolenia zostaną przeprowadzone ćwiczenia, które dadzą podstawy o opracowania własnej strategii. Wykorzystane zostaną sprawdzone metodyki, które na co dzień wykorzystujemy w pracy z Klientami.
„Wiedza to najlepsze narzędzie władzy”
– Bill Gates
Kluczowe korzyści dla uczestników
- Określisz skuteczne działania, które zwiększą sprzedaż i obniżą koszty
- Poznasz narzędzia i szablony wykorzystywane w procesie przygotowania strategii
- Jasno określisz oczekiwania Klientów, zachowania zakupowe i trendy
- Łatwiej podejmiesz strategiczne decyzji istotnie wpływające na rozwój przedsiębiorstwa
- Przygotujesz proces rozwoju przedsiębiorstwa z uwzględnieniem możliwości skalowania
- Świadomie określisz listę oraz priorytety działań zgodnie z zasadą SMART
- Będziesz mógł wdrożyć strategię skupioną na celach, która buduje zaangażowanie zespołu
- Nauczysz się praktycznych technik budowy kompleksowych strategii skoncentrowanych na Kliencie
- Uzyskasz lub zwiększysz przewagę konkurencyjną dzięki wdrożeniu strategii
- Dowiesz się jak wykorzystać strategiczne podejście w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- Materiały szkoleniowe
- Dodatkowe materiały eksperckie
- Formatki wykorzystywane w budowie strategii
- Listę narzędzi wspierających pracę
- Praktyczne przykłady zastosowana strategii
- 2 godziny konsultacji po szkoleniu
- Możliwość skonsultowania strategii
- Certyfikat
Program szkolenia
Dzień, I 9:00-17:00
- Wprowadzenie do szkolenie: cele spotkania, omówienie oczekiwań.
- Strategia biznesowa i jej wpływ na strategię skuteczne działanie przedsiębiorstwa.
- Strategia rozwoju biznesu, jej elementy strategii i proces budowy strategii.
- Analiza środowiska biznesowego – obszary i metody.
- Koncept i model biznesowy, a strategia rozwoju.
- Kluczowe decyzje strategiczne.
- Główne źródła pozyskiwania kluczowych danych do audytu.
- Metody analizy makroekonomicznej – analiza PEST/PESTEL, analiza scenariuszowa, analiza metodą delficką.
- Metody analizy mikroekonomicznej – analiza benchmarkingowa, analiza 5 sił Portera.
- Analizy rynku i ocena luki strategicznej. Poznanie trendów w otoczeniu.
- Sposoby analizy konkurencji, kluczowe dane i ocena pozycji konkurentów na rynku.
- Audyt wewnętrzny – analiza możliwości, określenie zasobów, analiza 7S.
- Rola badań marketingowych w procesie budowy strategii. Jak opracować podstawowe badanie?
- Wiedza o Klientach i ich potrzebach, analiza i opracowanie grupy docelowej.
Dzień II, 9:00-17:00
- Diagnoza firmy na tle jej otoczenia rynkowego, kluczowe czynniki sukcesu.
- Jak wybrać właściwą strategię rynkową? Analiza SWOT, analiza POP/POD.
- Opracowanie rekomendacji strategicznych.
- Cele strategiczne i operacyjne. Opracowanie celów według metody SMART.
- Budowa misji i wizji organizacji.
- Metody budowania przewagi konkurencyjnej.
- Wyróżniki a wartości przedsiębiorstwa.
- Value Proposition – budowanie wartości dla Klientów.
- Opracowanie map percepcji marki i firm konkurencyjnych.
- Pozycjonowanie marki według metody DNA marki.
- Analiza procesu zakupowego Klienta B2B według 5-etapowej ścieżki zakupowej.
- Analiza i budowa Buyer Persony, opracowanie person zakupowych na bazie pozyskanych danych.
- Budowa strategii marketingowej wynikającej ze strategii rozwoju. Wytypowanie kluczowych rynków, profili klienta i narzędzi wsparcia.
- Budowa strategii sprzedażowej wynikającej ze strategii rozwoju, metody sprzedaży.
Dzień III, 9:00-16:00
- Opracowanie planu operacyjnego wdrażanej strategii, wyznaczanie kluczowych etapów.
- KPI i mierzenie celów.
- Budowa oferty, która odpowiada na potrzeby Klienta.
- Poznanie nowoczesnych narzędzi wspierających sprzedaż i marketing.
- Opracowanie modelu strategicznego rozwoju firmy według autorskiej metodyki BUZZcenter.
- Skuteczne wdrożenie strategii i komunikacja zmian w firmie.
- Omówienie przygotowanych strategii, praktyczne przykłady rozwiązań i doświadczeń.
Kto powinien uczestniczyć w tym szkoleniu?
- Prezesi, dyrektorzy zarządzający firm B2B
- Właściciele i sukcesorzy
- Członkowie zarządu
- Dyrektorzy sprzedaży
- Dyrektorzy marketingu
- Osoby, które rozwijają swoje firmy
Szkolenie poprowadzą
Radosław Mechło
Kamila Kierzek-Mechło
Strateg, marketer B2B i założycielka BUZZcenter. Od ponad 15 lat związana marketingiem i sprzedażą w firmach o profilu B2B. Doradza Klientom w obszarze optymalizacji biznesu dzięki analizie i działaniom marketingowym. Autorka strategii dla wielu polskich i zagranicznych marek, a także poradników i artykułów branżowych.
Interesuje Cię dedykowany program dla Twojej firmy?
Kamila Kierzek-Mechło
kamila.kierzek-mechlo@buzzcenter.pl
tel. 533 980 420
Sprawdź jak strategia wpływa na rozwój przedsiębiorstwa
Nowoczesna sprzedaż. Dlaczego potrzebuje marketingu?
Sprzedaż i jej intensyfikacja do nowoczesnego Klienta B2B wymaga coraz większego zaangażowania. Dowiedz się jak zbudować taki proces sprzedaży, by odpowiedzieć na potrzeby Klienta.
Strategia w biznesie – jak wybrać strategię firmy?
Strategia w biznesie to narzędzie, które pozwala zbudować i rozwijać współczesne przedsiębiorstwo, tak by realizowało założone cele. Najczęstsze cele to sprzedaż, choćby ją zrealizować potrzebni są także klienci i powtarzalność zakupów. Sprawdź, jak ustalić strategię właściwą dla Twojego przedsiębiorstwa.
Marka sukcesu, czyli jaka powinna być marka Twojej firmy?
Marka, czyli brand to nazwa, określenie, znak, symbol oraz wszystkie inne elementy, których celem jest identyfikacja towarów i wyróżnienie ich korzyści na rynku. A jak w praktyce wyróżnić ją pośród konkurentów? Dowiedz się z artykułu.
Analiza makrootoczenia w budowaniu strategii marketingowej
Analiza makrootoczenia jest pierwszym, a zarazem najważniejszym elementem w opracowaniu strategii marketingowej jest pozyskanie możliwie dużej wiedzy na temat rynku, otoczenia, marki, własnych działań, klienta. To niewątpliwie kluczowe elementy, ale to nie od tej części należy pracować nad strategią.